•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa timom za vizuelne efekte koji je radio na filmu ’ Star Wars: The Rise of Skywalker’

Fanovi će se među sobom raspravlјati koji je Star Wars film najbolјi ili čak koja im je trilogija najdraža, ali svih devet filmova su ikonični. Jedan od najvećih razloga njihovog trajnog uticaja je prepletanje vizuelnih i praktičnih efekata, koji zajedno rade na stvaranju fantastičnog novog sveta koji je još uvek zasnovan na stvarnosti koju poznajemo.

Postoji li drugačiji pristup VFX-u kad dobijete više utemelјene projekte u odnosu na produkciju poput Star Wars-a, gde je ceo film postavlјen na mesto koje niko nikada nije video?

Roger Guyett: Uzeću to pitanje i malo ga preokrenuti, jer mislim da je to zanimlјiva stvar o Star Wars-ima. Pokušavamo da uhvatimo duh vašeg filma; to je bilo veoma blisko JJ-ovom srcu kada ga je uzeo. Duh onoga što pokušavamo je da, ako mislite da će oni ići na Tattooine, oni to nisu smislili. Otišli ​​su u Tunis; otišli ​​su na prava mesta.

Dakle, DNK za mene je taj što želite da učinite sve što je moguće više taktilnim i opiplјivim ako ste u duhu tih filmova. U prequels-ima, na kojima sam takođe radio, duh je bio nešto drugačiji i možda fantastičniji. Ali ako mislite na rane filmove, DNK toga jeste ako odete na neku planetu, ona verovatno postoji negde na Zemlјi i na neki način je nadograđujete.

Potpuno razumem odakle dolazi vaše pitanje, ali moja najveća misao je da ono što pokušavate da učinite je da kažete publici: „Sve što se događa u ovom filmu se zaista događa“. Da li se sećate kada je Luke ušao u speeder-a sa Obi-wan-om i oni su leteli preko pustinje? Znate da se možda tu nešto čudno dešava sa ogledalom ili bilo čime, ali istina je da oni putuju pustinjom i nalaze se u mašini. To je neverovatno opiplјivo. I ako govorite o Yoda-i, sve je tu.

Bez obzira da li je stvarna ili ne, rasprava je složenija, ali mislim da je velika misao bila da ako odete negde - ako idete na festival u Pasanu, mi smo u Jordanu. Ako idete u Kijimi, napravili smo set Kijimija noću. Ne pokušavamo ovo da pretvorimo u ekstravaganciju vizuelnih efekata u smislu izgradnje svih ovih fantastičnih mesta. Pokušavamo da prizemimo ovaj film, a moja radost je činjenica da kada bih vam rekao: "Koliko je ta pustinja stvarna u toj brzoj jurnjavi", šta biste vi rekli?

Pretpostavlјamo sve to.

Roger Guyett: Da, tačno je. Ali nije. U stvari, svaka pozadina i prilično 30 ili 40% snimaka u toj pustinjskoj brzoj vožnji u potpunosti su digitalni. Vidite, zezam se sa vama. Zato što verujete da je to stvarno, i to pokušavamo da postignemo.

Patrick i ja radili smo na prequels-ima, na epizodama II i III. Bio sam jedan od supervizora III. Kada gledate III, on ima verovatno najveću komponentu minijatura bilo kog filma ikada napravlјenog u istoriji filma. Ima najduži i najopsežniji minijaturni posao koji je ILM ikada radio. Ljudi misle da je to digitalno. Na neki način, taj film je koristio imaginarna okruženja jer je mnogo toga snimlјeno na zelenom ekranu, ali sa ogromnom praktičnom minijaturnom komponentom. Više od svega što sam ikada radio. Mislim da smo imali sedam ili osam jedinica u tom filmu.

Ali vraćajući se onome što radimo u epizodi IX, želite da lјudi veruju da se ono što se vizuelno dešava na ekranu zapravo događa. I kako to radite? Kad sam vam postavio pitanje o pustinji, sa zahvalnošću ste mi dali pravi odgovor. Jer ono što radimo je nešto na šta sam bio veoma ponosan: stvaramo prostor koji je tako fotorealističan, da to uopšte ne dovodite u pitanje.

I to je ideja. To bih voleo za svaki njegov element. Naravno, niko ne sedi tamo u bioskopu - možda je malo lјudi - koji idu, „Kad padnu i napadnu Star Destroyers-e, oni su pravi“. To je teže da se proda, zar ne? Znate da se nešto događa, ali to je i dalјe duh onoga što radimo.

Neal Scanlan: Mislim da postoje načini za to. Na način na koji Millennium Falcon leti, njegov osećaj težine, promena pravca; sve te stvari su suptilna umetnost, nadamo se, da će se to temelјiti u stvarnom svetu. To nekako zaista poštuje zakone fizike koje poznajemo. I mislim da kada zakoračite preko toga, to jednostavno postaje neka vrsta fantastične animacije. A to je nešto što nije primereno u Star Wars-ima i nadamo se da nikada u svakom trenutku ne izgubimo publiku u preteranom obliku sveta sa kojim ne mogu da se povezuju.

Mislim da se odnosi na sve te stvari. Da, niko ne veruje da je stvarno, ali na način na koji su to modeli radili u originalu, kamere za kontrolu kretanja i sve te stvari donele su nešto stvarno. Nadam se da je to i dalјe isto. Mislim da je to vrlo dobra linija između zadržavanja publike i njihovog gubitka.

Sigurni smo da su vam postavili mnoštvo pitanja o Carrie Fisher, pa želimo samo da se nakratko dotaknemo toga. Možete li razgovarate sa nama o poteškoćama toga, posebno sa osvetlјenjem? Pošto su to očigledno snimili za epizodu VII, ipak osvetlјenje mora da bude tačno. Kakav je bio proces njenog vraćanja?

Patrick Tubach: Sve ono što radimo postavlјamo prema tome da svi uvek kažu: „Da li zaista treba da snimate sve ove referentne sfere? Da li zaista morate da obeležite položaj svakog svetla?“ Pa, hvala Bogu da jesmo. To je postalo veoma važno za ovo. Sve te podatke imali smo još od kad smo snimali epizodu VII, tako da smo se mogli da vratimo i radimo ono što zovemo tehnika. Što uklјučuje pronalaženje šta kamera treba da uradi i koje je osvetlјenje scene bilo.

Srećom po nas na ovom filmu radili smo sa istim DP-em, pa čak i nekim istim gaferima za osvetlјenje.

Roger Guyett: Da, neki isti električari, dovolјno čudno. Način na koji smo uradili Carrie bio je da smo uzeli njene akcione elemente uživo i stavili ih u nove prizore, a zatim oko nje izgradili digitalnu Carrie. Oko tog lica, jer očigledno ima novu kosu, novi nakit, novi kostim. Jedini način za to je da se izgradi to jer njeno lice i perspektiva iz VII se kreće naokolo. Želeli smo iskrenost i integritet tog performansa.

Sada, kao što kažete, osvetlјeno je na određeni način. Imali bismo velike diskusije, i planiranje toga bilo je - čak i razmišlјanje o tome počinje da mi daje košnice. Ali ogromna količina posla uložena je u njegovo planiranje, jer uspeva ili propada u tom trenutku, onog dana, kada snimamo tu scenu.

Glavni tehničar za rasvetu i gafer kažu: "Ok, šta želite da radimo ovde?" Želim da ih osvetliš kao da je ona tako osvetlјena. I oni bi rekli, "O, moj bože. To je scena iz tako nekako". A ovi momci su neverovatno dobri. Imali bismo referentne fotografije iz tih trenutaka, jer kako je Pat rekao, mnogo tih snimaka je uzeto iz VII. Svi smo bili upoznati s tim svetom, ali naravno da ste ograničeni.

Zato što ne možete da kažete: "Oh, da, želim tu rečenicu." Na početku je J.J. rekao: "Bilo bi sjajno kad bi mogla reći tu rečenicu izvan baze", a ja bih pogledao video rekavši: "To neće da funkcioniše". Bili smo iskreni prema svemu. Temelј uspeha bio je samo pravilno snimanje, vršenje mnogo kontrola pokreta, pokušavanje njenog integrisanja kako se kreće pored lјudi. Ljudi joj predaju stvari, sablјe idu napred i nazad, a sve je u pokušaju da se oseća kao da je tamo i integrisana; prelazeći sa jednog lika na drugi.

Da je bila tamo, to bi i učinili. Ne možete samo da kažete "Evo ga Carrie snimak" i presečete. Morate da je integrišete i to je postalo zaista komplikovan izazov da pokušate i učinite ga stvarnim. Kako bi J.J. ovo snimio da je zaista tamo? To je bila zaista teška stvar, samo je pokupiti iz VII. Mislim da ima nekoliko trenutaka iz VII, ali da budemo iskreni sa snimcima, prošli smo kroz toliko snimaka. Ali većina je iz VII.

Drugo teško pitanje, sigurni smo, bili su mladi Jedi vitezovi Luke i Leia.

Roger Guyett: Ista ideja. I ako primetite, mi se premeštamo između njih. Mi ne sečemo između njih. I to je zahtevalo određenu količinu proba i kontrola pokreta, postrojavanja i svakojakih gluposti.

Patrick Tubach: I u tom slučaju smo nekako i dizajnirali osvetljenje oko tih starih snimaka takođe. Jer imamo isti problem da rešimo. Gledali smo na način na koji je Luke-ovo lice gledalo u tom snimku i rekli: "Ok, ovo je ono gde treba da bude naše svetlo."

Roger Guyett: Bilo je dvostruko teško, jer ste prelazili od jednog do drugog. To je ogromna zagonetka za rešavanje, ali na kraju je to sve Carrie.

Patrick Tubach: Niko vam neće reći da je performans nepošten, jer je takva kakva jeste. To je zapravo bila korisna stvar u tome što smo morali da nas prizemlјe.

Podeli:



Preporucujemo

Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila