•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Neki od najboljih filmova iz 2019. godine

2019. bila je zapanjujuće sjajna godina za filmove (za razliku od ove), sa nagrađivanim takmičarima koji su dolazili iz velikih studija, indie producenta, stranih tržišta i striming usluga. Marvel Studios objedinio je filmadžije sa krajnjim pogonom Avengers: Endgame, i manjim filmovima poput Lulu Wang-inog ogromnog The Farewell, još uvek dobija tone priča i pronalazi oduševlјenu publiku širom sveta. I većinu njih možete da gledate upravo sada, bilo u bioskopima u vašoj blizini, na striming destinacijama poput Netflix-a, ili putem usluga iznajmlјivanja jednim klikom.

U nastavku smo ukratko predstaviti 15 najbolјih filmova u prethodnoj godini (a koje vam savetujemo da pogledate dok ste sada kući), od kojih su većina bila vrlo lična viđenja vrlo nezavisnih reditelјa. U godini u kojoj je Disney dominirao na tržištu sa profitom od rekordnih 10 milijardi dolara, 2019. godina je bila i godina u kojoj su se originalnije priče više nego ikad fokusirale na jedinstvena iskustva likova u boji i glasova na marginama. Evo predloga za najbolјe filmove godine.

Ad Astra

U dalekim daljinama kosmosa, gde većina izmišlјenih svemirskih odiseja nalazi vanzemalјski život, pisac i reditelј James Grey ponovno otkriva čovečanstvo. Brad Pitt-ov Roy McBride, astronaut koji je poslat na Neptun da spasi oca koji ga je ostavio iza sebe 26 godina ranije, probirlјiv je posrednik zbog sopstvene radoznalosti i straha. Nјegovo putovanje poprima svaku žanrovsku formu - visoko kvalitetna lunarna jurnjava čini Ad Astranajbolјim akcionim filmom u godini; pogledi na Roy-ev neuspeli brak misli sa romantikom; proceduralni detalјi života na Marsu potvrđuju polјe naučne fantastike - od eksplozije do sletanja, produkcija je transcendentni spektakl. Ali čak i kao potomak 2001. i Gravity, Grey drži njegove lične teze u prvom planu: „odgovori“ na najveća životna pitanja ne mogu da zasene ono što već sada imamo na Zemlјi. Vraćajući Pitt-a na kontemplativnu teritoriju Tree of Life, jednostavna poenta filma je otkrovenje.

Apollo 11

Sve o Todd Douglas Miller-ovom dokumentarnom filmu Apollo 11 je zapanjujuće. Predmet - misija Apollo 11 iz 1969. godine, prvi svemirski let koji je čoveka postavio na Mesec - je zapanjujuć. A film - gotovo u potpunosti sastavlјen iz arhivskih snimaka, koji je prvi put prvi put prikazan javnosti - takođe je zapanjujuć. Ne postoje glave koje govore ili CG rekreacije koje bi sve to spojile. Miler zna da je materijal dovolјno moćan da stoji sam po sebi, do te mere da je, iako je istorija misije Apollo 11 dobro poznata, još uvek je vidlјiva napetost gledati kako se svemirski let odigrava, kao da se to sve događa sada, a ne pre pola veka.

The Farewell

Možda je teško za poverovati da je film inspirisan terminalnom dijagnozom karcinoma člana porodice smešan i potvrđujuć za život, ali začuđujući film Lulu Wang The Farewell je iskustvo smeha na glas. Rep zvezda Awkwafina preuzima prvu glavnu ulogu u filmu, kao kinesko-američka imigrantkinja prve generacije čija se porodica vraća u Kinu da poseti baku Nai Nai kada saznaju da ima rak. U isto vreme, oni odlučuju da sakriju dijagnozu od Nai Nai, kako bi održali njen moral. Priča koja sledi, zasnovana na Wang-inom životu i prethodno ispričano na NPR-ovom This American Life-u, viri između suza i gotovo urnebesnog nivoa komedije, ali Awkwafina ranjivo i relativizovano izvođenje kao žene uhvaćene između kultura čini film posebno upečatlјivim.

A Hidden Life

Taika Waititi-in Jojo Rabbit pokrenuo je veliku raspravu ranije o tome koliko je nepošteno ili neprimereno pretvoriti Hitlera u duhovit lik komedije. U međuvremenu, mračna drama Terrence Malick-ovog A Hidden Life podsetila je publiku zašto bi moglo da se oseća lako sakriti se iza dalјine vremena i bezbedno ismevati nekoga ko je doneo toliko bola u svet. August Diehl pruža sjajnu glumu kao Franz Jagerstatter, austrijski prigovor savesti koji, nakon što je regrutovan u Drugom svetskom ratu, odbija da položi zakletvu na lojalnost Hitleru i bude uhapšen zbog odluke. Malick je zasnovao ono što sledi na spisima iz stvarnog života Jagerstatter-a, a kao i obično za svoje filmove, on iscrtava priču u dugim, kontemplativnim scenama snažnog proricanja i osećanja, bujno snimlјenih sa naglaskom na trajnoj lepoti prirodnog sveta umesto ružnoće koju lјudi unose u to. To je snažno pokretlјiv film koji životu jednog čoveka daje epsku lestvicu, a istovremeno ostaje blizu njegove lične perspektive.

The Irishman

Martin Scorsese-ov portret Frank Sheeran-a, zvaničnika sindikata vozača kamiona koji se udvostručio kao karijerni ubica za mafiju, radi u gotovo tri i po sata. To nije znak popustlјivosti. Sa scenarijem Steven Zaillian-a (Schindler’s List) i okom dugogodišnje urednice Thelma Schoonmaker-a, The Irishman je tkao Frankovo držanje u Drugom svetskom ratu, svoje rane dane pod krilom mafijoza Russell Bufalino-a (Joe Pesci), njegov uspon u porođaju pokreta kao lojaliste i prijatelјa Jimmy Hoffa-e (Al Pacino), njegove grozne prekretnice kao momka koji „farba kuće“, i povremenih pogleda na porodicu za koju se zakleo da će zaštititi. Na kraju, kada život publici i samom Frenku dođe do punog pogleda, film pobija svaki gangsterski idolizator sa posterom Goodfellas na njihovom zidu. Robert De Niro-ov Frank je savestan do greške, a njegov često prazan pogled, koji se proteže od podmlađene glatkoće do groznih bora, nudi perspektivu otrovnog dejstva moralnog neuspeha. Ne govori svaka scena o zapletu, ali svaka koju Scorsese komponuje lepi se poput sećanja, uzimajući više značenja dalјe u vreme izvođenja. Isti efekat će verovatno produbiti The Irishman kako svi prerastemo u njega.

The Last Black Man in San Francisco

Savršen sklad između muzike i pokreta postoji u filmu Joe Talbot-ovom The Last Black Man in San Francisco, u kome glumi novajlija Jimmie Fails kao verziju sebe. Jimmie, koji živi sa svojim najbolјim prijatelјem Mont-om (Jonathan Majors) i Mont-ovim dedom (Danny Glover), opsednut je povratkom stare kuće svoje porodice, koju je njegov ded navodno sagradio 1946. Bogate boje i mesingasta muzika slikaju bujnu boju slika kako se Jimmie obračunava sa istorijom, kao i sa sporom gentrifikacijom San Franciska i voli grad koji mu ne uzvraća ljubav. Fails, Majors i Glover pružaju veličanstvene, tople predstave, utemelјujući Talbot-ov maštovitiji osećaj stila.

The Lighthouse

Nemoguće je The Lighthouse staviti u jedan žanr; to su jednaki delovi horora, komedije, književnog amalgama i nautičkog trilera, ali i 100% zabave. Robert Pattinson i Willem Dafoe igraju kao dvojica muškaraca čiji četvoronedelјni ugovor na kome se nalazi ostrvo za svetionik postaje jednosmerni silazak u ludilo. Sve jače oluje drže ih zaroblјene u njihovom postu, a stara sujeverja o moru izgleda da počinju da se ostvaruju. Robert Eggers (The Witch) snimio je celu stvar crno-belo, koristeći kontraste i senke kako bi pojačao koliko je divlјa priča koja se odvija, posebno kada je reč o Pattinson-ovom čudesnom performansu Conrad Veidt stila.

Little Women

Da li priča koja postoji više od jednog veka i prilagođena je previše puta mogla da se ikada ponovo oseća svežom? Prema rečima spisatelјice-režisera Greta Gerwig, da. Louisa May Alcott-ina Little Women prvobitno je objavlјena 1868. godine i više je puta adaptirana za film, televiziju, pozorište i radio, a ipak Gerwig-ina filmska adaptacija izgleda gotovo kao novo delo. Dok je Jo March (Saoirse Ronan) započela da piše priču o njenoj porodici, svaka od njene tri sestre prilično je uzdrmana uprkos svim želјama različitih stvari i uklapanju različitih definicija ženstvenosti, a Jo-ina borba kao žene koja objavlјuje svoj rad u časopisu 1860-ih oblikuje većom naracijom o umetnicama i autorstvu.

The Man Who Killed Don Quixote

Punih 30 godina nakon što ju je zamislio Terry Gilliam - i uprkos finansijskim nevolјama, prirodnim katastrofama i pravnim sporovima - The Man Who Killed Don Quixote je svoj debi u Severnoj Americi napravio 2019. Ne iznenađuje da je priča, prvobitno direktnija adaptacija rada Miguel de Cervantes-a, s vremenom je postajala sve ličnija. U svom konačnom obliku, gotovo je autobiografska kao meditacija o tome koliko bolna - i kako božanska - umetnost može da bude. Kada se filmadžija Tony Grisoni (Adam Driver) vrati u grad gde je snimio svoj studentski rad, crno-belu verziju Don Quixote, on otkriva da lokalno stanovništvo nikada nije uspelo da ga izbegne. Nјegov Quixote, obućar po imenu Javier (Jonathan Price), zaista veruje da je vitez i upisuje Grisony-a kao svog Sancho Panza-u.

Marriage Story

Postoje slučajevi kada se pisac-redatelј Noah Baumbach-ov komad za dvoje oseća kao romantični Revenant. Ozakonjeni, Nicole (Scarlett Johansson) i Charlie (Adam Driver) puze po blatu kako bi raskinuli njihov brak, a nepokoleblјiva lјubav bila im je najveća prepreka. Baumbach se odvaja od kaustičnog tona njegove druge drame o razvodu, The Squid and the Whale, kako bi pronašao slatkoću u protokolima. Postoje brojne doskočice i Sondheim-ove numere, ispovedni monolozi i suze iza zatvorenih vrata, eksplozije koje ostavlјaju rupe u zidovima. Bol od razvoda dolazi iz svih pravaca, a Baumbach okreće svoju kameru da sve to uhvati. Muzika od strane Toy Story kompozitora Randy Newman-, održava dane u toku, a povređenost buji sa svakim legalnim posredovanjem. Postoji ogromno računanje sa Baumbach-ovim likovima koji oblikuju ovu nijansu. Ali u ovom trenutku postoje samo Johansson i Driver srceparajuća izvođenja.

Midsommar

Ari Aster-ov nastavak zastrašujućeg horor filma Hereditary nije nimalo zastrašujuć, a Aster-ovo stalno insistiranje na tome da se u njegove filmove ubaci pola tuceta glavnih priča još uvek predstavlјa frustrirajuće odvraćanje od čiste emocionalne moći njegovih najbolјe osmišlјenih zapleta. Ali bilo je nekoliko filmova 2019. godine tako živopisno snimlјenih i izvedenih kao Midsommar, sa njegovim dišućim cvećem i smirenim vizijama, i njegovim težim osećajem straha. Osećaj neizbežnosti visi nad čitavim filmom, dok mlada žena (Florence Pugh) pokušava da se nosi sa smrću svoje porodice i kreće na nepromišlјeno putovanje sa svojim dečkom i njegovim prijatelјima, gde budu uvučeni u kultne rituale. Trenutak ranije u filmu kada se kamera prevrne, pretvarajući put u tlačitelјsko nebo, a nebo u neizvesnu i naizgled beskonačnu prazninu, jedan je od najzapaženijih i najnepodnošlјivijih snimaka u godini.

Parasite

Bong Joon-ho-ov Parasite isprepliće živote dve porodice i meša mnoge žanrove - komediju, triler, društvene komentare - bez prikazivanja nijednog šava. Porodica Kim bori se da nađe posao, sklapa kutije za pice honorarno za restoran iz kraja i pokušava da krade Wi-Fi iz lokalnih kafića iz njihovog polupodrumskog stana. Kada je najstariji sin Ki-woo (Choi Woo-sik) angažovan kao učitelј engleskog jezika za bogatu porodicu Park, čini se kao da se finansijska situacija porodice Kims možda okreće u pozitivnom smislu. Ono što počinje kao lagana komedija/drama, međutim, brzo prerasta u nešto veće kako počinju da se stvaraju grozne stvarnosti kasnog stadijuma kapitalizma. Kako postaje srdačno i srčano jasno, penjanje za jedan korak na merdevinama znači i ostavljanje nekoga drugog iza.

Uncut Gems

Sat otkucava, znoj kaplјe, dijamanti blistaju, a haos vlada u svakom frenetičnom kadru Josh i Bennija Safdie-ovog trilera o trgovanju. "Adam Sandler filmovi" tradicionalno razvijeni na glumačkoj toploj luckastoj energiji (čak i u vrhunskom glumačkom poslu kao što je u filmu Punch-Drunk Love), ali u Uncut Gems-u, Sandler se zakopčava u tankog Diamond District dilera Howard-a kao da hoda i govori Tilt-a-Whirl. Trčeći ka i od preko fluorescentno opranog Nјujorka, Hovard ima 800 zadataka koje treba da obavi - povratiti afrički dragulј iz New Age-opsednutog Kevin Garnett-a! Isplatili zajam ajkulinim teškašima pre nego što mu slome nos! Stići na školsku predstavu njegovog deteta na vreme! - i možda dovolјno goriva da pređe cilјnu liniju. Prepreke dolaze iz zapleta i zanata. Safdies guše svog antiheroja u krupnim planovima; sintetičan zvučni snimak iz Oneohtrix Point nikad ne propušta trenutke klјučanja; a Sandler se bori sa anarhijom života, pružajući najbolјi performans u godini. Grime se nikada nije osećao ovako dobro.

Under the Silver Lake

Treći film David Robert Mitchell-a, nakon intenzivnog horor filma It Follows i dramskog filma The Myth of the American Sleepover, je očaravajuća priča o rundavim psima koja se oseća kao spuštanje paranoičnog mamurluka u mentalno obolјenje. Andrew Garfield glumi Sama, mladog stanovnika Los Angelesa koji nema jasan posao ili svrhu sve dok ne postane opsednut ženom (Riley Keough) koja nestaje ubrzo nakon što je upozna. On progoni nagoveštaje i tragove po gradu, u budnoj verziji teoretičara zavere, klasične misterije L.A. noira. To je nešto po uzoru na Chinatown ili The Big Sleep, ali sa više droge, pretendenata, scenarista i manipulativnih umetnika, i sa nesrećnim junakom čiji su pokušaji da dosegne do dna svega ponekad smešni, ponekad mučni.

Us

Logika se ne odnosi uvek na Us, Jordan Peele-ov nastavak na njegov ogromni reditelјski debija, Get Out. Kad se jezivi doppelgangersi dođu po majku srednje klase Adelaide (Lupita Nyong'o) i njenu porodicom, nameravajući da ih ubiju i zauzmu njihova mesta, suočavanje se pretvara u krvavu borbu iz horor filma, sa jezivom smrću iza svakog ugla. Ali postavlјanje i eventualna isplata izgleda da su osmišlјeni tako da ostave publiku sa puno otvorenih pitanja. Misterije i obrt završetka nisu ono što Us čini nezaboravnim. Dvostruki nastup Niong'o-ove kao Adelaide i njenog dvojnika, Red, jedan je od najneverovatnijih i najomraženijih u godini. A veća metafora o američkim najbogatijim i najsiromašnijim segmentima oseća se živahno, vitalno relevantnom u 2019. godini, a još više zbog toga što je bila formulisana u tako intenzivnu priču.

Podeli:



Preporucujemo

"Prohujalo sa vihorom" vraćen na repertoar uz napomenu da...
Film GRUDI u konkurenciji za nagrade Pulskog festivala
Michael Keaton bi mogao ponovo da glumi Batmana
Godzilla Vs. Kong je upravo učinio još jedan veliki korak...
LETNJI MARATON SERIJE FEAR THE WALKING DEAD
The Little Shop of Horrors (1986) (1986)
Guillermo del Toro, Alejandro G. Inarritu pokrenuli su fond...
Kako je Jason Bourne završio utičući na James Bond-a
Uništen mural Nebojši Glogovcu u Užicu
Ana de Armas i Wagner Moura igraju lјubavnike u novom...
Film 'Greenland' Gerard-a Butler-a izlazi u toku leta
Holivudski film o Gosnovom bekstvu iz Japana
Čuveni porno glumac optužen za silovanje
KOMEDIJA O PUTOVANJU KROZ VREME "LEPO DOBA" NA MOJ OFF
TREĆI NASTAVAK KINGSMAN FRANŠIZE U BIOSKOPIMA OD 17....
Posle dva braka glumac se verio sa 38 godina mlađom
Will Smith otvoreno govorio o težini roditeljstva
Srpska glumica o sceni iz nove serije: Više me privlače...
ZAŽIVEO REDOVAN REPERTOAR U DRIVE IN BIOSKOPU NA ADI
Jamie Foxx će u biografskom filmu da glumi Mikea Tysona
Lov na veštice (Heksejakt, eng. Witch Hunt) - Premijera...
VEČERAS ZATVARANJE FESTIVALA FRANCUSKOG FILMA UZ TRILER...
Slavko Štimac dobitnik nagrade "Počasni Ernest"
Stižu nove Nindža kornjače
Svetska premijera srpskog filma "Domovine" u Marseju
Kasting za "Gospodara prstenova", potrebni ljudi koji...
Preminuo Žoel Šumaher, reditelj dva filma o Betmanu
Tom Hanks-ov ’Greyhound’ ima novi datum objavlјivanja
Preminuo legendarni komičar Carl Reiner
PROGLAŠENE NAGRADE 49. REVIJE FILMSKOG STVARALAŠTVA DECE...