•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Fences (2016)

„Fences“, filmska adaptacija komada istaknutog dramskog pisca Augusta Wilsona koji je osvojio Pulicerovu nagradu, snimljen je u režiji Denzela Washingtona, koji takođe glumi u samom filmu, i to u ulozi koja mu je donela veliku slavu na brodvejskoj sceni. Ponavljajući ulogu koju je prvobitno igrao James Earl Jones 1983. godine, Washington je osvojio nagradu Tony 2010. godine, kao i njegova kolegenica, Viola Davis. Oboje su predivni, ali uprkos njegovoj glatkoj tranziciji od pozorišne scene do zahtevne uloge na velikom platnu i njegovoj želji da izbegne sve pokušaje da „otvori“ ono što je u osnovi pozorišni komad, ovaj film ipak ostaje da bude snimljena predstava bez mnogo kretanja – klaustrofobičan i ukorenjen na pozorišnoj sceni.

Nema veze, čak iako im tipično loši maniri današnje TV publike, očajne za pauzama za reklame tokom kojih mogu da odu do toaleta, onemogućavaju da se koncentrišu, oni koji odlaze u bioskope da gledaju filmove a koji su istovremeno gladni za poezijom reči i lepotom umetnosti ne trebaju biti odvraćeni od ovog filma. Ne dobija se svakog dana pisanje i gluma ovakvog kalibra, a u ovoj posebno sumornoj godini koja je po svemu drugorazredna, ovaj film predstavlja nešto posebno.

Porodična drama, smeštena u propali kraj u kojem žive crnci iz radničke klase u posleratnom Pitsburgu 1950-ih godina, „Fences“ se bavi borbom Maxsonsovih. Patrijarh Troy Maxson (Washington) je sakupljač đubreta koji je jednom imao šansu da se nađe među sportskim asovima u Negro League, ali je bilo mesta samo za jednog crnog heroja u to vreme, pa je Troy u većoj ligi izgubio od Jackiea Robinsona. Nakon toga, nikada više nije dobio pravu pauzu zbog segregacije i završio je u zatvoru zbog ubistva u samoodbrani. Prikrivajući svoj duboki bes iza bombastičnog, burnog i ponašanja sklonog alkoholizmu koje zabavlja njegove prijatelje, jer razmišljaju šta je sledeće što će da uradi, Troy čuva i neke mračne tajne u sebi. Troyeva žena Rose (Davis) bila je pored njega kroz sve uspone i padove u njegovom razočaravajućem životu tokom 18 godina braka, koji polako počinje da pokazuje pukotine. Sada je njihov sin, tinejdžer Cory (Jovan Adepo) na redu da dobije stipendiju, što Troya toliko nervira da iz njega isplivavaju unutrašnji bes i žaljenje koje je krio tokom svih ovih godina.

Troy ne samo da želi da spreči da njegov sin postane ista vrsta propalog sportiste kakav je on nekada bio, već čuva i jednu tajnu od Rose – on ima ljubavnicu koja treba da mu rodi vanbračno dete. Tenzije se povećavaju, ličnosti se sukobljavaju, a onda kada odana Rouz, koja je dugo trpela, konačno eksplodira, ekran se trese od njene strasti.

Rose, koju igra Viola Davis, predstavlja simbol majčinske snage koja je održala toliko mnogo turbulentnih crnačkih porodica na okupu tokom pokreta za građanska prava, a kada se njena uobičajena nežnost i strpljenje pretvore u proglašenje prkosne nezavisnosti, nemoguće je zaboraviti taj emotivni udar. Loša vremena se smenjuju u ciklusima, a jedini način da ih disfunkcionalni Maxsonsi prežive jeste da se drže zajedno, u ime porodice. Međutim, onda kada se Rose suoči sa izazovom podizanja nove bebe svoga muža, njena odlučnost se napokon ruši, što je razumljivo. Njen posao je oduvek bio održavanje mira, premošćavanje jazova između Troya i njegovih sinova, i rešavanje svačijih problema osim njenih. Onda kada ona napokon krene da postavlja pitanje koje je 18 godina čuvala u sebi dok je pekla kolače i pržila piletinu, na videlo izlaze reči koje guše suze: „Šta je s mojim životom, šta je sa mnom?“ Ovo je bolna scena koja ima ogromnu snagu.

U najboljem glumačkom sastavu godine, drugi likovi koje možemo videti kako šetaju kroz kuću Maxsona su Lyons (Russell Hornsby), Troyev 34-godišnji sin iz prethodne veze, muzičar kojem očajno treba finansijska pomoć za njegovu porodicu, ali koji ne može da pozajmi čak ni 10$ od svog ravnodušnog oca bez izazivanja neke nasilne scene; Troyev brat Gabe (odlični Mykelti Williamson), veteran iz II Svetskog rata sa metalnim sečivom u glavi zbog kojeg ima oštećenje mozga; i Bono (fenomenalni Stephen McKinley Henderson), odani prijatelj koji neumorno sluša Troyeve šale i tirade i deluje kao da je stalni član grupe koja se okuplja za Roseinim stolom.

Ono što ih sve drži na okupu je samopouzdana zvezda, i to u najzahtevnijoj i najtrijumfalnijoj ulozi u svojoj karijeri. Njegov lik opakog momka sa sirovim osećanjima je nestabilna Rubikova kocka snažne ali preterane pričljivosti i sebične okrutnosti, koji mora da artikuliše ono što mu je na umu i u srcu bez obrazovanja koje bi mu pokazalo na koji način da to učini, ali uz mnogo složenih ponašanja i ideja – o rasizmu, roditeljstvu, muškosti i dužnosti. Akcija u filmu se odvija u samoj kući i dvorištu, gde on maltretia sve oko sebe i provodi svoje slobodno vreme gradeći ogradu kako bi se izolovao od spoljnog sveta. Ograda je metafora za svaki lik u svetu Augusta Wilsona. Nakon godina odugovlačenja, ako ograda ikada i bude završenja, Wilson podrazumeva da će se ostale ograde popraviti same.

„Fences“ ne izgleda, ne zvuči i ne pruža osećaj da se radi o filmu, a mnogo snage se hvata prevelikim brojem krupnih kadrova koji od publike kradu onaj osećaj satisfakcije posmatranja promene nijansi koju publika u pozorištu može da vidi gledajući sve glumce na sceni kako simultano interaguju jedni s drugima. Ipak, umetnost ovakvog stanovišta je ono što daje težinu emocijama, a simpatije Denzela Washingtona prema rečima Augusta Wilsona i umetnicima koji su uključeni u proces dovođenja filma „Fences“ na bioskopska platna i male ekrane se prelepo udružuju kako bi učinile ovaj film jednim od najinteligentnijih i vrhunski očaravajućih filmova ove godine.

Žanr:drama
Godina:2016
Reziser:Denzel Washington
Scenario:August Wilson
Uloge:Denzel Washington, Viola Davis, Stephen Henderson
Uzrast:PG-13
Award:1 Zlatni Globus, 30 nagrada i 84 nominacija
Box office:40.7M USD
Studio:Bron Studios, MACRO, Paramount Pictures
Zemlja:United States
Website:www.fencesmovie.com
Jezik:engleski
Trajanje:139 min
Podeli:



Preporucujemo

Najpoznatiji detektivi su na Pickbox NOW: Poaro / Inspektor...
ZVEZDA SERIJE IGRA PRESTOLA U NAJNOVIJEM MARVELOVOM...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 16. do 22. januara
21 Bridges (2019) - uskoro
Uncut Gems (2019) (2019)
Veče za muškarce uz film "Loši momci zauvek"
"Veštac" najgledanija serija u 2019.
Na početku nove godine uživajte uz omiljene romantične...
Kameron pokazao koncept Avatar 2
Novi film Miloša Bikovića za dan zaradio tri miliona evra
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 16. do 22. januara
Le prince oublié (2020) - uskoro
Racetime (2018) - uskoro
KATRIN DANEV I KJARA MASTROJANI ZAJEDNO U FILMU KLER DARLING
Francuski režiser optužen za zlostavljanje maloletnice
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 9. do 15. januara
Azilanti (Asylum City) – nova izraelska serija na Pickbox...
Producenti konačno otkrili da li će novi Džejms Bond...
Upoznajte Jareda Letoa kao novog Marvelovog antijunaka
Prvi put u istoriji korejski film kandidat za "Oscara"
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 09. do 15. januara
Globalni box office prošle godine prešao granicu od 42...
Little Women (2019) - uskoro
Bad Boys for Life (2019) - uskoro
„Vocek“ uživo iz Metropolitena
Warner Bros počinje da koristi veštačku inteligenciju za...
"Džokeru" 11 nominacija za BAFTA nagrade
,,Loši momci zauvek” na Action night događaju 16....
Preminula Neda Arnerić
Dugo očekivani naučno-fantastični blokbaster Fjodora...