•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Filmske legende spremne za novi obračun

Trideset godina nakon njihovog drugog meča “Kid” Mekdonen i “Rejzor” Šarp spremni su za novi obračun.

U filmu Povratak u ring dvojicu boksera glume Silvester Stalone i Robert de Niro. Iza ove komedije stoje Kevin Hart i Alan Arkin.

Veteran komedije, reditelj i producent Piter Sagal kaže: “Oduvek volim boks, a privlače me i filmovi o drugoj šansi. Ali, još je važnije od toga što likovi imaju priliku da poprave odnose koje su narušili tri decenije ranije. Tako, u suštini, meč postaje metafora za neodustajanje.”

Producent Bil Gerber dodaje: “Osim što u ringu pokušava da okonča rivalstvo među njima, priča donosi sjajnu mogućnost za razgovor o nerazrešenim odnosima. Prikazuje ljudskost - i humor – starenja, a kako i sam starim, sve me više zanimaju takve priče.”

Scenarista Tim Keleher ideju za film Povratak u ring dobio je razmišljajući o meču koji se gotovo odigrao 1999. - učesnici je trebalo da budu Lari Holms i Džordž Forman koji su tada bili pedesetogodišnjaci. Iako do meča nije došlo, Keleher kaže da nije mogao da prestane da razmišlja o dvojici sjajnih - i penzionisanih - boksera i njihovom mogućem povratku u ring.

Keleher kaže: “Reč je o ljudima koji su svojevremeno bili stvarno opasni, ali su u međuvremenu izgubili sopstveni identitet. Iznenada, dobijaju šansu da se vrate i povrate sve što ih je činilo onim što su bili. Međutim, čak i ako žele da se bore, pitanje je da li to mogu.”

Sigal opisuje: “Vrlo brzo smo shvatili da je ovo film koji može da funkcioniše samo uz dve filmske bokserske ikone - to su “Roki Balboa” i Džejk Lamota, ili “Razjareni bik”. I ta ideja je vrlo brzo zaživela. Činilo se neminovnim da to moraju da budu Slaj i Bob.”

Producent Majkl Juing dodaje: “Postoji mnogo filmova u kojima istu ulogu mogu sjajno da odglume brojni glumci. U ovom slučaju to su morali da budu Silvester Stalone i Robert de Niro, ili filma jednostavno ne bi bilo.”

Stalone i De Niro su glumili u kriminalističkom trileru Copland 1997, ali nakon što su se obojica proslavila ulogama boksera, udružiti ih u komediji smeštenoj u svetu boksa predstavlja sasvim novu dimenziju.

Stalone kaže: “Pit je jednostavno sjajan. Pravi profesionalac, stručnjak za komediju i mislim da scena meča izgleda fantastično.”

De Niro se slaže: “Pit je bio izvrstan i izuzetno sam uživao u saradnji s njim. Ima sjajan smisao za humor.”

Producent Mark Stiven Džonson naglašava: “Znao sam da Piter želi da snimi sportsku komediju s elementima prave drame, o tome kako nikad niste previše stari da uradite nešto što ste strastveno želeli dok ste bili mladi.”

De Niro objašnjava: “Nije reč o drugoj šansi za tipa koji je ispao iz igre i pokušava da se vrati u nju. Ovde je reč o tome da dobijete ono što ste oduvek hteli, na šta ste godinama čekali. Ali, vremenom uviđate da tu postoji mnogo više toga nego što ste ranije bili svesni.”

Stalone opisuje: “Volim boks i metafore koje predstavlja. Stvarna klasika leži u tome da se sve svodi na čovekovu fizičku spremnost i njegovu hrabrost. A to dvoje nije uvek dobro usklađeno. Lik borca uvek doživljavam kao nešto mnogo više od samih udaraca. Možete da vidite od čega je zapravo sazdan.”

Prva runda: ulazak u ring

Nakon što se povukao iz ringa, Rejzor se vratio dobro poznatom životu radničke klase. Slobodno vreme provodi sam, izrađujući minijaturne skulpture životinja i radeći u garaži gde prekriven leži njegov cenjeni „Šelbi“.

Stalone kaže: “Rejzor je zažalio što je napustio boks. Mislim da svi možemo da se poistovetimo s tim - želja da se vreme vrati unazad, preispitivanje razloga zbog kojih smo doneli neke odluke… I onda ceo život žudimo za time da nastavimo tačno tamo gde smo bili stali. Trebalo je da oženi ovu ili onu, prerano je odustao od boksa… dopustio je da osećanja diktiraju njegovu budućnost. Na početku ove priče oba lika žive svaki u svom malom paklu. A u njima živi konkurentnost jača od razuma. Poznajem ljude koji nikad ne mogu da pređu preko nepravde - bila ona pretpostavljena ili stvarna. Sećaju se zauvek i žele da se vrate u prošlost, isprave taj događaj i – ako dobiju priliku - to će i uraditi.”

Dok se Rejzor nada da će obnovljeno zanimanje za događaje od pre tri decenije jednostavno nestati, Bili “Kid” Mekdonen uživa u novostečenoj pažnji. Kid je nastavio da boksuje, ali posle 11 borbi, njegova karijera se raspala. Novac je uložio u lokalne firme i ostao opsednut onim “do čega nikad nije došlo - niti će.”

De Niro kaže: “Moj lik je finansijski obezbeđen, ali u njemu živi neispunjena žudnja za tim poslednjim mečom. Njihov obračun je potreban Rejzoru zbog novca, ali Kid je zapravo onaj koji zaista želi taj meč i doživljava ga kao trenutak istine.”

Hartov lik, Dante Slejt Džunior, deluje kao katalizator koji pokreće priču. Brbljivi sin pokojnog promotera boksa, Dantea Slejta Seniora, nije nasledio novac od oca, ali je zato nasledio slavno ime i muljatorski instinkt.

Kevin Hart kaže: “Zašto sam prihvatio ovu ulogu? Nema tu mudrosti: Silvester Stalone, Robert de Niro, Alan Arkin, Kim Bejsinger. Koji filmofil, koji glumac ne bi želeo da učestvuje u ovome? Arkin, sa svojim suvim, ironičnim stilom, britak, oštar, potpuno fokusiran… Svaki put kad sam mislio da ga imam, uzvratio mi je nečim barem jednako dobrim. Sigal je stvorio predivnu atmosferu saradnje, podsticao kreativnost, spontanost i zabavu. Omogućio mi je da pokažem šta umem, a takvi su i Slaj i Bob, zbog čega ih danas još više poštujem.”

Stalone kaže: “Dante Džunior je besraman, a srce mu je veličine semenke gorušice. To je sjajno, jer on samo želi da zaradi novac, a nas dvojica jedino želimo da prebijemo jedan drugog na smrt.

Sigal nastavlja: “Rejzora i Lajtninga vezuje istinska ljubav. Svaki od njih je jedini prijatelj onom drugom. I predivno je gledati šta je sve jedan čovek u stanju da uradi za drugog.”

Keleher objašnjava: “Kad Rejzor dobije ovu šansu, uz sebe želi da ima samo jednog čoveka - koji je, nažalost, u domu u kojem se prema njemu ponašaju kao prema detetu i zavisi od tuđe pomoći. I za njega je ovo šansa za ponovni uspon. Zapravo, ovaj meč obojici daje šansu da se ponovo osete snažnima.”

Arkin kaže: “Tokom 50 godina moje karijere nikad nisam sarađivao ni sa jednim od te dvojice slavnih glumaca. I svaki put kad pomislite da poznajete nekoga jer ste bar dvadeset puta gledali ono što su uradili, iznenadite se tako da vam padne vilica. Nisam imao pojma šta da očekujem, kako će izgledati saradnja s ikonama kakve su Slaj i Bob. Nikad nisam video tako marljive radnike. Stalone ima 150 godina i ne posustaje. Jednostavno, ne staje.”

Sigal opisuje: “Lajtning je stara škola. Ništa nismo izmislili - sve metode treninga su zaista postojale u stara vremena.”

Rejzor dobija još nešto iz svoje prošlosti - bivšu ljubav svoga života. Glumica Kim Bejsinger je Sali, čiji je odnos s Rejzorom i Kidom promenio sve njihove živote.

Sigal priznaje: “Još uvek izgleda zadivljujuće. I želela je da dođe da se igra u pesku s nama. Dugo nije snimila komediju i jednostavno je želela 'da raspusti kosu'.”

Tražeći glumicu koja bi mogla da glumi Sali u mladim danima, našli su je gotovo 'pred nosem'. Ajrland Bejsinger Boldvin, ćerka Kim Bejsinger, dobila je svoju prvu filmsku ulogu.

Kid se muči s novim režimom ishrane i treninzima, a niko ne veruje u njega niti mu pomaže. Ali, tada se pojavi mladić koji počinje da ga savetuje. Kad se predstavljao, rekao je: “Ja sam tvoj sin.”

Glumac Džon Berntal je Bi Džej, sin Sali i Kida. O ovom filmu kaže: “Dva moja najdraža filma su Rocky i Raging Bull, a scenario za Povratak u ring je urnebesan, to je ona vrsta humora koji proizilazi iz stvarnosti ljudskog života. Bi Džej ima istu vrstu energije, agresivnosti, smisao za humor… kao njegov otac. Strašno su slični ali, dok je Kid napustio svoga sina, Bi Džej svog odgaja sam. On je otac. To je njegov životni poziv i nešto u šta duboko veruje.”

De Niro objašnjava: “Moj lik je prilično neodgovoran i egocentričan, što baš nisu karakteristike dobrog oca. Ali, njegov sin ga potraži i on shvati da mu treba pružiti šansu, makar i počinio nekoliko grešaka.”

Sigal kaže: “Kid, kad se pojave njegov odrastao sin i unuk, ulazi u novi svet i mora da nauči da se pomiri sa činjenicom da je ostario, da je otac i deda. Mora da odabere da li će konačno da odraste. Mislim da počinje da uviđa koliko predivna može da bude ljubav između oca i sina - samo ako joj bude dorastao.”

Gerber je tražio glumca koji ne samo da će izgledati kao De Niro, već koji će uspeti da odglumi vrlo dramatične scene u ovom filmu koji je primarno komedija. Gerber kaže: “Džon zaista izgleda kao mladi De Niro i pritom je izvrstan bokser. On je pravo otkriće, celo bogatstvo!”

Sigal objašnjava: “Budući da film počinje scenama njihovih ranijih mečeva, morali smo digitalno da podmladimo njihova lica i montiramo ih na tela mladih boksera koji umeju da se kreću kao Slaj i Bob. Ali Džoon toliko liči na Boba da smo odlučili da odglumi mladog Kida.”

Kid ulazi u dvoranu „Kilšot“ u kojoj je bokserski trener Frenki Brajt kojeg glumi LL COOL J, veliki obožavalac boksa i De Nira.

Pri snimanju mečeva ekipi je veliku pomoć pružio HBO®, njihova dva kamermana i smeštaj kamera i rasvete na istim položajima na kojima se inače nalaze prilikom prenosa stvarnih mečeva. Pomogli su i komentatori i analitičari HBO®-a Lari Merčant, Džim Lampli i Roj Džouns Džunior, najavljivač Majkl Bafer i bokserski sudija Pet Rasel.

Pridružio im se i UFC®, šampion Kael Sonen i najavljivač Majk Goldberg. Sonen kaže: “Stvarno razumem sportiste koji žele da se bore s jednim određenim suparnikom. Mislim da taj osećaj svi možemo da razumemo.”

Kako doći u formu?

Boks je rezultat rada pojedinca, njegove discipline, odlučnosti i vere u samog sebe. Nema tima na koji može da se osloni, nema alata, uniforme niti opreme. Reflektori su usmereni na dvojicu suparnika i to zahteva psihološke i fizičke veštine, temperament i ličnost. Kad se Rejzor i Kid ponovo sretnu nakon trideset godina da bi se konačno obračunali, to je kulminacija svih životnih izbora, žaljenja i snova.

Sigal je želeo da Povratak u ring bude zasnovan na realnosti: “Morao je da bude uverljiv i autentičan. Ovo nije parodija. Glumci su morali da izgledaju kao bokseri i da se kreću kao bokseri, stoga su njihove fizičke pripreme bile jednako ozbiljne kao kod stvarnih boksera. Važan je integritet boksa.”

Koordinator kaskadera Kevin Skot kaže da je Sigal tačno znao šta želi i kako to da postigne: “On je vizuelni umetnik i zna mnogo o boksu. Znao je šta vizuelno može da funkcioniše, a šta ne može, i koji udarac, ma koliko bio tehnički precizan, možda nije najbolji za kameru. Pit zna pravila kamere.”

Pripreme su počele davno pre snimanja filma. Stalone i De Niro su se posvetili treniranju i sticanju forme, za šta su bili potrebni meseci priprema.

Bokserski trener Robert “Bob” Sejl je radio s De Nirom, a ranije je bio tehnički savetnik za film Rocky Balboa. Sejl kaže: “De Niro je dao 101 posto sebe, to je potpuna žrtva. Njegova odlučnost je zadivljujuća.”

O snimanju

Radnja filma je smeštena je u Pitsburg, ali veći deo filma Povratak u ring je snimljen u Nju Orleansu, Luizijana.

Sigal kaže: “Ovo je prvi put da sam bilo šta snimao u Nju Orleansu i tamošnji ljudi su fantastični. Bila je to najbolja ekipa s kojom sam sarađivao. Oko 500 statista – gledalaca, bili su najbolji statisti koje sam ikada video. Bilo je to istinski prelepo iskustvo.”

Kad Rejzor dolazi u „Benson Šipbilders“, zgradu "glumi" skladište kompanije „Boland Marine“ blizu kojeg se nalazi bar u kojem je snimano druženje Rejzora s bivšim prijateljem i kolegom Volterom.

Za Rejzorov dom je odabrana kuća u istorijskoj četvrti Algiers. Scenograf Vin Tomas je osmislio enterijer koji izgleda kao da se u njemu nije ništa promenilo od ’80-ih, kad se Rejzorov život potpuno promenio zbog otkazanog meča.

Za enterijer Kidovog bara odabran je „Palm kort džez“ u Francuskoj četvrti.

Scena obračuna je snimana među poslednjim, pet dana u „Lakfront Areni“ (Univerzitet u Nju Orleansu) u koju staje 10.000 gledalaca, a neki kadrovi su snimljeni i u obližnjem „UNO Akvatik Centru“.

Rejzor u arenu ulazi obučen u klasičnu crno-belu kombinaciju, kao Muhamad Ali, dok Kid nosi blistavi smaragdnozeleni italijanski svileni ogrtač s više od 5.000 Svarovski kristala.

Sigal kaže: “Stalone i De Niro su sami snimili sve kadrove - nismo koristili dublere, ono što vidite su 100% Slaj i Bob.”

Gerber dodaje: “Stalone je pravi gladijator. Ne dopušta da ga bilo šta zaustavi. Na probama smo mu govorili da se čuva za meč, ali nije posustajao.”

Meč je snimalo šest kamera uključujući digitalne kamere Genesis, Lexis i Canon, a sve pod budnim okom snimatelja Dina Semlera.

Sigal zaključuje: “I Rejzor i Kid traže nešto što će ih upotpuniti, unutar ringa i van njega. Sve to kulminira u sceni u kojoj su ogoljeni, nemaju ništa osim bokserskih rukavica, obuće i šorca, a moraju da okončaju obračun koji ih je proždirao trideset godina. Mislim da, istorijski, ako gledate filmove o boksu, oni donose dašak romantike. Tu su dobro i zlo, bol i uzbuđenje. To je balet nasilja, ali i velika metafora za sam život - kad vas slome, da li ćete ponovo ustati i nastaviti da se borite?”

Podeli:



Preporucujemo

Akcija u Story caffe-u povodom koncerta YU grupe: Uz...
YU grupa najavljuje rock spektakl 20. aprila u Nišu