•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Režiser filma 'Trouble With The Curve', Robert Lorenz, govori o magiji bejzbola

Postoji posebna veza i poseban odnos između bejzbola i filma. Tokom proteklog veka neki od neprevaziđenih filmova su kao glavnu temu imali ovaj sport, što gledano sa strane ne deluje kao nešto mnogo značajnije od male lopte koju bacaju po terenu, udaraju drvenom palicom ili hvataju kožnom rukavicom. Ali šta je to sa bejzbolom što ga čini tako posebnim na velikom ekranu?

U sledećem razgovoru sa režiserom filma Trouble With the Curve, Robertom Lorenzom, saznajte njegovo mišljenje o magiji bejzbola na filmu, o odnosu sa Clint Eastwoodom, odabiru odgovarajuće glumačke ekipe i stvaranju sopstvenog stila u njegovom režiserksom debiju.

Bejzbol ima stvrno impresivno filmsko nasleđe. Tu su filmovi The Natural, Bull Durham, Field of Dreams... šta mislite, zbog čega ovaj sport toliko privlači režisere?

Znate, već su mi postavljali to pitanje i prilično je teško dati odgovor. Za mene lično, bejzbol budi nostalgična sećanja i osećaj sreće, jer sam uživao kao mali dečak igrajući bejzbol napolju na suncu, i to su bila mnogo jednostavnija i lakša vremena za sve nas. Zabavno je ponovo to istaći i to je ono što sam hteo da prenesem ovim filmom: tu njegovu čistu stranu u kojoj svi uživamo, i možda da ga uporedimo sa ne baš mnogo prijatnom komercijalizaijom drugog lika, koga tumači Joe Massingill. I mislim da u osnovi otuda proizilazi njegova privlačnost.

U vezi sa tom istom temom, ovaj film izlazi tačno godinu dana nakon filma Moneyball, i interesantno je uporediti ova dva filma, jer se taj film fokusirao na novine i promene u igri, dok ovaj film izgleda nudi suprotne argumente, tvrdeći da je stariji način bolji. Da li ste o tome razmišljali podsvesno dok ste pravili ovaj film?

Dobili smo tekst malo pre izlaska Moneyballa, i odmah je bilo očigledno da će biti poređenja između ova dva filma, i to mi se dopalo. Mislim da nema negativnih strana. Sviđa mi se to što on na neki način čini ravnotežu u tom sukobu u bejzbolu o starom načinu protiv novog načina, i to je važno. Lepo je istraživati tehnologije i nove ideje, ali morate da ih izjednačite sa mudrošću koja dolazi iz iskustva i onim što dobijate iz ličnog iskustva.

Ovaj film je karakterističan i po tome što u njemu imamo vezu otac – ćerka, a ne otac – sin, kao što smo navikli da viđamo u filmovima o sportu. Kakav je bio vaš pristup takvoj vezi i da li je to ono što vas je privuklo priči?

Da budem iskren, nisam o tome mnogo razmišljao u početku, i dao sam scenario svojoj ženi da ga pročita, ona čita sva moja scenarija, ali uvek kaže samo '' Da, to je lepo'' ili nešto slično, ali kada je pročitala ovaj tekst, bila je oduševljena, pa sam ja pomislio da tu ima mnogo toga više nego šta sam ja shvatio. I očigledno je da je ta ženska strana veoma važna, tako da nisam odustao od filma. Mislim da Mickey možda ima važniju ulogu od Gusa, na neki način. Ona je kamen temeljac ove priče i želeo sam da odlična glumica tumači njen lik, i imao sam sreće što sam uspeo da angažujem Amy Adams, jer je ona sjajna.

Kada je u pitanju kasting, sa jednom ovakvom ulogom morate da imate na umu da mora da postoji određena hemija između nje i njenog oca, ali takođe morate misliti i na ulogu Johnnyja, za koga je emotivno zainteresovana. Kakav je bio proces stvaranja te hemije između nje i drugih glumaca?

Justin Timberlake ...bilo je malo teže pronaći glumca za ulogu Johnnyija. To je velika uloga, i saslušali smo mnogo kandidata, ali za nju je potrebna određena vrsta energije, a Justin je tako prijatan i šarmantan momak da, kada smo videli njegovo ime među kandidatima, sve je dobilo više smisla. On ima sjajan komični tajming i on je ona vrsta ljudi koja će samo da uđe u prostoriju i obrati se ovim likovima, i ukazati im na to što im nedostaje, i održaće film energičnim. Zato mislim da je sjajan za ovaj film.

Da li ste ga zvali na audiciju?

Jesam, zapravo, samo zato što sam hteo da Clint bude upoznat sa svim glumcima koje sam ja odabrao, tako da sam ga zamolio da dođe na audiciju, da bi ga Clint bolje prihvatio. Ispostavilo se da to i nije bilo neophodno, jer je Clint Justinov veliki obožavalac. On gleda Satuday Night Live i smatra da je Justin tu sjajan. Tako nisam morao da ga ubeđujem da je on pravi glumac za ulogu.

Da li je bilo teško nagovoriti gospodina Eastwooda da glumi u filmu? Ovo je prvi put u četiri godine i pvi put od 1993.godine da je pristao da radi sa nekim režiserom, a da to nije on.

On zna već dosta dugo da ja želim da režiram, i mislim da je bilo pitanje vremena kada ću ja otići i raditi bez njega. Tako da je ovo bila sjajna prilika da nastavimo da radimo zajedno i da obojica radimo ono što volimo. On tvrdi da mu se svidelo ( smeh ). Stvarno mu se dopao scenario i mislim da je sve odradio sjajno. Osećao je da tu ima nečega sa čime može da radi, a za jednog osamdesetdvogodišnjaka danas i nema baš previše uloga, tako da je ova bila prava uloga za njega.

Kako se razvila ta vaša veza, s obzirom da već dugo radite zajedno.

To i nije baš uzbudljiva priča ( smeh ). Ja sam radio kao pomoćnik režije kako bih posmatrao druge režisere i učio od njih, i dobio sam poziv da radim na filmu Bridges of Madison County, tako da sam ja otišao i tu sam ga upoznao.

Kada ste postali partneri u produkciji?

Na snimanju tog filma ja sam bio drugi asistent režije, u sledećem filmu sam unapređen, moj šef je otišao, tako da sam dobio mnogo važniju ulogu, i pretpostavljam da sam samo ostavio dobar utisak na njega, jer mi je stalno davao nove odgovornosti sve dok me nije pitao da li hoću da počnem i da produciram. Neko vreme sam radio oba posla, ali bilo mi je previše, tako da sam odustao od pomoćnika režije. Ja sam pomalo čudan kada je kontrola u pitanju, ali slagali smo se dobro.

Kada je u pitanju stil režiranja, Clint Eastwood je poznat po tome što jednu scenu snima iz par pokušaja. Da li je to nešto što ste vi koristili u svom pristupu filmu?

Jeste. U tome ima logike, i ona se odnosi na to da svi članvi ekipe i glumci moraju biti fokusirani i moraju pružiti najbolje od sebe što mogu istovremeno, jer ukoliko puno puta snimate jednu scenu svima postane dosadno i niko nije fokusiran stvarno, pa to deluje logično. I na neki način to održava spontanu energiju i autentičnost koja dolazi od ljudi koji to rade po prvi put, pa vi pokušate i snimite to. Tako da je odgovor , da, definitivno sam pokušao da to imitiramo.

Da li znate na čemu ćete raditi sledeće? Da li radite sa više scenarija od jednom.

Da, radim i na nekim novim stvarima, ali ne znam šta će sledeće da izađe – videćemo, ako prodamo više od tuceta karata za ovaj film, mogu da dobijem uvid u blisku budućnost ,da vidim da li ima mesta tamo za mene. ( smeh ) . Videćemo.

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila