•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Parasite (Gisaengchung) (2019)

Južnokorejski sineasta Joon-ho Bong može slobodno u svoj životopis da pribeleži još jedno remek-delo (pored filmova „Sećanja na ubistvo“ i „The Host“) ovom mračnom, ciničnom crnohumornom dramom o klasnim sukobima koja je ove godine ovenčana i glavnom nagradom u Kanu. Kao i nekim prethodnim filmovima, kao što su „Snowpiercer“ i „Okja“, Bong želi da se pozabavi većom, univerzalnijom, društveno odgovornom temom, a da ne ispusti iz dizgina film kao žanrovsko, donekle čak i zabavno, ako ne uvek i poučno iskustvo.

Međutim, za razliku od dva nabrojana filma, čini se da je ovim Bong našao pravu meru između angažovanog, poučnog i socijalno bitnog i onog što je filmsko, što jednostavno provocira gledaoca kao uživaoca filmske slike, a ne samo onoga što se kroz sliku i narativ propoveda i pripoveda. Otuda nam Bong vrlo jasno i nedvosmisleno postavlja stvari na svoje mesto još u startu – njegovi junaci su društveni „paraziti“, dakle siromašna i neprivilegovana korejska porodica koja slaže kutije za pice da bi imala hleb na stolu, ali zato „mažnjava“ WI-FI od komšiluka u duhovitoj sceni u kojoj se pentraju po plafonu ne bi li uhvatili signal. Nejasno je da li je porodica takva usled objektivnih životnih okolnosti, ili postoji neka falinka u njihovom karakteru, pošto se kasnije vidi da kada se udruže oko neke ideje mogu lepo da prosperiraju. Kao takva, ta porodica, mic-po-mic, član po član, počinje, raznim prevarama, manipulacijama i marifetlucima, da se „parazitski“ integriše u drugu, bogatiju, povlašćeniju i na prvi pogled naivniju porodicu koja reprezentuje sve one skorojeviće koji su, došavši do novca i prestiža, iskoristili isti da sebi nametnu sto izmaštanih problema i muka od kojih su najveće koga uzeti za poslugu.

Međutim, tu nije kraj njihovim avanturama i ono što će dalje otkrivati u kući bogatuna postaje jedna igraonica između klasnih razreda, skoro pa bizarna priča o osveti i na momente krimi triler. Bong sjajno žonglira žanrove, pa film skoro neprimetno klizi iz komedije u socijalnu dramu, iz socijalne drame u psiho triler, pa nazad u crni humor. Sve je skladnu i zategnuto i uvezano, sa dominantnom crtom ideje o večitoj klasnoj borbi koja se sada alegorijski odigrava na poprištu jedne nekretnine i dve (i čak tri) porodice, i večitim pitanjem da li u ovom slučaju siromašni i neprivilegovani sišu krv bogatima, ili su zapravo došli u tu situaciju zato što su ih bogati prethodno iscedili eksploatišući njihov rad. Da li su „siromašni“ zapravo siromašni zbog političko-ekonomske klime, ili su samo lenji, nesnađeni, pa i sami traže prečice do životnih uspeha verujući da novac pada s neba ako se samo pravilno u životu pod njega podmetneš? Malo je reći da Bongov stalni glumac Kang-ho Sonog daje još jedan dominantan performans kao pater-familius koji je izgubio svoj autoritet i društvenu ulogu, pa pokušava da se snađe u životu stavom jednog poluzgubidana koji je čas naivan, čas prefrigan, a zapravo duboko osetljiv na svoj tragični položaj.

Kao što je „Snowpiercer“ bio akcioni SF u koji se zamaskirao esej o večitoj klasnoj borbi, tako je i „Parazit“ jedna večita alegorija o društvenim sukobima koja pokreće svetsku ekonomiju, sa patentiranim Bongovim humorom, vrlo neprimetnom simbolikom, referencama koje neće biti svima nadohvat ruke, i ono što je najvažnije nepredvidljivim i bizarnim rešenjima koja mogu da iznenade i najzahtevnijeg gledaoca.

Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:komedija, drama, triler
Godina:2019
Reziser:Bong Joon Ho
Scenario:Han Jin Won, Bong Joon Ho
Uloge:Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Yeo-jeong Jo
Uzrast:R
Award:23 nagrade i 28 nominacija
Studio:Barunson E&A, CJ E&M Film Financing & Investment Entertainment & Comics, CJ Entertainment
Zemlja:South Korea
Website:www.curzonartificialeye.com/parasite
Jezik:koreanski
Trajanje:132 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Počinje snimanje filma o Tomi Zdravkoviću
Uloga Storm u Black Panther 2 je uloga snova Janelle Monae
Mission: Impossible 7 režiser najavljuje novog Jack-a...
"Žikina dinastija" dobija nastavak: U pripremi film "Luda...
Serija Kung Fu panda i letnji i vikend maratoni omiljenih...
Umrla zvezda filma "Prohujalo s vihorom"
NIŠVILLE 2020 U DVA FORMATA!
Popularni Keanu Reeves od sada piše i stripove
JUAN MEKGREGOR U FILMOVIMA "ZOI" I "MILES AHEAD" OD SUBOTE...
#Lady Bluetooth – izložba posvećena Hedi Lamar
Snimanje filma u Norveškoj: Tom Kruz i ekipa neće morati...
Viggo Mortensen se pridružuje ekipi novog filma Peter-a...
26. Sarajevo Film Festival u izmijenjenom formatu
Courteney Cox ponovo će tumačiti ulogu novinarke u...
Suspiria (2018) (2018)
26. Sarajevo Film Festival: u konkurenciji za nagrade Srce...
Demi Mur: Menjala sam sebe kako bi me muškarci prihvatili
Catherine Zeta-Jones otkrila kako će proslaviti 20 godina...
Sarajevo Film Festival ovogodišnji domaćin nagrade...
Pogledajte trailer filma Pjera Žalice KONCENTRIŠI SE, BABA
8. Međunarodni arhitektonski filmski festival u Beču
Preminuo britanski sineasta Alan Parker
Počelo snimanje pete sezone serije "La casa de Papel"
9 novih filmova koje možete da pogledate i kod kuće
Mima Karadžić neće više snimati u Crnoj Gori
Bafta nagrade 2020.: Glenda Jackson najbolja glumica,...
Will Packer razvija biografski film o kvoterbeku Doug-u...
WWE Superstar Big Show misli da je dorastao za ulogu...
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020) (2020)
The Old Guard (2020) (2020)