•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Breakfast at Tiffany's (1961)

Film “Breakfast at Tiffany's” je romantična komedija iz 1961. godine. Ona je omiljena kod mnogih, pa je tokom godina razvila i svoju “armiju” vernih fanova. Film je šarmantniji od prosečne romantične komedije. Kraj filma je tipično Holivudski, a film je zasnovan na noveli Truman-a Capote-a koja govori o ljudskoj fascinaciji prema i ljubavi među Njujorčanima srednjeg staleža. Ipak, sama knjiga je prilagođena za filmsku publiku, a priroda odnosa među dvoje glavnih glumaca je rezultirala novim i optimističnijim krajem.

Moć zvezda je ključ uspeha ovog filma. Ovo je odličan film glumice Audrey Hepburn, koja je u vreme snimanja filma imala 32 godine i bila na vrhuncu svoje karijere. Iako nikada nije bila “sjajna” glumica u nekom tradicionalnom smislu, Hepburn-ova je posedovala harizmu i dominirala ekranom, pa je to bilo i vreme njenog najvećeg sjaja. Sa ostvarenjima: “Sabrina”, “Roman Holiday”, “War and Peace”, i “Funny Face” koje je u to vreme već bila snimila ali i filmom “My Fair Lady” koji će tek uslediti, Hepburn-ova je bila nesumnjivo pun pogodak za box office listu. Njena interpretacija glavne uloge u filmu “Breakfast at Tiffany's” po imenu Holly Golightly, je skoro savršena. A to nije samo bezbrojna promena kostima, iako stil i elegancija uvek odlikuju Hepburn-ine likove. Zapravo, ovo nije jedna “laka” uloga, ona zahteva da Audrey uradi više od pukog osmehivanja u kameru. Na početku se čini jako površnom, sa glavom u oblacima, kao samo još jedna pripadnica džet seta, ali što je više upoznajemo, više razumemo bol i gubitak koji su je vodili do sadašnjeg načina života. Holly ima skromno mišljenje o sebi, pa je okružila sebe svetlim stvarima naprežući se da obezbedi sebi raskoš. Ona je folirant, ali, po rečima ostalih glumaca “pravi lažnjak”.

Nasuprot Hepburn-ove je Paul Varjak (George Peppard) koji tumači lik borbenog pisca. Iako njegov lik nikada nije zapažen toliko koliko i Holly, barem u jednom filmu dospeva u žižu interesovanja. On i Hepburno-ova razvijaju efektan nivo hemije. Njihova interakcija na ekranu ima neki “povetarac”, ali i prirodni osećaj u svemu tome, pa nam dozvoljava da verujemo da se njihovi likovi slažu.

“Breakfast at Tiffany's” koristi jednostavnu priču, da bi postigao dobar efekat. Film počije kada vidimo Holly koja gleda izloge na Menhetnu. Paul, pisac koji ima blokadu koja se piscima često dešava, je novi stanar u zgradi. Ovo dvoje se sreće onog jutra kada se on doseljava, kada svrati da bi upotrebio njen telefon. Uskoro, oni postaju prijatelji. Jedne noći, kada pijani čovek slučajno bane na Hollyna vrata, ona se vatrogasnim stepeništem penje i ulazi krišom u Paul-ov stan. U znak zahvalnosti što ju je “spasio”, Holly ga poziva na žurku, koja se pretvara u bučnu aferu. Paul još jednom postaje njen spasilac kada lik iz njene prošlosti dođe u Nju Jork. Ona ga čak i inspiriše da počne ponovo da piše, a jednog dana, oni izlaze zajedno da rade stvari koje nikada pre nisu radili, kao što je kupovina kod Tiffany-ja, koja je nova za njega, ali i pozajmljivanje knjige iz biblioteke, što je nešto sasvim novo za nju. Na kraju, njihova osećanja postaju dublja nego li kod jednog prijateljstva, ali kada joj se Paul poveri o njegovoj ljubavi, Holly ga odbija. Ona je odlučila da se uda za bogatog Amerikanca (Villalonga), pa će imati i dovoljno novca da izdržava sebe i brata, čije služenje vojske je skoro gotovo.

Ni Holly ni Paul nisu moralni građani. Kako bi finansirala svoj potrošački način života, Holly prihvata nedeljno 100 dolara da bi posećivala nekadašnjeg šefa mafije u zatvoru i prenosila usmenu poruku njegovom “advokatu”. To je neka ublažena forma prostitucije u kome nema fizičkog kontakta. Isto tako i Paul, može da se nazove i “žigolom” zato što ima ljubavnicu (Patricia Neal) koja je udata za znatno starijeg muškarca. Ona se iskrada da vidi Paul-a kad god ima priliku, a njegov poslednji stan je u stvari njen poklon njemu.

U svakom slučaju, iako oba glavna lika u filmu imaju svoje mane i teške trenutke, “Breakfast at Tiffany's” je pre svega i najviše fantazije. Atmosfera je nekako usnula, ovo nije stvaran svet, već druga vrsta sveta – onaj u kome mafija i njeni bosovi su zapravo dobri ljudi, a prevareni ljubavnici mogu da prevaziđu nesuglasica i žive srećno do kraja života. A, sama Holly Golightly je proizvod takvog društva.

Dva elementa romantične komedije mogu da se vide tokom ovog filma. Prvo poglevlje je jako “duboko” barem što se Holly tiče. Ona je siroče sa teškom prošlošću, koje se sa 14 godina udalo za Doc-a Golightly-ja, da bi ga napustila zbog Holivuda. U filmu njega igra Buddy Ebson, a to je zapravo stariji gospodin, a nešto u njegovom odnosu sa Holly je čudno. Postavlja se i pitanje o statusu njihovog braka. Ona tvrdi da je on poništen odavno, ali njega tendencija da živi u svom svetu to nipodaštava. Većinu vremena, Holly je radila sve da zaboravi prošlost, ali ima trenutaka kada je se seti i postane tužna i čežnjiva.

Najbolje scene ovog filma uključuju Holly i Paul-a koji samo razgovaraju i ništa sem toga. Godinama je jak dijalog bio važna odlika romantičnih komedija. Ipak, za film iz ranih 1960., ovo je jako smeo film u kome se Audrey vidi u nekoliko provokativnih i otkrivajućih scena. Ima i nekoliko scena sa seksualnom konotacijom, ali nema ni mnogo zaobilaženja kada se govori o Paul-ovoj drugoj “profesiji”.

Kraj filma “Breakfast at Tiffany's” pomalo smešan, ali podseća na krajeve svih romantičnih filmova, izaziva osmeh na lice i uzdah svih gledalaca. Za sve one koji sebe smatraju romantičarima, ili za one koji prosto uživaju u jednostavnoj ljubavnoj priči “Breakfast at Tiffany's” je pravo rešenje.

Autor teksta: Maja Nikolić
Žanr:komedija, drama, romansa
Godina:1961
Reziser:Blake Edwards
Scenario:Truman Capote, George Axelrod
Uloge:Audrey Hepburn, George Peppard, Patricia Neal
Award:2 Oskara, 11 osvojenih, 7 nominacija
Studio:Jurow-Shepherd
Zemlja:United States
Jezik:engleski, portugalski
Trajanje:115 minuta
Podeli:



Preporucujemo

21 Bridges (2019) - uskoro
Les Misérables (2019) - uskoro
Karte u prodaji za LED 2
Francuski režiser optužen za zlostavljanje maloletnice
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 23. do 29. januara
Svečano otvoren festival Kustendorf na Mećavniku
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 23. do 29. januara
Kusturica: Treba verovati u novu utopiju
Producenti konačno otkrili da li će novi Džejms Bond...
Veče za dame uz projekciju filma Male žene
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 16. do 22. januara
Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One...
Metju Mekonahi, Hju Grant i Čarli Hanam na Action night...
Glumac Hank Azaria više neće pozajmljivati glas Indijcu...
ASIMETRIJA u bioskopima od 30.1.
Upoznajte Jareda Letoa kao novog Marvelovog antijunaka
Trouble (2019) - uskoro
Na početku nove godine uživajte uz omiljene romantične...
"Džoker" prvi favorit za "Oskara"
1917 (2019) (2019)
Preminuo Teri Džouns iz kultnih "Monti Pajtonovaca"
Kameron pokazao koncept Avatar 2
Azilanti (Asylum City) – nova izraelska serija na Pickbox...
Stiven King na meti kritike posle izjave o Oskaru
"Džokeru" 11 nominacija za BAFTA nagrade
"Jadnici" su nagrađivani film o životu u pariskom...
Racetime (2018) - uskoro
Globalni box office prošle godine prešao granicu od 42...
DOMAĆI FILM „OTAC“ U BERLINU
Autorka muzike za "Džokera" prva žena kandidat za Oskara...