•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Transit (2018)

Prošlost postaje sablasno proročanstvo za sadašnjost nemačkog režisera Christian Petzold-a u novom egzistencijalističkom trileru, Transit-u. Zasnovan na romanu Anna-e Seghers iz 1944. koji je prikazao strašno čistilište biti bez države i lišen slobode tokom rata, Petzold-ova misteriozna noćna mora filma prenosi njegove paralele na trenutnu globalnu izbegličku krizu prebacujući film u sadašnjost - ili bar u vreme koje liči i izgleda kao verzija sadašnjosti.

Film počinje u Francuskoj, gde je zavijanje policijskih sirena stalna pozadina, a civile rutinski okružuju teško naoružani policajci. Rečeno nam je, kroz strašne, šaputajuće razgovore, da “fašisti” ulaze i da će bilo ko bez odgovarajućih tranzitnih papira biti otpremlјen u kampove, ili još gore. Jedan od tih osuđenih duša u bekstvu je Georg (Franz Rogowski) - čovek koji je izašao iz Kafkine priče i koji govori vrskavim nemačkim i ima lice anđela sa modricama. Pogled straha u njegovim očima je i rezigniran i zarazan dok očajnički traži izlaz iz situacije koju kako se čini nije u stanju da u potpunosti shvati u svojoj glavi.

Nakon što jedan poznanik daje Georg-u rukopis i tranzitne papire poznatog autora otpora da ih odnese u Marsej (koji je za sada još uvek neokupiran), Georg uskače u voz za jug. Ali kada autor umre, Georg odlučuje da preuzme njegov identitet, misleći da ne može biti ništa gore od situacije u kojoj se već našao. To je svakako razumlјiva odluka (i poznata svima koji su vidjeli Jack Nicholson-a u The Passenger-u), ali to dovodi do niza laži i obmana koje će imati efekte ne samo na njega, već i na svakoga sa kim dolazi u kontakt: gluvu i nemu severnoafričku majku sa bolesnim malim detetom; očajne duše koje čekaju u redu u meksičkom konzulatu na odgovore na njihove molitve za oslobođenje; i suprugu mrtvog autora (Paula Beer) koja uzalud čeka na povratak svog muža. To je kao Casablanca minus glamurozan stari holivudski glamur i sa paranoijom prokletih koja je podignuta koliko god je bilo moguće.

Svi u Transit-u žive u stalnom stanju straha i srama, gledajući kako njihove kolege izbeglice izvlače, plaše se da intervenišu ili da progovore osim u koliko ih ne odvuku. Jedini karakter koji ne izgleda jako zabrinut je neimenovani pripovedač, koji detalјno opisuje Georg-ovu priču sa bogolјubivim činjenicama koje ne funkcionišu dobro kao i ostatak filma. Ovakva priča nema prostora da bude intrigantna. Ipak, Petzold hoda po nezgodnoj ivici bejavši u isto vreme i bezvremenski i na vreme, glume (posebno one Rogowskog i Beer-ove) su strašno dobre, a dvosmislen završni snimak je prokleto savršen. U tranzitu, prošlost je prolog… i to je poražavajuće.

Žanr:drama
Godina:2018
Reziser:Christian Petzold
Scenario:Christian Petzold, Anna Seghers
Uloge:Franz Rogowski, Paula Beer, Godehard Giese
Award:3 nagrade i 12 nominacija
Studio:Schramm Film, Neon Productions, Arte France Cinéma
Zemlja:Nemačka
Jezik:nemački, francuski
Trajanje:101 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...