•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Teorema (1968)

Teorem (ital. Teorema) je italijanska egzistencijalna drama iz 1968. koju je režirao Pier Paolo Pasolini. Film je alegorija bez jasne priče koji govori o tajnovitom posetiocu koji će razoriti bogatu porodicu buržoazije. Pasolini je po prvi put radio sa profesionalnim glumcima pa je kasnije proširio film u roman.

Milano. Neki novinar pita prolaznike na putu šta misle o buržoaziji. Jedan industrijski kompleks je prazan. Lucia i Paolo su bogati sredovečni par koji žive u raskošnoj vili sa ćerkom Odettom, sinom Pietrom i sluškinjom Emilijom. Jednog dana dobijaju telegramom sa obaveštenjem da će ih posetiti tajnoviti mladić. Stranac se pojavi i probudi nagone u porodici. Tokom sledećih dana ima polni odnos sa sinom, sluškinjom, ćerkom i Lucijom i sa samim Paolom. Iako ga oni mole da ostane, on nestane jednako tajnovito kao što se i pojavio. Nakon toga porodica zapada u krizu i svi se ukućani promene. Sluškinja napušta vilu i vraća se u svoje rodno mesto gde počne lebdeti iznad kuće, stvarajući religiozni događaj za stanovnike koji ju počnu smatrati sveticom. Zakopa se u zemlju, osim glave, a njene suze na tlu formiraju lokvu. Natrag u vili, Odetta je pala u komu i ostala da leži u krevetu. Lucia počinje sa autom da traži mladiće sa kojima bi imala afere, a sin je postao umetnik. Paolo biva viđen na železničkoj stanici bez odeće, potpuno go, pre nego što se pojavi negde golusred pustinje.

Priča filma je simbolična i apstraktna. Likovi se menjaju dolaskom tajnovitog stranca po ovim fazama; “zavođenje”, “priznanje” i ”transformacija”. Po nekim interpretacijama, stranac je simbol za ljubav (ili Boga) koja dolazi u živote hladnih života buržoazije. Kada stranac nestane, ukućani shvate da ima nešto više u životu od skupljanja novca i potrošačkog društva, neki ideal, i padnu u apstinensku krizu. Ukućani s vremenom izgube razum dok se sluškinja, pripadnica radničke klase, uzvisi u svetkinju. Buržoazija je izgubila smisao za život – ona razume problem pa je zapala u krizu, ali nije uspela da ga reši. S druge strane, Enzo Siciliano jednostavno pretpostavlja da Pasolini izražava svoj unutaršnji sukob zbog svoje homosekslualnosti, dok Mauriio Viano analizira da Pasolini želi predstaviti filmsku teoriju i sposobnost filma da vrši interakciju sa gledaocem. Pasolini, inače zadrti Marksista, je izjavio da stranac predstavlja “natprirodno biće”, nešto neizrecivo, a igra se i sa teorijom Sigmunda Freuda i podsvesnim.

Žanr:drama, misterija
Godina:1968
Reziser:Pier Paolo Pasolini
Scenario:Pier Paolo Pasolini
Uloge:Silvana Mangano, Terence Stamp, Massimo Girotti
Award:1 osvojena
Studio: Aetos Produzioni Cinematografiche
Zemlja:Italija
Jezik:Italijanski
Trajanje:105 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....