•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Seven (1995)

Sedam (eng. Seven) je kriminalistički triler Davida Finchera iz 1995. snimljen prema scenariju Andrewa Kevina Walkera.

Priča prati dvojicu detektiva, jednog koji se sprema za penziju (Morgan Freeman) i jednog od njegovih zamena (Brad Pitt), koji zajednički istražuju seriju ritualnih ubistava inspririsanih sa Sedam smrtnih grehova.

U nepoznatom gradu stalne kiše i urbane truleži, detektiv William Somerset se sprema za penziju i napuštanje užasa grada. Pre nego što se to dogodi, dodeljuju mu partnera Davida Millsa, drskog, mladog i temperamentnog policajca iz provincije. Dvojac istražuje ubistvo muškarca koji je nahranjen špagetima dok mu se stomak nije rasprsnuo
od udarca. Somerset istražuje ubistvo dok je Millsu dodeljen slučaj ubistva javnog branitelja Elija Goulda u čijem je uredu na zidu krvlju ispisano "POHLEPA". Ubrzo nakon toga, Somerset pronalazi natpis "PROŽDRLJIVOST" napisan iza frižidera, nakon čega počinje teoretizirati kako serijski ubica temelji svoje zločine na Sedam smrtnih grehova, što znači da ih je ostalo još pet...

U intervjuu za časopis Cinefantastique, scenarista Andrew Kevin Walker je izjavio da je primarna inspiracija za scenarijo filma bilo vreme koje je proveo u New Yorku dok se probijao kao scenarista. "Nisam se dobro proveo u New Yorku, ali je istina i to da nisam živeo onde verovatno ne bih ni napisao Sedam." Gradske ulice uz depresivnu kišu za koju se čini kako pada bez prestanka bili su integralni elementi filma budući da je Fincher hteo prikazati grad koji je "prljav, nasilan, onečišćen, često depresivan. Vizualno i stilistički, to je način na koji smo hteli prikazati ovaj svet. Sve je trebalo biti što autentičnije i sirovije."

Fincher se obratio produkcijskom dizajneru Arthuru Maxu da osmisli tmurni svet koji često na jezovit način ogleda svoje stanovnike. "Stvorili smo utisak koji reflektuje moralnu dekadenciju ljudi u njemu", kaže Max. "Sve se raspada i ništa ne funkcioniše kako bi trebalo."

U ranoj verziji scenarija krajje bio potpuno drugačiji u kome se Doe ne predaje i ne ubija Tracy. Umesto toga, dešava se konačni obračun između Doea, Millsa i Somerseta. Doe ubija Millsa, a besni Somerset uzvrati iz čina srdžbe brutalno se osvetivši Doeu. Somerset upuca Doea, ali ga ne ubije nego izazove maksimalnu bol, pogodivši ga u
svaku ruku i svaku nogu. Dok se Doe previja u bolovima, Somerset ga zapali i pušta ga da živ izgori.

U ovoj verziji scenarija kraj sugeriše da se Somerset ipak neće penzionisati. Umesto toga, novopečena udovica Tracy se odseli kako bi rodila dete i da pokuša da pronađe život kakav je Somerset zamišljao u penziji. On simbolično prenosi na nju ono što je bila njegova vizija budućnosti. Ovaj kraj verovatno nije iskorišćen jer ne odgovara liku Somerseta.

Na specijalnom DVD izdanju jasno se naznačuje kako su se razmatrali i drugačiji krajevi filma. U nesnimljenom alternativnom završetku Somerset upuca Johna Doea u činu samožrtvovanja kako bi spasio Millsa.Nakon što Mills dovikne "Što to radiš?" Somerset odgovara, "Penzionišem se."

Na DVD komentaru, Fincher kaže kako je razmatrao konačni obračun između Doea, Millsa i Somerseta, a film bi završio nakon što Mills upuca Doea - poslednji kadrovi bili bi scena zločina gledana iz helikoptera. Bez obzira na sve, na kraju je dodata scena u kojoj Millsa odvode, a Somerset nagoveštava kako se još neće penzionisati.

Sedam je objavljen 22. septembra 1995. u 2,441 bioskopa gde je u prvom vikendu zaradio 13,9 miliona dolara. Na kraju je u Severnoj Americi zaradio 100,1 miliona dolara i 227,1 miliona u ostatku sveta, odnosno ukupno 327,3 miliona dolara.

Kritičari su u najvećem broju pozitivno reagovali na film. Gary Arnold iz Washington Timesa je hvalio glumce: "Glavni pogotci filma su opšta pojava Freemana u ulozi zrelog, mudrog policajca i Pitt kao mladi, svojeglavi policajac. Ali, taj kontrast sam od sebe nije inspirativan i verodostojan. Ono što vas oduševljava je smelost sporednih glumaca u
pokušaju da pokažu nepotpune profile likova".Sheila Johnston je u svojoj recenziji za The Independent hvalila Freemanovu glumu: "film pripada Freemanu i njegovom tihom, pažljivo detaljiziranom portretu izmučenog starijeg čoveka koji uči da se ne predaje bez borbe".

New Line Cinema objavila je na Božić reizdanje filma u Westwoodu u Kaliforniji, i 29. decembra 1996. u New Yorku u pokušaju da osigura nominacije za Oscara za Freemana, Pitta, Finchera i Walkera.


Walker je nominovan za BAFTA-u za najbolji originalni scenarijo. Montažer Richard Francis-Bruce bio je nominovan za Oscar za najbolju montažu. Film je osvojio MTV-jevu filmsku nagradu za najbolji film.

Žanr:Zlocin, Triler, Misterija
Godina:1995
Reziser:David Fincher
Scenario:Andrew Kevin Walker
Uloge:Morgan Freeman, Brad Pitt i Kevin Spacey
Award:Nominovan za Oskara, dobitnik 24 nagrada i 18 nominacija
Studio:Cecchi Gori Pictures
Zemlja:United States
Jezik:English
Trajanje:127 min
Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....