•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Hills Have Eyes (2006)

Ljudi su nam često pisali i tražili od nas da pišemo o hororima. Izbor je veliki, a neretko se dešava da se i stari filmovi modernizuju pa njihov rimejk bude popularniji od originala. Da li je to slučaj i sa ovim film, procenite sami.

Upoznajte porodicu Carter, obične skorojeviće iz srednje klase, koji žive u predgrađu Clevlenda. Porodica kreće na put u Californiju. Igrom slučaja skreću u brda koja su navodna prečica. Velika greška. Brda ih posmatraju... očima porodice Ijudoždera mutanata. Neka pokolj počne.

Ah, ti horor filmovi. Ponekada zasmejavaju, zar ne? To je prava zabava za petak veče, kokice i gazirani sokići i, naravno, film u kome neki poremećeni čovek mlatara nožem. Da li više volite priče o djavolu, manijacima sa motornom testerom, ili maminim sinovima koji vole da goste motela izbodu nožem? Odgovor na ovo pitanje vas određuje kao Ijubitelja (ili protivnika) žanra. Nekako se desilo da su sve originalne teme ispucane i u poslednje vreme smo zatrpani gomilom rimejk verzija nekada uspešnih horor filmova. Zanimljivo da je upravo Wes Craven, čovek koji se filmom Vrisak ironično osvrnuo na žanr i na svoje ranije radove, donekle kriv za novu poplavu interesovanja za horore iz sedamdesetih.

Sada je i njegov film The Hills Have Eyes, koji predstavlja kultni klasik, došao na red da bude modernizovan. Cravenovi filmovi The Hills Have Eyes i The Last House On The Left početkom sedamdesetih bili su preteča revolucije u horor žanru i mnogi autori ih navode kao glavne uzore. Slično je i sa Alexandreom Ajom, mladim režiserom koji je postao poznat zahvaljujući sjajnom hororu Switchblade Romance. Čovek sam kaže da je odrastao na Cravenovim filmovima. Skloni smo da mu poverujemo, jer je njegov ri­mejk ubedljivo najbolji u poplavi slično motivisanih i intoniranih ostvarenja. Pravi zaluđenici i obožavaoci originala sigurno će prigovarati zbog izmena u priči (režiser se odlučio da objasni nastanak po­rodice kanibala kroz priču o štetnom uticaju nuklearnog zračenja).

Da li je bilo mudro dati neprijateIju lice? To je već viđeno rešenje u verziji Masakra u Teksasu, u kojoj je Leather Face dobio lice i istoriju. Bilo kako bilo, Aja kroz produbljivanje istorije porodice ludih brđana uspeva da publici pojednostavi stvari. To se razlikuje od haosa prvobitnog filma, ali je suština Cravenove priče ostala netaknuta. Aja nešto sporije postavlja likove, porodica Carter, koja predstavlja lovinu, mora da bude portretisana kao prototip modernih Amerikanaca. Onog trenutka kada skrenu na prašnjave drumove, stvari poprimaju poznati oblik. Tu se menja ritam čitavog filma, jer sledi brutalan i divljački napad. Čitav svet se menja pošto ekstremno nasilje, seksualno poniženje i vulgarnosti počinju da slikaju ostatak priče. Aja ne gubi vreme. Njegovi mutanti koriste vatreno oružje, palice, stenje, tiganje, šrafcigere, noževe i, naravno, sekire.

Ko nije shvatio da je u pitanju pravi slešer, posle udaraca od kojih krv šiklja na sve strane počeće da uviđa šta je jedno od najmoćnijih oružja horora. To nisu seki­re, noževi i slični oštri predmeti, već gnev koji obezvređeni, potlačeni, ili deformisani nesrećnici kazuju prema društvu koje ih učinilo takvima. Kao i Craven original snimljen u mračnoj postvijetnamskoj eri, Ajin film se bavi strahom Amerike od osvete malih i potlačenih. Francuski režiser se verovatno ludo zabavio ubacujući u film i dvosmislene i subverzivne komentare. Ipak, Aja nije preterivao i, što se tiče odrednica žanra, ovo je jedno čisto i sasvim logično ostvarenje. Sjajan film koji će mladu publiku navesti da razmišlja o pravoj suštini horora, a ne o dužini noževa ili količini prolivene krvi.

Žanr:horor, triler
Godina:2006
Reziser:Alexandre Aja
Scenario:Alexandre Aja
Uloge:Kathleen Quinlan, Emilie de Ravin, Dan Byrd
Uzrast:R
Award:2 osvojene
Studio: Craven-Maddalena Films
Zemlja:United States
Jezik:Engleski
Trajanje:107 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Ajvar (2019) - uskoro
Alen Delon imao moždani udar, oporavlja se u Švajcarskoj
Najbolji Disney-evi rimejkovi
Striporama na Nišvillu
Repertoar bioskopa Cineplexx Niš od 15. do 21. avgusta
The Goldfinch (2019) - uskoro
Petar Strugar imao sudar u centru Beograda
Otvaranje retrospektivne izložbe ART TO GO JAZZY 2016-2018
Dvejn Džonson najplaćeniji glumac
Večeras počinje Nisville movie summit
Notti magiche (2019) - uskoro
AquaFrame – nešto sasvim novo na tržištu, promocija u...
Repertoar bioskopa Cineplexx Niš 8. do 14. avgusta
Rambo V: Last Blood (2019) - uskoro
It Chapter Two (2019) - uskoro
Margot Robie: Ne volim da trošim mnogo novca
Stiže nova priča o Prvom svetskom ratu
All That Jazz (1979) (1979)
The Art of Racing in the Rain (2019) - uskoro
Princ Čarls glumi u Džejmsu Bondu
Nisville 2019 Movie summit: Odluka žirija
Driven (2019) - uskoro
Opera ,,Boemi" očekuje vas ove subote u bioskopu Cineplexx...
Kralj lavova je trebao da ima mračan završetak
Nastavak 5. sezone serije Fear the Walking Dead 12. avgusta
Digitalna verzija "Ljubav i moda" na Movie summit-u
„Ženski raj“ – Italijanska serijska poslastica...
Guillermo del Toro dobio zvezdu na Stazi slavnih
Film 'Sam u kući' dobija rimejk
Bred Pit: Počeo sam da jedem zdravije i ne pijem alkohol