•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

xXx: Return of Xander Cage (2017)

Negde usput, Vin Diesel se transformisao od naizgled slučajne zvezde generično glupih filmova u vodećeg lika transcendentalno smešnih i glupih filmova, što je vrsta koja iza sebe ostavlja sve zakone ukusa, logike i fundamentalne fizike u konstantnim pokušajima da nadmaši samu sebe. U tom smislu, „xXx: Return of Xander Cage“ ima mnogo toga zajedničkog sa nekoliko zadnjih „Fast and Furious“ filmova: Diesel, koji je napustio svoju xXx franšizu onda kada je njegova slava počela da bledi, se vraća u uzbudljivi serijal kao promenjen čovek, ružno pače koje se nije otarasilo svoje neharizmatične nespretnosti koja je bila vidljiva u njegovim ranijim filmovima, već je nekako sraslo s njom. Xander Cage, kao Dominic Toretto, je zavisnik od uzbuđenja koji je postao heroj i čije osobine najbolje odgovaraju onima koje poseduju kočoperni dvadesetogodišnjaci, ali glumac tek u srednjim godinama uspeva da iznese ovaj lik onako kako dolikuje.

Xander nerado izlazi iz skloništa u Dominikanskoj Republici kada njegovog starog NSA oficira za regrutovanje, Augustusa Gibbonsa (Samuel L. Jackson), ubija satelit koji je iz orbite spustila mašina za hakovanje poznatija kao Pandorina kutija (Pandora’s Box), koju je ukrao veoma dobro obučen tim kriminalaca kojima je skoro nemoguće ući u trag. Razlika u Xanderovom držanju između prvog i trećeg filma u ovom serijalu je momentalno uočljiva i govori više o promeni u društvenoj perspektivi između 2002. i 2017. godine nego što to čine povremeni politički komentari u scenariu. Iako je u prvom filmu xXx u velikoj meri prihvatio državni nadzor kao neophodnu reakciju na WMDs i globalni terorizam, ovaj film predstavlja Xandera kao nekoga ko je još manje spreman da radi za čoveka kakav je on bio kao nezreo klinac, pa njegov oprez odražava prisutno nepoverenje u isti bezbednosni sistem u svetlu poslednjih 15 godina spoljne politike. Mnogi od najslabijih trenutaka u ovom filmu potiču od verbalnog privlačenja previše pažnje na tu činjenicu, naročito kada Dieselove zlobne interakcije sa šefom Agencije za nacionalnu bezbednost, Jane Marke (Toni Collette) prenesu mnoštvo gađenja iako nisu previše eksplicitne.

U klasičnom maniru heroja radničke klase, Xander se momentalno, i bukvalno, otarasio tima elitnih vojnika koji su mu dodeljeni kao podrška, odlučujući se da umesto toga koristi svoju ekipu. I to kakav tim, koji liči na grupu ljudi koja je oteta sa Vans Warped Tour iz 2004. godine i kriogenski zamrznuta do trenutka kada ponovo budu bili potrebni. U poređenju sa uobičajenom raznolikošću koja spaja takve timove, Xanderova ekipa je više orijentisana na ljude nego na taktiku: Tennyson Torch (Rory McCann), ludi entuzijasta za padove, sudare i lomove, Nicks (Kris Wu), DJ čiji talenat, kako je navedeno u jednom od mnogobrojnih spiskova o likovima u filmu, ga čini „dovoljno zabavnim da bude u blizini“; Adele Wolff (Ruby Rose), vešti snajperista koji je istovremeno najrazvijeniji i lik sa najvećim brojem stereotipa u celoj grupi. Adele je skupina jezgrovitih izreka uokvirena plavom, kratkom kosom – kodirana kao seksualno dvosmislena na skoro isti način na koji možete da primetite brod ako dovoljno dugo buljite u sliku J.M.W. Turnera.

Sporedni likovi u „Return of Xander Cage“ nisu zainteresovani da daju monologe ili priče o poreklu – što je bolje jer ostavlja više mesta za akcione scene. Režiser D.J. Caruso nije usvojio jedan stil snimanja scena u filmu, već svakoj sceni pristupa posebno. Zbog toga predstavljanje Xandera kako skija i vozi skejtbord/snoubord niz padine planine kako bi efikasno ukrao kablovsku u ime dominikanskog sela odiše veselom, živahnom energijom kojoj nedostaje elegantna, koherentna ali ipak brza koreografija Donnie Yena, koji igra zlog vođu grupe Xiang. (Povrh svega toga, uporedite i duže snimke u kojima vidimo Yena sa iseckanim scenama koje prikazuju MMA zvezdu Michaela Bispinga, kao plaćenika Hawka, koji nemilosrdno bije čuvara.) Kasnije scene uključuju inserte u kojima Xander proširuje svoj arsenal vozila-kao-oružje boreći se motociklom, kao i scenu okršaja unutar aviona koji pada i ima nultu gravitaciju dok se na zemlji ispod odvija bitka u punom jeku.

Za ovakvu vrstu filmova uvek postoje neka ograničenja. Dijalog se često pretvara u homor na nivou ere Rogera Moorea u „James Bond“ filmovima, a ponekada se zaplet, da ne pominjemo i sam kontinuitet scena, lomi dok Caruso trči od scene do scene. Međutim, takve zamerke nestaju pred vrtoglavošću akcije, koja raste do nemilosrdnih razmera da čak i ozbiljni ulozi u vidu motivacije velikim delom ustupaju mesto prijatnim vibracijama.

Nekima od članova Xanderove ekipe skoro da nije dozvoljeno da ostave utisak, ali Deepika Padukone glumi lopova Serenau Unger kao empatičnu i časnu, a Yen zajedljivo objašnjava da je gađenje, a ne novac i moć, Xiangov primarni motiv. Nina Dobrev je takođe odlična kao Becky, Xanderov entuzijastični i nesputani specijalista za nabavku, ali je moguće da je Collette ta koja se izdvaja iznad svih kao lakonska ali dominantna Marke: ona igra takvu ledenu kraljicu da deluje kao da joj se kosa zaledila za glavu. Ruski negativci iz prvobitnog filma (koji, ironično, danas deluju mnogo važnije) mogu se zaboraviti, ali Collette čini da se Marke pokaže kao navodni dobar momak čija nezavisna, birokratska ravnodušnost predstavlja najbolji dosadašnji pokušaj da blokbaster odražava upražnjenu dušu aparata za nadzor koja nema nikakvih osećanja.

Žanr:akcija, avantura, triler
Godina:2017
Reziser:D.J. Caruso
Scenario:Rich Wilkes, F. Scott Frazier
Uloge:Vin Diesel, Donnie Yen, Deepika Padukone
Uzrast:PG-13
Studio:Huahua Media, Maple Cage Productions, One Race Films
Zemlja:United States
Website:www.returnofxandercage.com
Jezik:engleski
Trajanje:107 minuta
Podeli:



Preporucujemo

"The Irishman", najiščekivaniji film godine, sada možete...
Reditelj "Jokera" snimiće nastavak samo pod jednim uslovom
Bioskop Vilin Grad - Repertoar od 28. novembra do 4....
In the Tall Grass (2019) (2019)
Holop (2019) - uskoro
PO UZORU NA HARIJA POTERA UZBUDLJIVA FANTAZIJA "ABIGEJL"
Počeo novi krug evropskog filmskog izazova
Peti KMMFF od 11. do 14. decembra u Gračanici
Sjajne uloge u poslednjih 10 godina koje nisu nominovane za...
OD REDITELJA HITA "NEDODIRLJIVI" STIŽE FILM "NEOBIČNI"
Kako je scenario za "Ratove zvezda" stigao na "E-Bay"
Bombshell (2019) - uskoro
Predstavljen film ČETIRI RUZE
"ZALEĐENO KRALJEVSTVO 2" OBARA REKORDE GLEDANOSTI I...
Cats (2019) - uskoro
Dani slovenačkog filma od 6. do 9. decembra u Srbiji!
PRVI TREJLER ZA NOVI FILM O DŽEJMSU BONDU - "NIJE VREME ZA...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 28.novembra do 4....
Run-off (2016) - uskoro
Poslednja epizoda serije Preacher na AMC kanalu
Parasite (Gisaengchung) (2019) (2019)
Goran Višnjić dobio ulogu u jednoj od najpopularnijih...
The Art of Self-Defense (2019) (2019)
Black Christmas (2019) - uskoro
Objavljen prvi trejler filma "Zov divljine"
Španska komedija godine, PROFESORI DILERI, premijerno...
Srpska premijera filma Grudi rediteljke Marije Perović na...
ROMANTIČNA KOMEDIJA "PROŠLOG BOŽIĆA" OD SUTRA U...
Dnevnik Diane Budisavljević otvara Valjevske filmske...
Skorseze: Molim vas, ne gledajte moj film na mobilnom