•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa Oliverom Veljkovićem

IN: Lepo izgledate.

OV: Oh, hvala. Nisam očekivao ovakav početak. Imate moju punu pažnju.

IN: Znamo da ste ušli u svet filma uz pomoć Erlanda Josefsona, ali kako je tačno do toga došlo?

IN: Erland Josefson je bio naš kućni prijatelj. Veliki prijatelj mog deke. Naravno, ja čika Erlanda nikada nisam video u našoj porodičnoj kući. Koliko znam, moj deka nema ni jednu fotografiju sa njim. Ono što znam jeste da je jednog leta, kada sam imao tri ili četiri godine, moja porodica otišla na letovanje i tamo naišla na čika Erlanda, a on, ugledavši jednog dečkića kako nemilosrdno, amerikaniozovano, napada nedužne ljude duž plaže, reče mom deki: „Ovaj tvoj mali je dobar za pozorište.“ Činjenica da mene nisu poveli na to letovanje nije umanjila njegove proročke reči.

IN: I tako se rodila vaša ljubav prema pozorištu?

OV: Ja pozorište nikada nisam voleo i nisam nikada igrao u njemu. Čak okrećem glavu ako slučajno prođem pored njega.

IN: A ipak živite pored jednog.

OV: Sa terasom koja gleda na krematorijum, da.

IN: Kako je onda došlo do vašeg prvog angažmana? Džek Rolins vam je pomogao?

OV: Tačno. Nastupao sam u jednom luksuznom restoranu koji je bio čuven po specijalitetu „namučeno prase“, što je inače bilo pečeno prase sa jabukom u ustima. Bilo je teško napraviti to jelo prema tradicionalnom receptu koje je zahtevalo da se prasetu gurne jabuka u usta dok je još živo. A sećam se da je restoran bio poznat i po izboru vina koja su bila obogaćena alkoholom od 15-18%. Piva su bila nešto blaža (5-6%), ali uvek ste imali lokalnu mineralnu vodu (3,5%).

IN: I u tom restoranu je započela vaša karijera komičara?

OV: Ne. U njemu sam radio kao čistač preko vikenda. Jedne subote, kada smo uvodili telefon, Džek Rolins je ušao ne bi li pitao za smernice, pošto se izgubio, ne znajući da tablica na autobusu često nije oznaka destinacije, već, ustvari, rodno mesto vozača. Primetio me je kako metem neke čaure od sinoć i prema rečima vlasnika lokala zastao, odmerio me od glave do pete i rekao: „Ovaj tvoj mali je dobar za pozorište.“

IN: Baš kao što je Erland Josefson rekao vašem dedi?

OV: Neverovatno, zar ne? Sećam se da je tog dana bio Dan Biznismena; dan posvećen lokalnim biznismenima koji nikada i ničime nisu doprineli društvu ali plaćali su 2 miliona eura svake godine za privilegiju da budu tog dana počastvovani. Završio sam sa poslom i živo pamtim da sam jedva uspevao da se probijam kroz masu na ulicama, kada sam osetio da se neko petlja oko mog džepa. Kako mi se učinilo prijatnim, malo sam zastao. Tek sam kasnije kada sam stigao kući, narednog vikenda, oktrio šta se ustvari desilo.

IN: Bili ste pokradeni?

OV: Bože me sačuvaj! Ne. Neko mi je ugurao vizit kartu sa pozivom na audiciju za TV seriju. Bila je potpisana imenom I.Bergman. Morate da shvatite da je on skoro uživao u velikom uspehu njegove serije o neodlučnim bračnim partnerima, tako da je sasvim razumljivo što sam se odazvao bez razmišljanja.

IN: Otišli ste s mesta ili sutradan?

OV: Zbog nekih ličnih obaveza otišao sam sedam godina kasnije, ali su me se, nekim čudom, sećali. Bilo je to prijatno iznenađenje jer nikada pre toga nisam posetio jedan studio. Jesam tri. Zaposleni u njemu ostavili su dubok utisak na mene, koji sam tada imao tek negde oko dvadesetak godina. Leškarili su u foteljama ili zastajali u sred rečenice da dremnu. Nije bilo neobično videti ih u grupama kako se smeju puni zadovoljstva, čak i nakon saobraćajnih udesa. Na žalost, otkrio sam i mračnu stranu takvog života. Ljudi iz studija imali su uznemiravajuće visoku stopu razvoda, sa mnogima od njih venčanim tri puta, često u toku jedne nedelje. Radnice su morale da vode računa o uspostavljanju očnog kontakta sa bilo kim na duže od par sekundi jer se taj gest smatrao flertom ili pristankom na brak. Jedino kada je žena smela direktno da pogleda u oči bilo je kada poseti njenog oftalmologa. A čak i tada, morala je da bude spremna na seksualno nabacivanje.

IN: I tada ste dobili prvu ulogu?

OV: Ne. Sutradan.

IN: Kako je došlo do toga? Sećate li se gde ste potpisali ugovor?

OV: Oh, bilo je to tako davno. Restoran se zvao... ne, ne mogu da se setim naziva... ali je bio po njihovom izboru. 10% bio je bakšiš konobaru, toga se sećam, 20% ako ste želeli i pribor za jelo. Sada kada se prisetim tog restorana sećam se da je imao neku određenu atmosferu u vazduhu, sa tepihom od zida do zida i – pomalo neobično – tepihom i u tuš kabinama. Ono po čemu je bio poznat bila je njegova rotaciji sa predivnim pogledom na panoramu grada, ali je zbog nekakvog problema sa elektrikom išlo sporo to okretanje, da je potpuna rotacija mogla da potraje i do šest meseci. Međutim zbog onakvog pogleda sa terase vredelo je čekati.

IN: A zatim ste...?

OV: Naručili. Kasnije sam tek saznao da je restoran, zapravo, sarađivao sa Fakultetom agrokulture i odsekom za nauku, zbog čega su imali veliku ponudu raznovrsnih odbačenih labaratorijskih životinja.

IN: I sa vama je za stolom sedeo Ingmar Bergman?

OV. Ne. Ispostavilo se da je Igor Bergman, ukrajnski producent nigerijsko-ganskih serija. Nakon što me je opazio, načuo sam kako šapuće svojoj ljupkoj supruzi: „Ovaj tvoj mali je dobar za pozorište.“

IN: Vi ste znali ukrajnski?

OV: Ne. Osim maternjeg, ja ne priznajem druge jezike. Moj prijatelj Andrej mi je preveo te reči jedanaest godina kasnije.

IN: I dobili ste ulogu koja vas je proslavila?

OV. Vidite, bile su to godine kada su dramski pisci uneli revoluciju u pozorištu stvarajući novu formu pozorišta u kojoj pisac namerno otuđuje svoju publiku, poput dela Jurcija Zetvickog. Ni tada, kao ni danas, što sam otvoreno rekao Bergmanu, nisam smatrao da je BETA sisitem „budućnost“ filma. Na sreću, BETA video plejeri su i dalje svuda dostupni za iznajmljivanje. Ali ne smete da zaboravite da je reditelj Stanislav Pleš Kjubrik, sa kojim sam radio osam godina na jednom sedmominutnom kratkometražnom filmu, uprkos nedostatku filmskog obrazovanja snimio preko 30 dugometražnih filmova, neke u boji i priličan broj njih u fokusu, i to samo u periodu od mesec dana. Ne smete smeti sa uma da je to bilo vreme kada je vlada strogo nadgledala film, što je, razumećete, dovodilo do ograničavanja kreativnog izraza. Vlada je forsirala filmove „socijalne“ prirode, uglavnom istorijske drame, biblijske epske priče i meku pornografiju.

IN: Stanisal Pleš Kjubrik je danas pomalo zaboravljen.

OV: Jako ste ljubazni što tako kažete, ali to nije istina. Stanislav Pleš Kjubrik je sasvim zaboravljen. Njega nećete naći ni na internetu. Njegov stil mogao je da se nazove „čarobnim realizamom“, u kojem – ma kakav kontekst priče bio – njegovi ženski likovi misteriozno ostaju bez odeće. Sigurno pamtite njegov film „?“, tu mračnu dramu sa radnjom u ženskom internatu koji je oborio sve rekorde box offica, kao i nekoliko konvencija Ujedinjenih nacija o zaštiti dece glumaca.

IN: Ipak ste najpoznatiji široj publici po vašoj snažnoj, a opet neodređenoj, ulozi Antonija. Hoćete li nam reći nešto o seriji?

OV: Oh, Antonijo. Kako je to davno bilo. Evo, iduće nedelje biće tačno osam meseci od kako sam ga prvi put zaigrao. Serija se zvala „Plaža Ljubavi.“ Priča je krajnje jednostavna jer nismo tražili ništa što bi odvlačilo pažnju gledaoca od problema kojima je okružen. Nakon nesreće sa retriverom, dvoje blizanaca, Aima i Aida, dobijaju amneziju i ostaju siročići koje prihvata njihova zla tetka kako bi došla do njihovog nasledstva. Aida upoznaje prelepog Antonija – to sam ja – koji danju radi kao bokser, a noću kao ekolog koji se bori protiv seče šuma, dok je u popodnevnim časovima vrlo uspešan tranvestit, koji zapravo i omogućava pristojan život zaljubljenom paru. Ja igram onog koji se bavi ekologijom. Nismo želeli da zbunjujemo gledaoce jednim glumcem koji će predstaviti sve tri strane Antonija, zbog čega smo se i odličili za tri glumca. Ja sam najzanosniji. Ljuta na njihovu vezu, zla tetka započinje požar koji ostavlja Aidu užasno unakaženu, toliko da je primorana da nosi masku i penjuar. Ali ljubav je jača od svega i Antonijo predlaže Aidi nastavak veze pod uslovom da nikada ne skine masku, osim u potpunom mraku. Ali tada, ovo ne bih smeo da kažem (smeje se dok kradom gleda oko sebe), Antonijo otkriva da Aida nije bila bliznakinja u saobraćajnoj nesreći sa Aimom, već Kaludija, prava bliznakinja Aime. Saznaje se da je Aida zapravo zla tetka, ali ujedno i postavlja sledeće pitanje, ko je onda zla tetka? I ko je onaj proćelavi čičica koji se pojavljuje u predvečernjim scenama?

IN: Toliko pitanja...

OV: Ali na žalost malo vreme za odgovore. Morao bih nazad na snimanje.

IN: Hvala vam na izdvojenom vremenu, gospodine Veljkoviću.

OV. Naravno.

Filmografija

1.Jarebicin Suton (1976) – Crni talas

2.Kako Sam Postao Bostan (1978)

3.Visoko Kao Oblak (1979/1980)

4.Mala Bala (1989) – Biografija poznate balerine iz VIII veka.

5.Nešto Miriše Čudno (1996) – Još uvek u bunkeru. (Predviđen Srebrni Medved)

6.Uhićen Grozd (2003) – TV drama

7.Volumen Eha (2006) – Kanska nagrada za najlepši naslov sastavljen od dve reči.

8.Ko Želi Da Ja? (2011) – Bakarna Štuka za uspešno dočekan kraj.

TV Serije

1.Vrati se Ruži (1981-1985)

2.Podpitanje ljubavi i časti (1985-1988)

3.Štetočino! (1990-1995)

4.Samo labud ima oči (1997-2002)

5.I lepi ljudi zimi spavaju (2004-2005) – Pilot i tri epizode nakon čega je serija otkazana.

6.Plaža Ljubavi (2011)

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila