•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa Ingmar Bergmanom (John Simon 1971)

JS. Mora da je velika odgovornost, razmišljao sam, biti Vi; zato što je danas film, verovatno, najznačajnija grana umetnosti, a mislim da ste Vi najznačajniji filmski stvaralac na svetu. Biti najvažniji čovek u najvažnijoj umetnosti nosi užasnu odgovornost. Smeta li Vam to?

IB. Ne. Ja nikada ne razmišljam na taj način. Moj proces razmišljanja ne funkcioniše na taj način, zato što na početku pisanja svog novog filma, ili snimanja ili montaže, ili kada se pusti film publici, uvek je po prvi put, i uvek poslednji put. To je izolovani događaj, i nikada ne razmišljam unazad ili unapred; samo je to što je. Naravno, nakupio sam dosta iskustva preko dvadeset pet ili dvadeset šest godina i trideset filmova, jasno, dosta se nadam i želim u vezi onoga čemu stremim što je uvek veoma daleko; ali moj odnos sa mojim poslom, moj filmski posao i pozorišni, je sasvim neurotičan. Ja sam samo profesionalac; samo čovek koji tek postavlja sto ili nešto što će se iskoristiti, i jedina stvar koje me zanima je da bude upotrebljeno. Bilo dobro ili loše, remek delo ili haos, nema veze sa stvaranjem, sa mojim kreativnim razmišljanjem. Tako da odgovorim: osećam se odgovornim samo prema zanatstvu koje treba da bude dobro, da stvar ima moralne kvalitete razmišljanja, i, ako je moguće, da ne lažem. To su jedini moji zahtevi. Kada snimam svoje filmove, nikada se ne postavljam u odnos prema New Wave-u ili prema mojim filmovima, ili Felliniju, ili kutrunoj situaciji svetske današnjice, ili prema televiziji, ili bilo čemu ostalom. Samo snimam svoje filmove. Ako bih počeo da razmišljam na taj način, ne bi bilo filma. Znači, imam ja svojih poteškoća, i potpuno uživanje je samo rukovodeći se materijalom.

JS. Pa, onda, da li je teško pričati o svojim starijim filmovima, da li je to nešto što Vam ne prija u razgovoru?

IB. Ne, to je prošlost; veoma daleka prošlost. Ako je neophodno, možemo o tome da pričamo, ako nije neophodno, tim bolje.

JS. Da li uživate u periodu snimanja filma?

IB. Itekako uživam. Ponekad je prilično dosadno i frustrirajuće, a kako i ne bi. Ali kada snimamo, zajedno smo, glumci, ekipa, i ja – pružamo i uzimamo; mi smo jako mala grupa i svi smo radili iz filma u film; poznajemo jedno drugog, i znamo šta radimo i kako radimo. Sesti i krenuti sa montažom je takođe prijatno.

JS. Koliko vam dugo snimanje traje?

IB. Oko pedeset dana snimanja, ponekada pedeset i pet, ali ne više od toga. Snimo sam „A Passion“ za tačno četrdeset i pet dana, ali sa „Shame“ mi je trebalo oko pedeset pet.

JS. A montaža?

IB. Veoma dugo. Jako volim montažu; sednem i oduzme mi dosta vremena, koliko tri do četiri meseca.

JS. Šta je sa kamerama? Koliko znate o fotografiji?

IB. Znam. I naučio sam sve o labaratoriji, o miksovanju, zvuku, sočivima, o svemu. Jer da nisam, ljudi bi morali da mi objašnjavaju stvari, a ja bi se našao u rukama stručnjaka. A ja ne verujem stručnjacima. Jedino verujem Sven Nykvistu. On je vrlo fin tehničar, strastveni ljubitelj.

JS. Da li mu kažete tačno šta hoćete, ili on može da nagađa?

IB. Ne znam kako sarađujemo zato što ne govorimo mnogo. Obojica smo fascinirani svetlošću. Stalno izučavamo svetlo. Redovno smo svesni svetla.

JB. Mislite na prirodno svetlo?

IB. Da. Svetlo stvarnosti. I tranziciju prirodnog osvetljenja u veštačko svetlo i šta možemo sa tim, to je naša nauka.

JB. Da li volite slikarstvo?

IB. Ne, ne naročito.

JB. Da li to znači da vas uopšte ne zanima, ili da samo ne utiče na vaš rad? Ne volite da posećujete muzeje?

IB. Ne. Naravno, kada dođem u Amsterdan, osećam obavezu da odem u Rijksmuzej; ili kada posetim Pariz, odem da vidim Impresioniste. Ali nije neophodno.

JB. Ali muzika je neophodna?

IB. Da, muzika je potpuno neophodna. Ista stvar sa sa poezijom. Poezija nije neophodna, ali knjige jesu.

JB. Imate li neki svoj omiljen film?

IB. Nemam. To su stari filmovi i već toliko, toliko davni.

JB. Stuče se utisak da je figura Ingmara Bergmana u filmovima, naročito u kamernoj fazi, obično Max von Sydow.

IB. Ne, ne, ni najmanje. Uvek kažem, kao Flobert, „Madam Bovari, to sam ja.“ Ja sam svi oni, unutar svih sam. Nisam posebno Max von Sydow ili Gunnar Bjornstrand ili Ingrid Tulin.

JB. Da li, kada pišete ulogu, imate određenog glumca na pameti?

IB. Uvek, uvek, da. To je jako važno. Uvek želim da znam glumca pre nego što počnem da pišem scenario. Ne znam zašto, ali čujem glas, i vidim ponašanje. Možda je pogrešno, ne znam, ali smo oduvek radili zajedno.

JB. Divno je imati tako dobre glumce kao što Vi imate.

IB. Mislim da je dobro jer tradicija u švedskoj je da svi rade u pozorištu, da radimo na različitim područijima.

JB. Recite mi, postoji li neki filmski stvaralac koji je uticao na neki način na vas, od koga ste naučili nešto, ili se osećate sasvim svojih ruku delo?

IB. Ne, ne, ne, ne. Ja sam odrastao na tradiciji. Ne mislim da neko samo postane reditelj, znate. Svi smo mi cigle u zgradi, svako od nas. Svi zavisimo od ljudi koji su došli pre nas; ja sam samo deo toga. Ja veoma zavisim od švedske filmske tradicije. Sjostrom i Stiler, i od švedske pozorišne tradicije – Sjoberg mi je bio od velikog značaja. On mi je komšija. Divan je.

JB. Šta mislite o Carl Dreyeru?

IB. Dopada mi se, na protestantski način.

JB. Protiv ste?

IB. Jesam, neki od njegovih filmova me jesu zarazili. Ali na jako čudan način, oduvek je bio amater. Kao Antonini.

JB. Šta sa Antoninijem?

IB. Upoznao sam ga jednom.

JB. Da li ste se slagali?

IB. Jesmo, imali smo divno upoznavanje. Izuzetno mi se dopao. Dopada mi se njegova hrabrost, on je potpuno iskren čovek.

JB. Dok je Fellini, mislim, ne baš toliko iskren?

IB. Ne, nemojte molim vas! Fellini je Fellini. Nije iskren, nije ni neiskren, on je samo Fellini. I nije on kriv. Ne možete da nametnete moralističko gledanje Felliniju; nemoguće je. On je samo... ja ga volim.

JB. Da, jako je šarmantan.

IB. Ne, i više od toga je. Mislim da još uvek nije snimio svoj pravi film.

JB. Vaš zajednički projekat je napušten, jesam li u pravu?

IB. Srušio se. Naravno da se srušio, zato što sam pedantan a on nije.

JB. Čuo sam da je podneo svoj sadržaj na pola strane?

IB. Da, da, tačno, a ja sam sedeo i pisao scenario.

JB. Možda u budućnosti?

IB. Možda. Kada budemo stariji i pametniji. Mislim da se sve srušilo zato što Amerikanci nisu mogli da shvate šta smo nameravali da uradimo.

JB. Koji je vaš najomiljeniji film Antoninija?

IB. Najviše mi se dopada „La Notte“, zato što je imao fantastičnu glumicu u njemu.

JB. Da, Jeanne Moreau. Ali nije je puno iskoristio.

IB. Nije, nikada to ne radi, nikada ne dolazi u kontakt sa glumcima. Ne znaju šta želi, a on ne zna kako da sa njima razgovara.

JB. Možda više volite čoveka nego njegove filmove.

IB. Da, na neki način. Meni su njegovi filmovi oduvek bili malo, malo više dosadni, a moramo da budemo svesni da je dosadno u umetnosti dobro na neki način, ali on mi je bio malo više dosadan. Ali nakon što sam ga upoznao, sve moje rezerve su nestale.

JB. Šta je sa Hitchockom? Jeste li nešto naučili od njega?

IB. Da, naravno.

JB. Tehnički, razume se. Nema li u njegovom radu ogromne intelektualne praznine?

IB. Potpuno, ali mislim da je vrlo dobar tehničar. I imao je nešto u „Psycho-u“, imao je neke trenutke. To mu je jedan od najzanimljivijih filmova zato što ga je uradio jako brzo, uz pomoć jako primitivnih sredstava. Imao je malo para, i ovaj film govori mnogo o njemu. Ne naročito dobre stvari. Potpuno je infantilan. I hteo bih da saznam više – ne, ne bih želeo da saznam više – o njegovom ponašanju sa, ili, pre će biti, protiv žena. Ali film mu je jako zanimljiv. Naučim dosta od svih tih amerikanaca koji znaju svoj zanat.

JB. Nalazim da je užasno što u modernoj kritici te ljude poistovećuju sa umetnicima, kada su oni samo tehničari. Moramo da napravimo razliku između umetnika i tehničara.

IB. Da, to je jako važno.

JB. Moderni kritičari nemaju nameru da razlikuju. Ljudi poput Raoula Walsh-a ili Howard Hawks-a nemaju pojma šta znači umetnost. Oni su tek predivni tehničari, barem neki od njih.

IB. Ispričali su svoje priče i uradili film na dobar, efektan način. To je zadatak: efektivnost u pričanju priče.

JB. Da, to je vrlo dobar minimum, ali je samo minimum.

IB. Ali je težak.

JB. Nadam se da ne volite Godard-a?

IB. Ne, ne, ne!

JB. Ja ga prezirem.

IB. Da, i ja isto. U ovoj profesiji uvek se divim ljudima koji napreduju, koji imaju neku ideju, koliko god luckasta da je iznesu, sastavljaju ljude i stvari zajedno, i stvore nešto. Uvek sam se divio tome. Ali ne mogu da gledam njegove filmove. Sedim možda dvadeset pet, do pedeset minuta, i onda moram da idem, zato što me njegovi filmovi tako unervoze. Imam osećaj da sve vreme on hoće nešto da mi kaže, ali ja ne shvatam šta hoće, a ponekad imam utisak da blefira, da me laže. Miloš Formana, na primer, jako, jako volim.

JB. Možda je Manzel više zanimljiv.

IB. Možda je više zanimljiviji, ali nije za mene. Nije, jer Forman ima pristup ljudima.

JB. Ima nečeg po malo primitivnog kod njega.

IB. Ima, i to mi se jako dopada.

JB. Šta je sa ranim Truffaut-om Da li su vam se dopadali njegovi prvenci?

IB. Jako, jako su mi se dopadali.

JB. I šta se desi sa tim čovekom?

IB. Hteo je da zaradi više para; vrlo ljudska želja. Želeo je raskošniji život. Želeo je da zaradi više i da ima više gledaoca.

JB. Pa, ne mislite li da su njegovi prvi filmovi bili gledani?

IB. Ali ne dovoljno, a i nije dovoljno zarađivao, a on stremi ka udobnom životu savremenog reditelja.

JB. Ali problem je što njegovi novi filmovi neće zaraditi neki novac.

IB. Onda je pogrešio. Jer ako izgubiš i novac i dostojanstvo, onda mora da si pogrešio.

JB. Šta je sa Bressonom?

IB. Oh, obožavao sam „Mouchette!“ Obožavao! Ali „Balthazar“ je toliko bio dosadan, da sam ga prespavao celog.

JB. Mislim da je Pasolini potpuno užasan.

IB. O, da, užasan, užasan. Besmislen. Sasvim.

JB. Da li ste vi protiv kritike uopšte?

IB. Ne, taman posla, nikako; mi obojica glumimo, ne mislite li tako? I na neki način svi skupa glumimo. Čak i ako imamo drugačija mišljenja to nema nikakve veze. Tako da, na neki način, volim da pročitam dobru kritiku, i dobra kritika može da mi kaže dosta o...

JB. Sebi?

IB. Ne, ne o meni, ali o stvarima kako ih ja vidim. Oduvek sam voleo da, kada stvaram na ispravan način, uvek naiđem na stvari oko sebe koje mogu da iskoristm; čini ti se da su tu bile samo da tebi posluže. Jako je to čudno, odjednom tek otkriješ stvari.

Filmovi:

1944 Torment /
Frenzy
Hets




1946 Crisis Kris




It Rains on Our Love /
Man with an Umbrella
Det regnar på vår kärlek




1947 Woman Without a Face Kvinna utan ansikte




A Ship to India Skepp till Indialand




1948 Music in Darkness Musik i mörker




Port of Call Hamnstad




Eva




1949 Prison Fängelse




Thirst /
Three Strange Loves
Törst




1950 To Joy Till glädje




This Can't Happen Here Sånt händer inte här




1951 Summer Interlude Sommarlek




Divorced Frånskild




1952 Secrets of Women /
Waiting Women
Kvinnors väntan




1953 Summer with Monika Sommaren med Monika




Sawdust and Tinsel Gycklarnas afton




1954 A Lesson in Love En lektion i kärlek




1955 Dreams Kvinnodröm




Smiles of a Summer Night Sommarnattens leende




1956 Last Pair Out Sista paret ut




1957 The Seventh Seal Det sjunde inseglet




Wild Strawberries Smultronstället




1958 Brink of Life /
So Close to Life
Nära livet




The Magician /
The Face
Ansiktet




1960 The Virgin Spring Jungfrukällan




The Devil's Eye Djävulens öga




1961 Through a Glass Darkly Såsom i en spegel




The Pleasure Garden Lustgården




1963 Winter Light Nattvardsgästerna




The Silence Tystnaden




1964 All These Women För att inte tala om alla dessa kvinnor




1966 Persona




1967 Stimulantia




1968 Hour of the Wolf Vargtimmen




Shame Skammen




1969 The Rite Riten




The Passion of Anna /
The Passion
En passion




1971 The Touch Beröringen




1972 Cries and Whispers Viskningar och rop




1973 Scenes from a Marriage Scener ur ett äktenskap




1975 The Magic Flute Trollflöjten




1976 Face to Face Ansikte mot ansikte




1977 The Serpent's Egg Das Schlangenei




1978 Autumn Sonata Höstsonaten




1980 From the Life of the Marionettes Aus dem Leben der Marionetten




1982 Fanny and Alexander Fanny och Alexander




1984 After the Rehearsal Efter repetitionen




1986 The Blessed Ones De två saliga




1991 The Best Intentions Den goda viljan




1992 Sunday's Children Söndagsbarn




1996 Private Confessions Enskilda samtal




1997 In the Presence of a Clown Larmar och gör sig till




2000 Faithless Trolösa




2003 Saraband




Dokumentarci:

1953
Bakomfilm Gycklarnas afton
1954
Bakomfilm Kvinnodröm

Bakomfilm En lektion i kärlek
1955
Bakomfilm Sommarnattens leende
1956
Bakomfilm Det sjunde inseglet
1957
Bakomfilm Smultronstället

Bakomfilm Nära livet
1958
Bakomfilm Ansiktet
1961
Bakomfilm Såsom i en spegel

Bakomfilm Nattvardsgästerna
1967
Bakomfilm Vargtimmen
1970 Fårö Document Fårödokument
1972
Bakomfilm Viskningar och rop
1973
Bakomfilm Scener ur ett äktenskap
1976
Bakomfilm Ansikte mot ansikte
1977
Bakomfilm Höstsonaten'
1979 Fårö Document 1979 Fårödokument 1979
1980
Bakomfilm Aus dem Leben der Marionetten
1980
Bakomfilm Efter repetitionen
1986 Karin's Face Karins ansikte
1986 The Making of Fanny and Alexander Dokument Fanny och Alexander

TV dela:

1957 Mr. Sleeman Is Coming Herr Sleeman kommer Hjalmar Bergman
1958 The Venetian Venetianskan Anonimus
Rabies Olle Hedberg
1960 Storm Weather Oväder August Strindberg
1963 Wood Painting Trämålning Bergman
A Dream Play Ett drömspel August Strindberg (A Dream Play)
1983 The School for Wives Hustruskolan Molière (The School for Wives)
1992 Madame de Sade Markisinnan de Sade Yukio Mishima (Madame de Sade)
1993 The Bacchae Backanterna Euripides (The Bacchae)
1995 The Last Gasp Sista skriket Bergman
2000 The Image Makers Bildmakarna Per Olov Enquist

Pozorišne predstave:

  1. Rosmersholm (2004)
  2. The Pelican / Death Island (2003)
  3. Ghosts (2002)
  4. John Gabriel Borkman (2001)
  5. Mary Stuart (2000)
  6. The Ghost Sonata (2000)
  7. Storm Weather (1999)
  8. The Image Makers (1998)
  9. The Bacchae (1996)
  10. Harald & Harald (1996)
  11. Yvonne, Princess of Burgundy (1995)
  12. The Misanthrope (1995)
  13. The Winter's Tale (1994)
  14. Goldberg Variations (1994)
  15. The Time and the Room (1993)
  16. The Last Gasp (1993)
  17. The Bacchae (1991)
  18. Peer Gynt (1991)
  19. A Spiritual Matter (1990)
  20. A Doll's House (1989)
  21. Madame de Sade (1989)
  22. Long Day's Journey into Night (1988)
  23. Hamlet (1986)
  24. A Dream Play (1986)
  25. Miss Julie (1985)
  26. John Gabriel Borkman (1985)
  27. A Hearsay (1984)
  28. Aus dem Leben der Regenwürmer (The Dance of the Rainsnakes) (1984)
  29. King Lear (1984)
  30. Dom Juan (1983)
  31. Nora/Julie/Scenes from a Marriage (1981)
  32. Yvonne, Princess of Burgundy (1980)
  33. Hedda Gabler (1979)
  34. Tartuffe (1979)
  35. Three Sisters (1978)
  36. A Dream Play (1977)
  37. Twelfth Night, or What You Will (1975)
  38. To Damascus (1974)
  39. The Misanthrope (1973)
  40. The Ghost Sonata (1973)
  41. The Wild Duck (1972)
  42. Show (1971)
  43. Hedda Gabler (1970)
  44. The Dream Play (1970)
  45. Woyzeck (1969)
  46. Six Characters in Search of an Author (1967)
  47. School for Wives/The Criticism of the School for Wives (1966)
  48. The Investigation (1966)
  49. Tiny Alice (1965)
  50. Don Juan (1965)
  51. Hedda Gabler (1964)
  52. Three Knives from Wei (1964)
  53. The Legend (1963)
  54. Who's Afraid of Virginia Woolf? (1963)
  55. The Rake's Progress (1961)
  56. Playing with Fire (1961)
  57. The Seagull (1961)
  58. The First Warning (1960)
  59. The People of Värmland (1958)
  60. He Who Nothing Owns (1958)
  61. Ur-Faust (1958)
  62. The Legend (1958)
  63. The Misanthrope (1957)
  64. Counterfeiters (1957)
  65. The Prisoner (1957)
  66. Peer Gynt (1957)
  67. Erik XIV (1956)
  68. Cat on a Hot Tin Roof (1956)
  69. The Tunnel (1956)
  70. Everyman (1956)
  71. Vox humana (1956)
  72. Portrait of a Madonna (1956)
  73. The Poor Bride (1956)
  74. Grandma and Our Lord (1956)
  75. Leah and Rachel (1955)
  76. The Monk Strolls in the Meadow (1955)
  77. The Ball (1955)
  78. Wood Painting (1955)
  79. The Tea House of the August Moon (1955)
  80. Don Juan (1955)
  81. The Apple-Tree Table (1954)
  82. Twilight Games (1954)
  83. The Merry Widow (1954)
  84. Wood Painting (1954)
  85. The Ghost Sonata (1954)
  86. The Castle (1953)
  87. Six Characters in Search of an Author (1953)
  88. The Dutchman (1953)
  89. A Caprice (1953)
  90. Unto My Fear (1953)
  91. The Restless Heart (1952)
  92. The Crown Bride (1952)
  93. The Day Ends Early (1952)
  94. Easter (1952)
  95. Blood Wedding (1952)
  96. Murder at Barjärna (1952)
  97. Crimes and Crimes (1952)
  98. The Guiltburden of the Night (1952)
  99. The People of Värmland (1951)
  100. The Rose Tattoo (1951)
  101. Summer (1951)
  102. The Country Girl (1951)
  103. The City (1951)
  104. Light in the Schack (1951)
  105. A Shadow / Medea (1950)
  106. The Three-penny Opera (1950)
  107. Divine Words (1950)
  108. Come Up Empty (1949)
  109. A Streetcar Named Desire (1949)
  110. The Restless Heart (1949)
  111. Macbeth (1948)
  112. Mother Love (1948)
  113. Thieves' Carnival (1948)
  114. Lodolezzi Sings (1948)
  115. Dancing on the Pier (1948)
  116. Playing with Fire (1947)
  117. Unto My Fear (1947)
  118. The waves (1947)
  119. Magic (1947)
  120. The Dutchman (1947)
  121. The Day Ends Early (1947)
  122. Summer (1946)
  123. Caligula (1946)
  124. Rachel and the Cinema Doorman (1946)
  125. Requiem (1946)
  126. The Pelican (1945)
  127. Rabies (1945)
  128. Jacobowsky and the Colonel (1945)
  129. Reduce Morals (1945)
  130. The Legend (1945)
  131. Kriss-Krass-Filibom: New Year's Cabaret (1945)
  132. The Tinder Box (1944)
  133. Macbeth (1944)
  134. When the Devil Makes an Offer (1944)
  135. The Ascheberg Widow at Wittskövle (1944)
  136. Little Red Riding Hood (1944)
  137. The Gambling Hall/Mr. Sleeman Cometh (1944)
  138. The Hotel Room (1944)
  139. The Fun Fair (1943)
  140. Niels Ebbesen (1943)
  141. En däjlig rosa (A beautiful rose) (1943)
  142. Geography and Love (1943)
  143. Just Before Awakening (1943)
  144. U-boat 39 (1943)
  145. When the Devil Makes an Offer (1943)
  146. A Midsummer Night's Dream (1942)
  147. Death of Punch (1942)
  148. Beppo the Clown (1942)
  149. Little Red Riding Hood (1942)
  150. Sniggel snuggel / The Three Stupidities (1942)
  151. Bluebird (1941)
  152. A Midsummer Night's Dream (1941)
  153. A Ghost Sonata (1941)
  154. The Tinder Box (1941)
  155. The Father (1941)
  156. Swanwhite (1940)
  157. The Merchant of Venice (1940)
  158. The Melody that Disappeared (1940)
  159. The Pelican (1940)
  160. Return (1940)
  161. The Hour Glass/The Pot of Broth (1940)
  162. Macbeth (1940)
  163. The Black Glove (1940)
  164. In Bethlehem (1940)
  165. He Who Lived His Life Over Again (1939)
  166. Christmas/Advent (1939)
  167. Autumn Rhapsody/The Romantics (1939)
  168. Evening Cabaret For the Entire Family (1939)
  169. Lucky Per's Journey (1939)
  170. The Hangman/The Golden Chariot (1939)
  171. Outward Bound (1938)

Radio drame:

  1. Rosmersholm (2004)
  2. The Pelican / Death Island (2003)
  3. John Gabriel Borkman (2001)
  4. Storm Weather (1999)
  5. A Spiritual Matter (1990)
  6. A Hearsay (1984)
  7. The Investigation (1966)
  8. Playing with Fire (1961)
  9. The First Warning (1960)
  10. He Who Nothing Owns (1958)
  11. The Legend (1958)
  12. Counterfeiters (1957)
  13. The Prisoner (1957)
  14. The Tunnel (1956)
  15. Everyman (1956)
  16. Vox humana (1956)
  17. Portrait of a Madonna (1956)
  18. Grandma and Our Lord (1956)
  19. The Monk Strolls in the Meadow (1955)
  20. The Ball (1955)
  21. The Apple-Tree Table (1954)
  22. Wood Painting (1954)
  23. The Dutchman (1953)
  24. A Caprice (1953)
  25. Unto My Fear (1953)
  26. The Restless Heart (1952)
  27. The Day Ends Early (1952)
  28. Easter (1952)
  29. Blood Wedding (1952)
  30. Crimes and Crimes (1952)
  31. The Guiltburden of the Night (1952)
  32. The People of Värmland (1951)
  33. Summer (1951)
  34. The City (1951)
  35. A Shadow / Medea (1950)
  36. Come Up Empty (1949)
  37. Mother Love (1948)
  38. Lodolezzi Sings (1948)
  39. Playing with Fire (1947)
  40. The waves (1947)
  41. The Dutchman (1947)
  42. Summer (1946)
  43. Requiem (1946)
  44. Rabies (1945)

Napisao:

  1. Three Diaries (2004)
  2. Performances (2000)
  3. The Fifth Act (1994)
  4. When do you quit, Ingmar? (1994)
  5. Images: My Life in Film (1990)
  6. The Magic Lantern (1987)
  7. I Like It Almost Every Day (1979)
  8. Jeder Mensch hat Traume, Wünsche, Bedürfnisse (1976)
  9. Now I leave Sweden (1976)
  10. Commentary to Ö series (1973)
  11. It was just fun! (1973)
  12. I would like to kill you (1973)
  13. Bergman on Bergman (1970)
  14. Svenstedt and the hall (1969)
  15. Horrified and sick I witness the TV witch-hunt (1969)
  16. Schizophrenic interview with nervous director (1968)
  17. False Play (1966)
  18. Downhill with Ingmar Bergman (1965)
  19. The Snakeskin (1965)
  20. I doubt the Film School (1963)
  21. "Through a glass darkly" (1961)
  22. Away with Improvisation – This is Creation (1961)
  23. A Page from my Diary (1960)
  24. Dear frightening audience (1960)
  25. Extract in Memory of Victor Sjöström (1960)
  26. The face of Bergman (1960)
  27. Blessgiving (1960)
  28. Untitled [editorial] (1959)
  29. Dear Allers family journal (1959)
  30. Each Film is My Last (1959)
  31. Dialogue (1958)
  32. Ingmar's self-portait (1957)
  33. Aphoristic by Ingmar Bergman (1957)
  34. Untitled [The Seventh Seal] (1956)
  35. Six questions to Ingmar Bergman (1956)
  36. Dear Eva and Harriet! (1956)
  37. "The Ghost Sonata" (1954)
  38. The making of film (1954)
  39. We are like the circus! (1953)
  40. Ingmar Bergman interviews himself before the opening of 'Summer with Monika' (1953)
  41. The Tale of the Eiffel Tower (1953)
  42. The fish: A farce for film (1951)
  43. Play with pearls (1951)
  44. So you want to be in the movies? (1951)
  45. Notes on "The City" (1951)
  46. Untitled [The Three-Penny Opera] (1950)
  47. Upon request (1949)
  48. The film about Birgitta-Carolina (1949)
  49. The event itself (1948)
  50. Morality plays (1948)
  51. Cinematograph (1948)
  52. Letter from Ingmar Bergman (1948)
  53. Three centipede feet (1947)
  54. Ruth (1947)
  55. In grandmother's house (1947)
  56. The magic country fair (1947)
  57. The best novel (1947)
  58. About filming a play (1946)
  59. Encounter (1946)
  60. Farewell interview (1946)
  61. Jack Among the Actors (1946)
  62. A kind of dedication (1945)
  63. Wish List (1945)
  64. Untitled [Jacobowsky and the Colonel] (1945)
  65. Untitled [Reduce Morals] (1945)
  66. Look into the future (1945)
  67. Untitled [Rabies] (1944)
  68. A short tale about one of Jack the Ripper's earliest childhood memories (1944)
  69. "Torment": Knife on a boil (1944)
  70. School a 12-year hell (1944)
  71. Encounter with Punch (1942)
  72. A year's repertory has come to an end (1940)
  73. "The Hunchback of Notre Dame" (1940)
  74. A Fairy Tale (1940)
  75. Theatrics in town (1940)
  76. Our Town (1940)
  77. Experimental theatre (1939)
  78. Experimental theatre once more (1939)
  79. "Lucky Per's Journey" (1939)
  80. "Outward Bound" (1938)

Predstavlje postavljene širom sveta po njegovim delima:

  1. Ghosts - São Paulo (2011)
  2. Through a Glass Darkly - New York (2011)
  3. Autumn Sonata - New Haven (2011)
  4. The Seventh Seal - Hull (2011)
  5. Fanny and Alexander - Copenhagen (2011)
  6. The Hour of the Wolf - Stockholm (2011)
  7. Through a Glass Darkly - Belgrade (2011)
  8. Autumn Sonata - Landshut (2011)
  9. Fanny and Alexander - Haarlem (2011)
  10. Scenes from a Marriage - Sant'Elpidio a mare (2011)
  11. Nora - New York (2011)
  12. Scenes from a Marriage - Aarhus (2011)
  13. A Little Night Music - Turku (2011)
  14. Private Confessions - Turku (2011)
  15. Fanny and Alexander - Geneva (2011)
  16. Scenes from a Marriage - Amsterdam (2011)
  17. In the Presence of a Clown - Budapest (2010)
  18. After the Rehearsal - Brno (2010)
  19. Faithless- Amsterdam (2010)
  20. Fanny and Alexander - Tampere (2010)
  21. Scenes from a Marriage - Warsaw (2010)
  22. Scenes from a Marriage - Helsinki (2010)
  23. Fanny and Alexander - Aarhus (2010)
  24. Fanny and Alexander - Helsinki (2010)
  25. Through a Glass Darkly - London (2010)
  26. The Seventh Seal - Jakutsk (2010)
  27. Persona - Gdansk (2010)
  28. Scenes from a Marriage - Ludwigsburg (2010)
  29. The Illiterates - Rennes (2010)
  30. Scenes from a Marriage - Vienna (2010)
  31. A Little Night Music - Stockholm (2010)
  32. Persona - Copenhagen (2010)
  33. A Little Night Music - Paris (2010)
  34. Autumn Sonata - Celje (2010)
  35. Faithless - Warsaw (2010)
  36. Scenes from a Marriage/Saraband - Barcelona (2010)
  37. Cries and Whispers - Cluj (2010)
  38. Autumn Sonata - Montevideo (2009)
  39. A Little Night Music - New York (2009)
  40. Autumn Sonata - Seoul (2009)
  41. The Seventh Seal - Cardiff (2009)
  42. Autumn Sonata - Stockholm (2009)
  43. Fanny and Alexander - Oslo (2009)
  44. Nora - Pennsylvania (2009)
  45. Persona - Paris (2009)
  46. Scenes from a Marriage - Dresden (2009)
  47. Autumn Sonata - Helsinki (2009)
  48. Autumn Sonata - Oslo (2009)
  49. Scenes from a Marriage - Stockholm (2009)
  50. Saraband - London (2009)
  51. Scenes from a Marriage - Lima (2009)
  52. Cries and Whispers - Antwerp (2009)
  53. Saraband - Mexico (2009)
  54. Cries and Whispers - Luxembourg (2009)
  55. From the Life of the Marionettes - Vienna (2009)
  56. A Spiritual Matter - Nice (2009)
  57. Autumn Sonata - Rome (2009)
  58. After the Rehearsal - Hannover/Hamburg (2009)
  59. After the Rehearsal - Kamensk-Uralskiy (2009)
  60. Scenes from a Marriage - Salzburg (2009)
  61. Persona - Berlin (2009)
  62. The Seventh Seal - Genova (2009)
  63. In the Presence of a Clown - Tirgu Mures (2008)
  64. From the Life of the Marionettes - Valmiera (2008)
  65. A Little Night Music - London (2008)
  66. Autumn Sonata - Pargas (2008)
  67. In the Presence of a Clown – Paris (2008)
  68. Private Confessions - Cracow (2008)
  69. From the Life of the Marionettes - Madrid (2008)
  70. Persona - Porto (2008)
  71. Private Confessions - Helsinki (2008)
  72. Scenes from a Marriage - Frankfurt (2008)
  73. Winter Light - Leipzig (2008)
  74. A Spiritual Matter - Brussels (2008)
  75. The Fish: A Farce for Film - Germany (2008)
  76. Cries and Whispers - Buenos Aires (2008)
  77. Persona - Mexico City (2008)
  78. Cries and Whispers - Strasbourg (2008)
  79. Scenes from a Marriage - Shanghai/Beijing (2008)
  80. Wild Strawberries - Minsk (2008)
  81. Scenes from a Marriage - Sliven (2008)
  82. Saraband - Warsaw (2008)
  83. Autumn Sonata - Avilés (2008)
  84. The Ritual - Budapest (2008)
  85. Scenes from a Marriage - Mladá Boleslav (2008)
  86. Scenes from a Marriage - Tokyo (2008)
  87. Scenes from a Marriage - Buenos Aires (2008)
  88. Autumn Sonata - Copenhagen (2008)
  89. Autumn Sonata - Tallinn (2008)
  90. Saraband - Prague (2008)
  91. After the rehearsal - La Rochelle (2008)
  92. Autumn Sonata - Luxembourg (2008)
  93. Scenes from a Marriage - Coventry (2008)
  94. In the Presence of a Clown - Tartu (2007)
  95. Scenes from a Marriage - Budapest (2007)
  96. Autumn Sonata - Warsaw (2007)
  97. Scenes from a Marriage - Bonn (2007)
  98. Autumn Sonata - Pistoia/Rome (2007)
  99. From the Life of the Marionettes - Mechelen (2007)
  100. Scenes from a Marriage - Halle (2007)
  101. Autumn Sonata - Lisbon (2007)
  102. Autumn Sonata - Lübeck (2007)
  103. Autumn Sonata - Milan (2007)
  104. Autumn Sonata - Helsinki (2007)
  105. A little night music - Cleveland (2007)
  106. Scenes from a Marriage - Tel Aviv (2007)
  107. Wood Painting - Helsinki (2007)
  108. Scenes from a Marriage - Brussels (2007)
  109. From the Life of the Marionettes - Hamburg (2007)
  110. Scenes from a Marriage - Berlin (2007)
  111. Autumn Sonata - Tel Aviv (2007)
  112. Scenes from a Marriage - Nieuwpoort (2007)
  113. Faithless - Düsseldorf (2006)
  114. Autumn Sonata - Athens (2006)
  115. The Best Intentions - Paris (2006)
  116. Scenes from a Marriage - Esch (2006)
  117. Autumn Sonata - Rio de Janeiro (2005)
  118. Autumn Sonata - Rio de Janeiro (2005)
  119. After the Rehearsal - Schrems/Villach (2005)
  120. Scenes from a Marriage - Oslo (2005)
  121. Scenes from a Marriage - Amsterdam (2005)
  122. Scenes from a Marriage - Greece (2005)
  123. Autumn Sonata - Amsterdam (2005)
  124. Autumn Sonata - Dresden (2004)
  125. Scenes from a Marriage - Münster (2004)
  126. Wood Painting - Fabriano (2004)
  127. Scenes from a Marriage - Toulouse (2004)
  128. A Spiritual Matter - Copenhagen (2004)
  129. After the Rehearsal - Budapest (2004)
  130. A Little Night Music - Stockholm (2004)
  131. Autumn Sonata - Montevideo (2004)
  132. Scenes from a Marriage - Prague (2003)
  133. In the Presence of a Clown - Villeurbanne (2003)
  134. Autumn Sonata - Prague (2003)
  135. After the Rehearsal - Prague (2003)
  136. A Spiritual Matter - Budapest (2003)
  137. Scenes from a Marriage - Basel (2003)
  138. After the Rehearsal - Prague (2003)
  139. Autumn Sonata - Athens (2002)
  140. Scenes from a Marriage - Heilbronn (2002)
  141. Autumn Sonata - Hamburg (2002)
  142. Scenes from a Marriage - Karlsruhe (2002)
  143. After the Rehearsal - Barcelona (2002)
  144. Autumn Sonata - Buenos Aires (2002)
  145. Scenes from a Marriage - Bratislava (2001)
  146. After the Rehearsal - Renens (2001)
  147. Scenes from a Marriage - Regensburg (2001)
  148. A Spiritual Matter - Budapest (2001)
  149. Scenes from a Marriage - Freiberg (2001)
  150. Scenes from a Marriage - Mexico City (2001)
  151. A little night music - Barcelona (2001)
  152. After the Rehearsal - Genova (2000)
  153. After the Rehearsal - Thessaloniki (2000)
  154. After the Rehearsal - Belgrad (2000)
  155. Scenes from a Marriage - Uleåborg (1999)
  156. Scenes from a Marriage - Athens (1999)
  157. Scenes from a Marriage - Plauen (1999)
  158. Scenes from a Marriage - Tel Aviv (1999)
  159. After the Rehearsal - Brussels (1999)
  160. Private Confessions - Berlin (1999)
  161. Scenes from a Marriage - Limoges (1999)
  162. After the Rehearsal - The Hague (1999)
  163. Scenes from a Marriage - Helsinki (1998)
  164. After the Rehearsal - Prague (1998)
  165. Scenes from a Marriage - Dresden (1998)
  166. After the Rehearsal - Warsaw (1998)
  167. After the Rehearsal - Toulouse (1998)
  168. Scenes from a Marriage - Prague (1998)
  169. After the Rehearsal - S:t Petersburg (1998)
  170. After the Rehearsal/The Last Gasp - Athens (1998)
  171. Scenes from a marriage - Amsterdam (1998)
  172. Autumn Sonata - Germany (1998)
  173. Scenes from a marriage - Tallinn (1997)
  174. Scenes from a Marriage - Hildesheim (1997)
  175. After the Rehearsal - Strasbourg (1997)
  176. After the Rehearsal - Paris (1997)
  177. Scenes from a Marriage - Zürich (1997)
  178. Scenes from a marriage - Rome (1997)
  179. A Little Night Music - Stockholm (1997)
  180. After the Rehearsal - Moscow (1996)
  181. Scenes from a Marriage - Warszaw (1996)
  182. Scenes from a Marriage - S:t Petersburg (1995)
  183. Scenes from a Marriage - Tel Aviv (1995)
  184. Scenes from a Marriage - Copenhagen (1995)
  185. Scenes from a Marriage - Montreal (1995)
  186. Scenes from a Marriage - Paris (1995)
  187. A little night music - London (1995)
  188. The Petrified Prince - New York (1994)
  189. A Spiritual Matter - Helsinki (1993)
  190. Scenes from a Marriage - Budapest (1992)
  191. Scenes from a Marriage - London (1990)
  192. A little night music - Stockholm (1978)
  193. A little night music (1978)
  194. A little night music - London (1975)
  195. A little night music - Göteborg (1974)
  196. A little night music - New York (1973)
  197. Wood Painting - Helsinki (1965)
  198. Frenzy - London (1948)
  199. Frenzy - Oslo (1948)

Podeli:



Preporucujemo

YU grupa najavljuje rock spektakl 20. aprila u Nišu
Akcija u Story caffe-u povodom koncerta YU grupe: Uz...