•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Northman (2022)

Hajpovan je ovaj film od samog starta snimanja, naduvavan reputacijom Roberta Egersa da kamerom zađe u epohu realizmom kao retko ko pre njega, da oživi pred nama autentičnu atmosferu prljavog i brutalnog vikingštva, međutim ono što smo dobili je "pesma koja nije cela lepa", da citiram Bogdana Popovića i njegovu "Antologiju novije srpske lirike".

Zašto ne cela lepa odgovor treba da potražimo u pokušaju Egersovom da pomiri svoj art-hause senzibilitet sa očekivanjima producenata i pozamašnog budžeta da isporuči ipak jednu istorijsko-epsku akciju, a u tom kompromisu dobili smo nešto između "Hamleta" koji se dešava u svetu "Valhala rising-a", ali bez hamletovske dileme/introspekcije i bez beskompromisnog i visceralnog brutalizma "Valhale".

Egers nije tajio da mu je inspiracija za ovaj film bio stari nordijski ep/mit koji je inspirisao Šekspira da napiše "Hamleta", te otuda priča o osveti mladog princa kome je stric ubio oca - vikinškog kralja i preoteo majku deluje bolno poznato i generički, bez ikakvih inovacija ili dodatne psihologizacije (nije li i Konan jahao na istoj ideji?).

Međutim, iako nam svet koji je Egers izgradio deluje kao da je oživeo pred nama vremeplovom isukan iz 9. veka, sa kućercima od slame, blatom slepljenim ogradama, odpanim statistima i islandskim pejzažima koji se komotno mogu utiskivati na razglednice i prodavati turistima, vrlo malo emotivnih sprega vezuje nas za likove pred nama. Princ Amleth (ko je rekao Hamlet?) u izvedbi Skarzgarda mlađeg bolno je nezanimljiv i "one note" karakter, brdo izdeljanih mišića koje se vodi samo mantrom o osveti i koji ima vrlo malo do nimalno drugih kvaliteta i osobina (Švarcijev Konan je ipak isijavao kakvu harizmu s koje nije mogao da se skloni pogled), a njegova osveta je jednostrano motivisana, bez preispitivanja i dileme, pravedan i gotovo poetski čin koji vodi pred vrata Valhale.

Vade se tu creva, odsecaju nosevi, poneko se i prikolje i hanibalskom maštovitošću slažu se leševi u kakve goblene da vise po kućama, ali ništa to nije što već nije viđeno u drugim filmovima i svakako ne opravdava budžet koji je iznosio nemalih 70 do 90 miliona dolara, i koji se nigde na ekranu ne vide. Film je većim svojim delom lišen bilo kakve epičnosti i u slici i u ideji, više od polovine svog toka odvijajući se na izolovanoj islandskoj farmi.

Jezik kojim govore likovi poetski je oblikovan tako da podseća na kakve Šekspirovske stihove, time odudarajći pomalo od okrutnosti tih pejzaža i likova i malo distancirajući publiku do sebe, a elementi nordijakog misticizma i folkora koji se u vidu haluciongenih vizija i metafora obznanjuju pred nama guraju film u ravan kakve pretenciozne artističke stilske vežbe kojom diriguju htonski šamani i nordijski napola ludi druidi.

Međutim, i pored tih mana, ne može se poreći da je "The Northman" film u kome ima kinematografski sjajnih deonica, od smtonosne racije u slovenskom selu koja poziva u sećanje nacističke odrede smrti, preko partije smrtonosnog sporta koji podseća na mešavinu ragbija i kriketa do scene nudističke vulkanske borba mačevima prsa u prsa, pa sve do skoro "zadatka iz bajke" u kome naš junak pronalazi mitski mač kojim treba da izvrši osvetu. Njegova kakva-takva humanzacija oslikana je vezom sa Olgom koju sa dosta samopouzdanja tumači već iskusna Anja Tejlor Džoj.

Iako je ovo najslabiji Egersov film i napola realizovan pokušaj spajanja njegovog iskonskog senzibiliteta sa očekivanjma nešto mejnstrimovanije publike, Egers i dalje ostaje jedan od najzanimljivijih reditelja današnjice i čovek čiji će se svaki sledeći film očekivati sa istim nestrpljenjem.

Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:akcija, avantura, drama
Godina:2022
Reziser:Robert Eggers
Scenario:Sjón, Robert Eggers
Uloge:Alexander Skarsgård, Nicole Kidman, Claes Bang
Uzrast:R
Award:4 nominacija
Box office:68M USD
Studio:New Regency Productions,Universal Pictures, Focus Features
Zemlja:Iceland
Jezik:engleski
Trajanje:137 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Vira Farmiga
Creed III (2023) - uskoro
Consecration (2023) - uskoro
Asteriks i Obeliks vikend u CineStaru - kostimirani junaci,...
Ladies night u Cineplexx Niš bioskopu u sredu, 8. februara...
"Kikoriki: Već viđeno“ na Porodičnom vikendu 28. i 29....
Šeron Stoun: Glumila sam sa velikim zvezdama i oni mrze...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 26. januara do 1....
Kovačević: Nagrada "Kustendorfa" liči na Kusturičine...
Završen DOK 5 festival - Dokumentarci „Moj prijatelj...
Film „Da li ste videli ovu ženu?“ osvojio nagradu...
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) - uskoro
Poljubi me u Cineplexxu - Osvoji put u Pariz ili Rim
Jenna Ortega
Marija Bergam
Snimanje filma "Rust" se nastavlja
Sutra počinje 5. Međunarodni festival dokumentarnog filma...
Premijerom filma „Мој prijatelj Tomi“ počeo DOK 5...
The Whale (2022) (2022)
Secret Headquarters (2022) (2022)
Premijera filma "Titanik: 25 godina" u bioskopima Vilin...
Otvorene prijave za radionicu ekološkog i antropološkog...
Sadie Elizabeth Sink
Filmovi na "Kustendorfu" govore o ljubavi, poslu i smrti
The Roundup (Beomjoidosi 2) (2022) (2022)
"South Park" se vraća
A Man Called Otto (2022) - uskoro
The Banshees of Inisherin (2022) (2022)
Jovo Maksić
Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023) - uskoro