•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Julieta (2016)

Filmovi Pedra Almodóvara uvek izvuče česte melodramatične složenosti iz svakodnevnog života, naročito u slučaju višestrukih ženskih likova koji pokreću priče u njima. U filmu „Julieta“, Almodóvar je možda stvorio svoju najdirektniju priču, koja je oslobođena mnogih melodramatičnih ukrasa i zapleta koji tako često prožimaju njegove filmove, a ipak je ostala ništa manje moćna i provokativna.

Zasnovana na tri kratke priče Alice Munro, „Julieta“ počinje tako što se Julieta (Emma Suárez), sredovečna žena koja živi u Madridu, sprema da se preseli u Portugal sa svojim dečkom Lorenzom (Dario Grandinetti). Slučajan susret sa Beatriz (Michelle Jenner) omogućuje Julietai da sazna lokaciju svoje otuđene ćerke po imenu Antía (Blanca Parés). Iznenada, Julieta više ne želi da napusti Madrid. Ona prekida svoju vezu sa Lorenzom i vraća se u svoj stari stan, gde počinje da piše dugu priču u vidu niza dnevnika, upućeni njenoj ćerki.

Film se zatim vraća unazad kroz vreme, transformišući prvu Julietu u njenu mlađu verziju (Adriana Ugarte). Ona se priseća svog prvog susreta sa svojim eventualnim ljubavnikom Xoanom (Daniel Grao), zatim Antiainog rođenja, i mnogih preokreta u njihovim životima koji su naposletku doveli do Antiainog nestanka.

Ova priča pomešane radosti i krivice čini okosnicu celog filma, u kojoj se prepliću različite teme stapajući se u jednu priču koja je istovremeno mitska i duboko lična. Na samom početku, Julieta krivi sebe za čovekovo samoubistvo nakon što je ignorisala njegove pokušaje da započnu razgovor – iako je razuveravaju da njegova smrt nije njena krivica, ovo je ipak incident koji proganja i nju i sam film.

To što Julieta oseća krivicu – krivicu što je napustila svoju majku, krivicu zbog povređivanja svog supruga, krivicu zbog toga što je izneverila svoju ćerku – predstavlja centralnu tačku oko koje se vrte svi ostali događaji i teme. Film ovu krivicu ne posmatra sa aspekta religije ili spiritualizma, ali osim kasnijeg otkrivanja, Julieta ostaje potpuno sekularna u svom pogledu na sve to. Ipak, taj sekularni prikaz krivice je, prema našem mišljenju, jedinstven i filmu pruža izvesnu humanističku dimenziju.

Kao i u mnogim drugim Almodóvarovim filmovima, i u filmu „Julieta“ radi se o ženi – pa je i iskustvo krivice, u ovom kontekstu, predstavljeno sa dubljeg ženskog aspekta. Julietina krivica povezana je sa drugom temom koja se odnosi na to da žene snose odgovornost za ponašanje muškaraca. Kako film odmiče, ovaj element se širi na ostale ženske likove, od kojih svaki nosi određeni teret krivice povezan sa (odsutnim) muškarcima u njihovim životima. Fokus na žene označava da su muškarci uglavnom samo brojevi, funkcije u ženskim pričama koje istražuju krivicu i teret ženstvenosti kroz inače individualne priče. Najdublji i najvažniji odnosi odvijaju se između žena – Julieta i Antia, Julieta i njena prijateljica Ava (Inma Cuesta), Antia i Beatriz – dok su najštetniji odnosi upravo oni koji se javljaju između žena i muškaraca, pošto žene internalizuju teret krivice.

Ovaj teret se najjasnije vidi na Suárezinom licu, jer ona igra stariju Julietau, čija osećanja su prikrivena i koju proganjaju njene nekadašnje čežnje. Izazov za svaki film uvek predstavlja prikazivanje jednog lika u dva različita životna doba, ali Suárezova i Ugarteova kreiraju vrlo ubedljiv kontinuitet između svoje dve Julietae. Naivni optimizam mlađe polako se pretvara u depresiju starije Julietae, iako nijedna od njih dve ne postaje karikatura kojom manipulišu njena iskustva. One su u suštini ista osoba.

Za one koji proučavaju Almodóvarev rad, ovaj film će najednom biti prepoznatljiv i, možda, za nijansu više mejnstrim od nekih od njegovih prethodnih i optimističnijih radova. Ipak, ovaj film nosi ključno stilsko obeležje ovog režisera, uključujući i prisustvo Darioa Grandinettija i Rossy de Palmae, koji predstavljaju Almodóvarovu standardnu glumačku postavu. Ipak, raznovrsnost u pogledu glumaca je na dosta niskom nivou, pa ovom filmu nedostaje ona živost koju glumci donose filmovima kao što su „Women on the Verge of a Nervous Breakdown“ i „Volver“.

Iako ovde ima seksa i golotinje, i oni su prigušeni, ograničeni na jednu ili dve scene i prepušteni mašti gledalaca. Ipak, ovo potčinjavanje Almodóvarovih stalnih kinematografskih tendencija spada u njegovu očiglednu želju da se udalji od melodramatičnih i komičnih ukrasa u Julietainom liku, na taj način kreirajući priču koja je intimnija od svih koje je do sada ispričao.

„Julieta“ je trebalo da bude Almodóvarov prvi film na engleskom jeziku. Iako bi to bilo interesantno videti, moramo priznati da nam je drago što je ipak odlučio da ga snimi na španskom jeziku. Postoji nešto što je istovremeno jednostavno i duboko u samom filmu, nešto novo za režisera što i dalje crpi svoju snagu iz njegovih starih stilova i tema. Film deluje vanvremenski, kao da nema datum, i predstavlja zrelo ispitivanje ženstvenosti i krivice. „Julieta“ predstavlja bogat i izuzetno dobar povratak u formu za Almodóvara.

Žanr:drama, romansa
Godina:2016
Reziser:Pedro Almodóvar
Scenario:Pedro Almodóvar, Alice Munro
Uloge:Emma Suárez, Adriana Ugarte, Daniel Grao
Uzrast:R
Award:Nominovan za BAFTA nagradu, 8 nagrada i 48 nominacija
Studio:Canal+ France, Ciné +, Deseo, El
Zemlja:Spain
Website:sonyclassics.com/julieta
Jezik:španski
Trajanje:99 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020) (2020)
Trovanja u Solsberiju (The Salisbury Poisonings) -...
Serija Kung Fu panda i letnji i vikend maratoni omiljenih...
Ani Sofrenović i Vojislavu Brajoviću nagrada "Zlatni...
WWE Superstar Big Show misli da je dorastao za ulogu...
Umrla zvezda filma "Prohujalo s vihorom"
Pogledajte trailer filma Pjera Žalice KONCENTRIŠI SE, BABA
Palm Springs (2020) (2020)
Poslednja epizoda 10. sezone serije OKRUŽEN MRTVIMA
Žiri za Evropski kratki film 2020.
Ekskluzivna najava nove sezone serije Fear The Walking Dead
The Lighthouse (2019) (2019)
Da li treba malo sačekati pri izboru novog glumca za ulogu...
Bafta nagrade 2020.: Glenda Jackson najbolja glumica,...
8. Međunarodni arhitektonski filmski festival u Beču
Demi Mur: Menjala sam sebe kako bi me muškarci prihvatili
Suspiria (2018) (2018)
9 novih filmova koje možete da pogledate i kod kuće
Masterclass razgovori 26. Sarajevo Film Festivala
26. Sarajevo Film Festival u izmijenjenom formatu
Brightburn (2019) (2019)
Rimejk Wolfman-a udružuje Ryan Gosling-a sa režiserom...
Catherine Zeta-Jones otkrila kako će proslaviti 20 godina...
Preminuo britanski sineasta Alan Parker
26. Sarajevo Film Festival: podignuto najveće filmsko...
Uloga Storm u Black Panther 2 je uloga snova Janelle Monae
Počinje snimanje filma o Tomi Zdravkoviću
Snimanje filma u Norveškoj: Tom Kruz i ekipa neće morati...
Talents Sarajevo 2020 dočekuje 62 učesnika u online...
Da li se Keanu Reeves vraća kao Constantine u novom HBO...