•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Režiser filma Perks of Being a Wallflower govori o ključnom savetu koji je dobio od Johna Malkovicha

Kada pisac napiše roman koji ima milione obožavalaca, naročito među tinejdžerima, ne možete ga kriviti što želi da adaptacija romana za film bude dobro urađena. Ali Stephen Chbosky već duže od jedne decenije insistira na tome da njegova knjiga The Perks of Being a Wallflower ne zaslužuje bilo kakvog režisera, već zaslužuje da to bude on lično. To je bio prilično odvažan zahtev za jednog autora, pisca i režisera koji za sobom ima samo jedno ostvarenje, ali godine strpljivog čekanja su se konačno isplatile: The Perks of Being a Wallflower, pisca i režisera Chboskyja lično, se sada daje u bioskopima i dobija dobre kritike.

Ali kako je Chboskyu pošlo za rukom da svoj sopstveni delikatni roman – sastavljen od pisama koja je pisao protagonista Charlie ( Logan Lerman ) svom anonimnom prijatelju – pretvori u film? I kako je pronašao odgovarajuće glumce kako bi ovu decu oživeo? Razgovarali smo o tome, kao i o važnom savetu koji mu je dao niko drugi do John Malkovich.

Čekao si da napraviš ovaj film dosta dugo od kada si ga napisao. Zašto je sada pravo vreme za to?

Bilo mi je potrebno vreme da se udaljim od knjige da bih mogao da uradim odgovarajuću adaptaciju, a ne samo da snimim film po knjizi. Sada je pravo vreme zato što sam konačno dovoljno udaljen. Gledao sam predivan film, Once, i pomislio sam kako jedna tako mala stvar može tako duboko da me pogodi, i jednostavno sam se probudio. '' Steve, vrati se svojim ličnim pričama.'' Jednostavno sam odlučio da je došlo vreme za to. Došlo je vreme da prekinem sa čekanjem i da počnem da ga radim. Srećom imao sam dosta vremena bez knjige. Radio sam i na svojim veštinama i umetničkim sposobnostima koje su mi pomogle da uradim pravu adaptaciju.

Napisao sam scenario pre par godina. Onda sam pronašao producente, Leanne, Russa i Johna, i dobili smo i Emmu, i onda nam se pridružio i Logan, i onda smo otišli u Summit. Kada smo ušli, već smo imali sastavljen dobar deo ekipe. A na kraju je Emma bila ta koja ju je upotpunila.

Emma unosi apatiju u lik Sam koja je veoma važna za njen lik. Da li je to stekla svojom dugom glumačkom karijerom? Je li to ono što ste videli u njoj?

Apsolutno. Gledao sam je u filmu Goblet of Fire, i tu je bila jedna scena sa njom i Danielom Radcliffom na stepenicama. To je bila tako dirljiva scena. Zastao sam i pomislio '' Ova devojka je posebna.'' I video sam da je poboljšala svaki film. Kada sam je sreo u New Yorku, prepoznao sam u njoj srodnu dušu, ali više od svega mi se dopala ta apatija u njoj. Ono što mi se dopalo kod Emme, i ono što ona prenosi na Sam ... ona je veoma darežljiva osoba. Na kraju večeri, oni bi ostli budni cele noći – oni su deca i imaju dečiju energiju, i neka su blagosloveni – i ona bi pravila tost za sve i brinula bi o svim ljudima. To je ono što ona radi, i to je ono što Sam radi. Jako mi se sviđa ta devojka. Ona je stvarno posebna osoba.

Što se više udaljavaš od pisanja knjige i od tinejdžera, ta osećanja mora da su još dalja. Da li moraš ponovo da prođeš kroz sva ta tinejdžerska osećanja da bi uspeo u ovome. Kako ti uspeva da se osećaš onako kako se Charlie oseća?

Sve se svodi na pesmu '' Asleep ''. Na kraju ima jedan deo u kome Morissey peva '' Postoji jedan drugi svet, postoji jedan bolji svet, mora da postoji.'' Sećam se kada sam imao 19 godina i osećao sam se izgubljeno i verovao sam u stihove ove pesme i nadao se. Znam da je ova pesma o samoubistvu, ali ovaj deo meni nije tako zvučao. Morao sam da se prisetim vremena kada su tri reda jedne pesme mogla da mi daju nadu. Vratio sam se u to vreme i setio sam se prvog poljupca i kako mi je srce jako udaralo u grudima. Cenim te trenutke takve kakvi su bili. Ono što se dešava mnogim odraslima, oni izlaze sa puno ljudi dok su na fakultetu, u svojim dvadesetim godinama, i onda kada se smire, sve ostalo im deluje kao prolog. Taj osećaj da može bilo šta da se desi, osećaj koji je veoma uzbudljiv, je u isto vreme i zastrašujući. To mi je oduzelo više vremena nego sve ostalo.

Da li moraš da pomogneš i drugim glumcima da se osećaju tako?

Oni su uspeli u potpunosti. Ja sam od njih učio. Oni su osećali da film veliča ono kroz šta su oni prolazili. Kada smo snimali film, Ezra je imao 18, Logan 19. Devojke su bile u ranim dvadesetim. Odlično su se uklopili. Mnogo volim svoju ekipu, mislim da su sjajni. Divan je osećaj bio okupiti sedam glumaca u jednoj prostoriju i reći, '' OK, hajde da pravimo žurku.'' Ne možete da dirigujete njihovim rečima, ne možete da dirigujete njihovom druženju. Samo ih ubacite u sobu i pustite ih, i to je bilo sjajno, svaki put.

Ezrina verzija Patricka je ispala drugačija od onoga kako sam ja zamišljao taj lik, ali mi se i takav veoma dopao. Šta je on uneo u film i tu ulogu?

Ezra je Patriku doneo osećaj slobode i poverenja. Emma i Logan, oni su glumili i kao deca, i to rade već dosta dugo. Ja sam tražio nekoga ko će moći da bude pravo dete. On jeste već radio, i to puno, ali ne koliko njih dvoje. Želeo sam da on unese taj osećaj spontanosti, slobode. Njih troje, i ostala ekipa naravno, su bili veoma dobro izbalansirani , i to je ono što sam želeo.

Kada sam bio dete, moj najdraži lik je bio Ferris Bueller. On je bio iznad svih, najbolja faca u školi. Kada sam napisao knjigu, Patrick je za mene bio stariji brat koga sam oduvek želeo da imam. Kada sam počeo sa filmom, to je trebalo da se desi Charlieju, ali nije bila važna samo Charliejava tačka gledišta. Mislio sam da imam priliku i za Patricka - mogao je da postane gay Ferris Bueller. Mogao sam da od gay klinca napravim najboljeg, najpouzdanijeg momka. Nikada otvoreno nisam osuđivao nasilje u školama, ali u isto vreme, biti momak iz Pittsburgha ... mnogo mi se sviđa kada ga nazivaju homićem, a on se samo okrene i udari tog tipa. On ne trpi takve stvari. Ezra se savršeno uklopio u taj lik. Svidelo mu se da igra Patricka.

Rekao si da ti je John Malkovich dao savet da uvek uradiš teže scene i da radiš to kao neko ko dolazi iz Pitsburgha. Šta to znači?

On je rekao, '' Tvoj scenario ima srce, ne treba ti sentiment. Bori se protiv njega.'' Kadgod se film, naročito ako je to film o mladim ljudima, bavi ovakvim mladalačkim problemima, to se radi na jedan poseban način. Ono što je on hteo da mi kaže je to da ja imam te likove i da samo treba da prihvatim i drugu stranu. Da se ne raznežim oko svega toga. Bavim se pravim emocijama i ako ima pravih emocija, nisu potrebni nikakvi trikovi. To je bio pravi glas razuma i pomoć samopouzdanju, i mnogo mi je pomogao. Paul Rudd je to stvarno prihvatio. Mislim da su me scene između Paula i Logana naučile mnogo o tome kako, uprkos mnogim ograničenjima, njihove uloge mogu da deluju istinito. Na taj način sam mogao da izazovem mnogo drugih emocija.

Pretpostavljam da su mnoge različite verzije ovog filma postojale u tojoj glavi tokom prethodnih godina. Kako se konačna verzija razlikuje od onoga što si zamišljao?

Kada bi ste mi dali sav novac ovog sveta, moć i magiju, ne bih promenio ne jednu jedinu scenu iz filma. Ne bih promenio scenu, pesmu, glumce. To je to, to je ta verzija. Pisac u meni je mislio da je pogrešno, ali filmski stvaralac je dokazao suprotno. Dešavalo se još mnogo toga uporedo sa filmom, ali sam uspeo da to izbegnem. Ne mogu biti ponosniji na ovaj film. Mogu to da kažem, radim ovo već skoro 20 godina, od trenutka kada sam napravio svoj prvi niskobudžetni film pa do ovog trenutka. Ovo je šlag na torti.

Sve je to prelepo, zato što je lično, ali u isto vreme, imao sam te slike u glavi toliko dugo. Sve je bilo lepo, tunel, svidelo mi se da snimam tunel i scenu prvog poljupca i Secret Santa, ali bilo je i teških stvari. Sada kada sam uspeo da snimim ovaj film, slike više nisu u mojoj glavi i ja mogu da nastavim dalje.

Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila