•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Fading Gigolo (2013)

Oni dovoljno stari setiće se naracije iz animirane serije „Tarzan“ osamdesetih godina - „ni mene ne bi bilo da nije bilo majmunice Kali“. Stoga, „ni ovog filma ne bi bilo da nije bilo zajedničkog frizera“ - pa neka posle neko kaže neku ružnu reč o frizerima!

Elem, Vudi Alen i Džon Torturo dele zajedničkog frizera. Jednog lepog, sunačnog popodneva, Torturo je okvirno ispričao frizeru priču koju bi voleo da uradi sa Alenom. Scenario nije postojao, kao ni cela priča. Tek tema. Torturo plati frizeru i ode dalje.

Na scenu stupa Alen. Dok frizer zarađuje za svoj nasušni hleb prepričava anegdotu sa Torturom. Alenu se dopada radnja i saopštava frizeru da bi Torturo mogao da napiše scenario i da bi on, Alen, ne frizer, rado odigrao lik matorog žigola.

Torturo otkriva vest. Toliko ga obraduje da napiše i scenario. Pošalje ga Alenu. Alenu se scenario dopada, likovi i priča, i predlaže određene izmene. Predlaganje Alena nije uslov samo iskustvo nekoga ko radi od sredine pedesetih godina nekome kome bi to bio tek peti film. Torturo unosi neke od tih promena, sa najznačajnijom da se akcenat na lik Vanese Paradi proširi i pretvori u važnu podvučenu priču.

I tako je započeo film „Matori Žigolo“.

Kakav je film ispao? Jednom rečju – prijatan. Takve filmove sada prave na deset, do petnaest godina. (Izuzev opusa Vudi Alena). Film podseća na Alenov ali poznavaoci njegovog pečata uočiće nepremostive razlike, što je i prednost gledaocima koji nisu naklonjeni temperamentu filmova režisera. Torturo kadrira pojedine scene (cvećara, stan Šeron Stone...) u duhu Alenovih filmova poslednje dekade u tonovima poslednje dve dekade. Tu i prestaje svaka dalja sličnost sa Alenom kao rediteljem. Torturo ima svoj glas, još uvek nedefinisan kao tečan i posle četvrtog filma, ali za sada najdetaljniji u njegovoj karijeri. Neizvesno je da li on u sebi nosi pečat budućeg autora.

Gluma je podjednako ležerna i nenametljiva u filmu, što je gigantski uspeh za američki film koji je emocije zamenio urlanjem i drekom, a glumu šmirom i pažljivim nameštanjem ispred objektiva. Neljubitelji Alena kao glumca mogu ga podneti u ovom filmu, ravnodušni prema njemu krišom će, samo sebi, priznati simpatije prema liku, a ljubitelji, čak, mogu da pomisle kako je ostvario najbolju ulogu u karijeri (gledaoci koji su uverenja da Alen igra jedan isti lik od sredine pedesetih do danas ne umeju da gledaju Alena s toga im je oprošteno). Alen u „Žigolu“ nikada nije bio kao glumac opušteniji, vedriji i veseliji. Njegova dobra volja i zadovoljstvo isjavaju u svakoj sceni a odnos sa Torturom je tečan do odnosa između oca i sina. Njih dvojica su dva puta radili zajedno, jednom na „Hani i njenim sestrama“ (1986) (Torturo se pojavljuje u hodniku, mlad i užurban), drugi film je bio pod rediteljskom palicom nekog drugog reditelja, a treća saradnja je bila pozorišna režija Alenovog komada; Alen je tražio od Tortura da budeo deo rediteljske trilogije. (Obratiti pažnju na scene Alena sa klincima iz Bruklina koje uči kako se igra bejzbol).

Torturo je, poput rediteljskog posla, glumački posao obavio u duhu lika koji je igrao. Pristojno, nenametljivo, sigurno, pa i elegantno na trenutke. Lik jeste bez dubine, ali ne mari. Ne pada mi na pamet ni jedan američki glumac sposoban ovog trena na isto. Razlog je sigurno taj što Torturo nije imao za sagovornika zeleno platno.

Šeron Ston je, po prvi put u karijeri (a ona je započela pojavljivanjem u filmu Vudi Alena „Uspomene zvezdane prašine“ (1980)), pokazala naznake glume. Iako se one mogu naći samo u jednoj sceni (prva scena susreta sa Torturom u njenom stanu u kojoj izgleda ranjivo), ostatak filma ide joj na ruku minimalnim izlaganjem bez većih odstupanja i pribegavanju njenoj poznatoj neuverljivoj boji glasa i prenaglašenoj mimici oduvek praćenoj bespotrebnoj gestikulaciji. Sve to smo navikli da vidimo u kreacijama Meril Strip ali je Stripova već decenijama svojom neuverljivom glumom dobro zasmejavala obrazovanije gledaoce (uvek zagrcnuti i zaprepašćeni članicima kako je u pitanju vrsna američka glumica broj jedan!?) svojom tehničkom stranom lišenom emotivne, dok je Stonova služila kao lubrikant adolescentima koji se nisu obazirali na njene Stripovske tendencije. U ovom filmu uspela je da se, donekle (što je pohvalno) uzdigne iznad kostima koji je decenijama nosila i ne izazove kolutanje očiju svojim prepoznatljivim mrljanjem na platnu. Plus za Tortura.

Gledaoci nenaviknuti na lice Vanese Paradi neće uspeti da se naviknu ni tokom ovog filma.

Sofia Vergara šarmantna u svakoj sceni.

Film nije bez mana, ali koji i jeste? Međutim, kako je reč o jednom prijatnom filmu koji izaziva osmeh (ne histeriju ili budalasti kikot američkih produkcija poslednjih 35 godina) na propustima i manama se ne treba zadržavati. „Matori Žigolo“ je upravo ono kako ga poster filma prikazuje. Ništa više, ništa manje.

Savremenim gledaocima jedno ozbiljnije upozorenje, u slučaju da se greškom dokopaju ovog filma. Film ne sadrži ni jedan specijalan efekat, ubistvo, leteći latentno homoseksualni lik, digitalni napad na grad, ništa nije srušeno, ljude preko 29 godina, ne traje 125 minuta. Ali i za vas ima po nešto! Tu je otmica, tu su i dve dojke, ima i par seksualnih scena (još jedno upozorenje savremenom gledaocu – učesnici seksa su ljudi od 40 godina tako da ćete morati da sklonite pogled), postoji i suđenje kao i sportska manifestacija.

Ako ste za prijatno nedeljno popodne eto filma za vas.

Za vreme Jugoslavije ovakvi filmovi su imali termin subotom od 20h posle dnevnika.

Oliver Veljković
Žanr:komedija
Godina:2013
Reziser:John Turturro
Scenario:John Turturro
Uloge:John Turturro, Woody Allen, Sharon Stone, Vanessa Paradis, Sofía Vergara
Uzrast:R
Award:dve nagrade i 1 nominacija
Studio:Antidote Films
Zemlja:United States
Website:fadinggigolo-movie.com
Jezik:Engleski
Trajanje:90 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...