•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Deux jours, une nuit (2014)

Sandra, junakinja ove priče, dolazi u situaciju da njene kolege sa posla glasanjem biraju da li će ostati bez godišnjeg bonusa od 1000 evra ili nje kao kolege. Oni su većinom glasova izabrali bonus, ali Sandra uz pomoć prijateljice uspeva da nagovori šefa da se glasanje ponovi nakon vikenda. Tako ona ima dva dana da obiđe kolege sa posla i pokuša da ih ubedi da glasaju za njen ostanak na radnom mestu, a ne za bonus. Ovo je veoma depresivna situacija u kojoj se našla osoba koja se leči od depresije, ali Sandra pokušava da nađe snagu uz pomoć porodice, a u pohodu na glasove joj posebno pomaže muž.

Ovo je izrazito antikapitalistički film, jer prikazuje situaciju u kojoj su se našli Sandra i ostali radnici kao nametnutu, stvar sistema, višu silu poretka stvari. Radnici nisu sami izabrali da glasaju za pare ili za nju, Sandra ih nije dovela u tu situaciju, što tokom filma više puta i napominje. Isto tako, firma koja im je taj izbor nametnula je to uradila kako bi izdržala konkurenciju druge kineske kompanije. Ali glavni motiv u toj antikapitalističkoj tematici jeste motiv gubljenja i nestajanja čoveka i njegovog pretvaranja u proizvod, ili pak izjednačavanje sa njim. Sandra, koja se leči od depresije, oseća tu dehumanizaciju svoje egzistencije u sukobu sa korišću i profitom, i manjak empatije kod nekih. Ali, kako su radnici izabrali korist u odnosu na njen posao, tako i ona sada od njih pojedinačno traži žrtvu radi sopstvene koristi, pa se stvara sukob interesa na jednom nametnutom nivou. Ljudi se suočavaju sa gubitkom i teškim izborom nametnutim od strane neke više sile, te sa nevidljivim stvarnim uzrokom problema, i ostavljeni su, ni krivi ni dužni, da se okreću jedni protiv drugih. U razgovorima sa kolegama u vezi sa glasanjem Sandra nailazi na razne situacije i reagovanja koji ovaj film čine zanimljivim i napetim, posebno u iščekivanju glavnog ishoda, i u tim reakcijama se krije čitav jedan spektar u kom se očitavaju odnosi današnjeg društva.

Težak film, bez sumnje, posebno zato što Marion Kotijar čini da se veoma lako poistovetite sa njenim likom i saosećate sa njim, i tako osetite tu tešku dramu. Dakle, tu se možda i može uputiti manji prigovor braći Darden, rediteljima ovog filma koji su inače uradili odličan posao, da su mogli malo da rasterete film, nakratko prebacujući fokus sa Sandre s vremena na vreme, čisto da bi publika došla do daha od teške drame Sandrinog lika, koju je Marion, suptilnošću u svom performansu, veoma vešto uspela da učini prihvatljivom.

Odličnu ideju i veoma dobro napisan scenario kvare samo neki momenti koji su, po meni, prenaglašeni, ili su čak i višak. Ne smem da napišem na šta mislim, jer bi to bio spojler; reći ću samo da je na Sandrin lik bačeno previše toga da bi se taj sadržaj razradio i pravilno uspostavio u 90 minuta trajanja ovog filma. Razumeo sam poentu tog tereta, pa to ne uzimam previše za zlo, a i, ponovo, Marion je učinila taj lik veoma uverljivim, pa je tako izvukla neke neispeglane momente ovog generalno fenomenalnog filma.

Tematski, ovaj film vuče korene iz italijanskog neorealizma koji veoma volim i cenim, pa mislim da će nam ako je to i sa vama slučaj osećanja prema ovom ostvarenju biti slična.

Ocena: 8/10

Autor: Nikola Bočkor (Punjeni paprikaš)

Žanr:drama
Godina:2014
Reziser:Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Scenario:Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Uloge:Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Catherine Salée
Uzrast:PG-13
Award:Nominovan za Oscara, 36 nagrada i 59 nominacija
Studio:Les Films du Fleuve, Archipel 35, BIM Distribuzione
Zemlja:Belgium
Website:www.artificial-eye.com/film.php?cinema=2days1night&plugs&qt=false&wm=false
Trajanje:95 minuta
Podeli:



Preporucujemo

26. Sarajevo Film Festival isključivo online
26. Sarajevo Film Festival: podignuto najveće filmsko...
“Grudi” u konkurenciji za nagrade Bihać Avantura Film...
Zašto se Ian Malcolm nije vratio u filmu Jurassic Park 3?
Dwayne Johnson je drugu godinu zaredom najplaćeniji glumac
Ani Sofrenović i Vojislavu Brajoviću nagrada "Zlatni...
Žan-Klod Van Dam snima akcioni film u Francuskoj
Da li treba malo sačekati pri izboru novog glumca za ulogu...
Najavljeno snimanje novog nastavka "Prljavog plesa", vraća...
9 novih filmova koje možete da pogledate i kod kuće
Suočavanje sa prošlošću – da li je moguće u...
Suspiria (2018) (2018)
Počasno Srce Sarajeva Madsu Mikkelsenu
Srpski filmovi i manjinske koprodukcije na Sarajevo film...
26. Sarajevo Film Festival predstavlja Open Air program
Danny Glover najavljuje 'nešto izvanredno' za Lethal...
Pratite 26. Sarajevo Film Festival na ondemand.sff.ba
Marwan Kenzari, glumac koji je glumio Jafar-a, spreman je...
Mission: Impossible 7 režiser najavljuje novog Jack-a...
The Lighthouse (2019) (2019)
Otvoren Nišville 2020 ONLINE
Captain Marvel 2 će režirati Nia DaCosta, koja je upravo...
Serija "Kosti" premijerno na 26.Film Festivalu Sarajevo
Otkrivamo filmove Kinoscope programa 2020.
Nikola Kojo najavio povratak "Žikine dinastije"
Nastavlja se saradnja Sarajevo Film Festivala i Doha Film...
Candyman dobija novi datum izlaska u oktobru, The Purge 5...
Viggo Mortensen se pridružuje ekipi novog filma Peter-a...
Kevin Hart i John Travolta u novoj akcionoj komediji ’Die...
Počelo snimanje televizijske serije „Crna svadba“