•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

John August govori o stvaranju priče o dečaku i njegovom psu u filmu Frankenweenie

Ima puno poruka sa kojima se pisac John August bavi u novom filmu Frankenweenie, od značaja nauke i napretka do potrebe da volite svoje eksperimente. Ima mnogo strašnih likova u filmu, po ugledu na klasične horor filmove i klasične svetove iz filmova Tima Burtona. Ali u suštini svega je priča o malom dečaku i njegovoj ljubavi prema vernom i druželjubivom psu Sparkyju. Za Augusta to je deo koji je važniji od svega ostalog.

U ovom intervjuu ćete saznati šta August misli o ovom filmu, o tome koliko je značajno da priča bude o dečaku i njegovom psu, o svom odnosu sa Tim Burtonom, o različitim pristupima pravim filmovima i stop motion tehnici, i neobičnoj distanci koju je osećao u vezi sa ovim projektom.

Koliko godina ste udaljeni od pisanja scenarija u ovom trenutku?

Četiri godine.

Zar nije pomalo čudno da ste toliko udaljeni od materijala u ovom momentu?

Čudno je, u neku ruku. Opisao sam to nekome, to je kao sa drugom sa faksa. '' Hej, zdravo! Kako je ! '' Videli ste neku ženu dok je bila trudna, '' Oh, porodila si se, zar ne?'', a dete je već odraslo. Pa je i ovo nekako čudno, ali već sam to očekivao, zahvaljujući filmu Corpse Bride. Dok su napravili taj film, ja sam i zaboravio da on postoji. ( smeh ) Napišete scenario, onda idete na snimanje i prepravljanje, i ispadne da oni snime oko 15 sekundi filma dnevno, i prošlo je više meseci dok me nisu pozvali i rekli da je sve ispalo kako treba. '' Oh, bravo! Super! Tako sam srećan! '' ( smeh ) I onda sam konačno video kompletiranu verziju i bilo je super. Opet, zahvaljujući filma Corpsu Bride znao sam da će nešto biti izgubljeno, jer ljudi koji rade na priči i na animacijama preuređuju stvari, vrše neke promene, i odrade nešto drugačije nego što očekuješ. Tako da ne pratim šta se dešava svakodnevno, već samo pogledam završeni film, i tada reagujem, '' Wow, oni su u stvari odradili sve kako treba! '' I za neke stvari koje su odradili, kao na primer, pojednostavili su neke sekvence, mislio sam, '' Oh, da, tako je bolje. Dobar izbor!'' Rzykruskijeve govore su sačuvali! Neke druge kuće su htele to da izbace, ali Tim Burton im nije dozvolio.

Spomenuli ste promene koje se moraju izvršiti da bi se pojednostavile stvari. Kada pišete, da li stalno imate na umu medij za koji pišete? Da li to menja način na koji pišete?

Pokušavam da zamislim dečake kao prave dečake, svi likovi su stvarni, živa ljudska bića... pa na taj način stvaram scene, ali pomalo i menjam to. Da li ovo ima smisla kada su animacije u pitanju? Mislim da ima smisla u oba slučaja... Ima par slučaja u kojima morate biti sigurni da će sve delovati isto sa likom koji izgleda ovako ( pokazuje na poster sa likom Frankenweenieja ) i da će imati smisla, i u oba slučaja nisam morao da pravim nikakve prave izmene. Pokušao sam da budem siguran da lik postoji u nekoj vrsti bezvremenskog balona – tako da to nisu 1950.-te godine, nije današnjica, već se dešava na nekom neodređenom mestu i u neko neodređeno vreme. Tako da nema osvrta na pop kulturu i ljudi nisu bezobrazni i drski. Odrasli mogu da vode svoje razgovore, a deca svoje – kamera je i fizički niže postavljena i vi ulazite u njihov svet. I sajam nauke je neverovatno važan za njih, čak iako roditelji i ne znaju da se održava.

Šta je bilo ključno da bi ste to ostvarili?

Odnosio sam se prema filmu kao da je to priča o dečaku i njegovom psu. Odnosio sam se prema Sparkyju kao da je on pravi pas, i ja sam imao svog psa, Jakea, pored sebe sve vreme dok sam pisao priču. Tako da sam prikazao psa kao pravog psa, i nisam pokušavao da mu dam ljudske odlike ili mudrost mimo njegovih realnih mogućnosti, i tako sam od njega stvorio sjajnog psa. Svi smo ga upoznali kao sjajnog psa, koji se stvarno može vezati za Victora, koji prolazi kroz težak period tuge i patnje i shvatamo zašto Victor želi da ga ponovo oživi. Znao sam da onda kada stvorimo tu ključnu vezu između njih, sve ekscentričnosti i neobične stvari će se odlično uklopiti i neće delovati preterano, jer imamo tu glavnu vezu između dečaka i psa.

U pogledu animacija, da li se Frankenweenie razlikuje, na pimer, od filmova Go ili Big Fish?

Pomalo. Ovde imamo drugačiji luksuz: kadgod gledate neki pravi film, imate neka svoja mišljenja i iskustva sa tim glumcima od ranije, pa kada vidite Brad Pitta u filmu, vi vidite njegov lik u tom filmu, ali ga takođe vidite i kao Brad Pitta. On je filmska zvezda i vi vidite Brad Pitta, filmsku zvezdu. Ovde su svi likovi potpuno novi likovi, naročitu u ovakvom filmu u kome nema velikih i zvučnih imena. Svi su u skladu sa svojim likovima i to je stvarno čudesno. Tako da je sve bliže onome što sam imao na umu.

Da li ste imali ulogu i u dizajnu likova?

Da! Tim je napravio mnoge od ovih likova još mnogo pre nego što sam ih ja stvorio. On je napravio Victora, Sparkyija, roditelje, i znali smo kako izgleda taj njihov svet. I kada sam ja stvorio dečake, on je odmah otišao i počeo da ih crta. A i glasove su snimili pre nego što sam ja saznao ( smeh). '' Ko to govori?'', '' Catherine O'Hara.'', '' Ko ovo govori?'', '' Catherine O'Hara.'', '' Catherine O'Hara.'', '' Catherine O'Hara.'' ( smeh ) Ali bio sam oduševljen i dopalo mi se to što je mnogo ljudi igralo važne uloge u njegovim starijim filmovima.

Spomenuli ste da je ovo za vas i lična priča, jer ste se i sami bili u situaciji da se suočavate sa smrću vašeg psa dok ste radili na ovoj priči, ali ovo je takođe i veoma ličan film za Tima, jer u filmu ima dostaa iz njegovog iskustva i baziran je na jednom od njegovih prvih kratkih filmova. Vi ste i ranije radili zajedno par puno puta, pa da li to stvara neki stepen pritiska na vas kao pisca?

Ne, ne stvara. Znao sam da je ovo veoma važan film za Tima, znam da ovde ima mnogo toga što nosi prepoznatljivi pečat Tim Burtonovih filmova, ali ovde se ne radi o tome da je on sam napravio ovaj film u svojoj kući, ovde se radi o tome da on napravi novi film, pa smo mu mi dali film koji bi mogao da napravi i zbog kog će biti uzbuđen, i okretati svaku stranicu da pronađe stvari koje će veoma rado snimati. To je isti izazov kao kod svakog novog filma, pa u tom pogledu nije bilo naročito teško napraviti ga.

Kakav je vaš radni odnos sa Timom? Uradili ste zajedno više projekata, ali ste radili i svako za sebe. Kako ste počeli zajedno da radite na filmu?

Pa, najduži sastanak sa Timom traje pola sata. Uđete, on kaže, '' Dobio sam ovo i ovo i ovo, '' i na to ja kažem, '' Dobro, mislim da uzmemo ovo i mislim da treba da ubacimo sajam nauke, film je na čudan način pro-naučni, iako je većina filmova sa čudovištima anti-naučno...'' I onda je dam svoje mišljenje kako da sve povežemo. '' Zvuči dobro, zvuči dobro. Treba mi veoma brzo. '' ( smeh ) '' Dobro, idem sad i odmah ću ga uraditi! '' uživam u svojoj sposobnosti da i dalje pišem filmove za njega, ali ne zbog toga što imam neki zadivljujuće sjajan uvid u stvari, ili zato što smo se stalno družili na roštiljijadama.

Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...