•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa George A. Romerom

I dalje ostajemo u duhu Halloween-a tako da predstavljamo intervju sa Georgom A. Romerom.

RC: „Nightof the Living Dead“ samtra se najuticajnijim filmom svih vremena u žanru strave i užasa.

GR: Čudo, zar ne?

RC: Postavio je standarde za filmove o zombijima. I bio je prvi „bljutav“ film, ako smem da ga tako nazovem...

GR: Ne verujem da je bio prvi, samo je prvi koji se prikazivao na veliko.

RC: Onda je prvi „bljutav“ film koji je dibio priznanje.

GR: I ako ga danas pogledate vidite koliko se toga promenilo, kako je vreme drugačije.

RC: A 1999-e godine uveden je u biblioteku Nacionalnog Filma. Jeste li bili iznenađeni?

GR: Kako da nisam! Još više me je iznenadio Muzej Moderne Umetnosti. To me je zapanjilo.

RC: Jasno, niste mogli da slutite da će se sve to dogoditi, ali jeste li imali ikakvu ideju o budućnosti filma dok ste ga snimali?

GR: Nikako. Mislim, pristupili smo mu ozbiljno. Želeli smo da unesemo gomilu metafora. Uvek sam se trudio oko nečega. Nikada nisam hteo da snimam o momku sa hokejaškom maskom koji kolje ljude. Uvek me je više od samog lika zanimala satira ispod priče.

RC: A opet, danas je sva briga usmerena ka glumcima koje će uzeti za film. Ka zvezdama.

GR: O, da. A iza toga kakve specijalne efekte će koristiti.

RC: Verujem da vas CG efekti ne zanimaju?

GR: Moram da ih koristim, ali ne samo njih radi.

RC: Da li mislite da ćete ponovo sarađivati sa Tom Savinijem?

GR: O, kako da ne. Nadam se. Ali sigurno više neće raditi na specijalnim efektima.

RC: Problem koji ja danas imam sa savremenim zombijima, poput onih iz „28 Days Later“, čak i sa rimejkom „Dawn of the Dead“, je ta potreba da budu brzi i hitri. Ti ih čini manje jezivim.

GR: O, da, slažem se.

RC: Jeste li imali ikakvog udela u rimejku?

GR: Nikakvog.

RC: Jeste li ga odgledali?

GR: Video sam ga i bolji je nego što sam očekivao. Razume se, kao akciono delo. Razlog postojanja filma sasvim je izgubljen.

RC: Da, sav podtekst je nestao.

GR: Jeste, a i mrzim brze zombije.

RC: „28 Days Later“ slobodno krade iz svakog filma koji ste snimili.

GR: Samo što oni sada nisu mrtvi već inficirani, tako?

RC: Poput „The Crazies.“ Besni. Mada postoji montaža scena u kojoj divljaju u prodavnici.

GR: Nije valjda?

RC: Jeste.

GR: Nisam ga gledao, tako da...

RC: Ja sam sinoć odgledao „Day of the Dead“ i zaprepastio se koliko toga je odatle pokradeno... valjda je to kao...

GR: Odavanje počasti. (Smeh)

RC: Pa, ako to već tako nazivate neka ostane na tome...

GR: U redu... polaskan sam. (Smeh)

RC: Ali ako ga ikada odgledate shvatićete u šta gledate.

GR: Prepoznaću nekoliko kadrova, jel tako?

RC: Sasvim sigurno. Čini mi se da je „Day of the Dead“ od svih najmanje cenjen.

GR: Upravo tako. A meni je najdraži.

RC: Skoro sam primetio da ga sve češće gledam.

GR: E jadničko... (Smeh). Ljudi su tada očekivali da bude lagan i budalast kao „Dawn of the Dead“, sa jasnijom pričom. Osamdesete su bile godine kada je film u Holivudu postajao bljutav, a mi smo se okrenuli formuli vesterna sa dobricama i nitkovima.

RC: Sada bih popričao malo o „The Crazies“ koji zaista volim.

GR: Sjajno! Ima i rimejk sada.

RC: Koja je istorija filma? Započeo je prema nekoj priči, zar ne?

GR: Jeste. Zvala se „The Mad People.“

RC: I imali sti jako mali budžet.

GR: O, da!

RC: Kako se to odrazilo na Vaš proces snimanja? I na odabir glumaca?

GR: Morali smo da dovedemo svakoga iz Njujorka. To je bila najdramatičnija razlika. Ali jednom kada smo svi u rovovima razlike nema.

RC: Najviše se pričalo o sceni smrti Lynn Lowery.

GR: Tačno.

RC: Ona je jedinstvena. Tako je tiha, posebno nakon scene kada je otac siluje i izvrši samoubistvo dok ona tokom filma lagano tone u ludilo. Kako ste je otkrili?

GR: Preko audicije. Nisam je poznavao. Bilo je to pre, kako se on beše zvao... Kanađanin...?

RC: Kronenberg? „Shivers“, to je snimili sa njim.

GR: Da, to. Mislim da je bilo pre toga. Bila je prelepa i mislim da je snimala pornografiju pre toga (Score).

RC: U prethodnim razgovorima otkrio sam da „Martin“ predstavlja jedini vašu viziju u potpunosti.

GR: Tačno tako.

RC: I dalje tako mislite?

GR: Da. „Bruiser“ je prišao blizu, ali ga niko nije shvatio. (Smeh)

RC: Meni se jako dopao, tek da znate.

GR: O, sjajno! Baš mi je drago!

RC: Da se vratimo „Martinu“...

GR: Često me pitaju zašto sam zadovoljan. Zadovoljan sam sadržajem i utiskom. Verovao sam da sam uradio OK posao sa „The Dark Half“ ali je iskustvo bilo mučno. Zato njega ne mogu da svrstam medju svoje omiljene. Imam verziju od 3 sata tog film! Nije ni približna onome što sam zamislio. Zato je sa „Martinom“ sve ispalo kako jesam zamislio i ništa nisam morao da kompromitujem što me je naročito radovalo. Oduševljen sam bio konceptom i time što mi je dopušteno da snimam onako kako sam želeo.

RC: Mnogi gledaoci tumače film različito. Neki tvrde da je bio samo poremećen klinac, drugi da je nešto više od toga. Kako ste ga Vi zamislili?

GR: Po meni, on je samo oštećen klinac. I pokušavao sam da ostanem pri tome. On je u suštini vampiroliki, ali ne u natrpirodnom smilsu. Vrlo je otvoren za to i veoma iskren.

RC: Postoji li necenzurisana verzija filma?

GR: Ne. Imali smo dužu verziju ali ona je najveća misterija mog života. Jednog dana je samo nestala.

RC: Kada montirate film uvek pratite scenu muzikom?

GR: Da.

RC: Mnogi današnji reditelji žude za Mtv estetikom, pregršt akcije, rezova sa gomilom poznatih muzičara na soundtracku, a vi ste krenuli kao reditelj reklama. U mnogim Vašim filmovima postoje brzi rezovi, ne po današnjim standardima. Kakvo je Vaše mišljenje o njihovom odnosu prema dužim kadrovima?

GR: Mislim da je moguće kombinovati ih. Međutim, ukoliko odgledate „Armagedon“ i ne znate ko je upravo umro. (Smeh) Ponekada koristim brze rezove da prikrijem nešto ili da unesem energiju. Sa druge strane treba pružiti i malo razumevanja.

RC: Kakvi ste po pitanju improvizacije?

GR: O, ja obožavam zajednički proces! Moja snimanja su veoma otvorena i svako može da kaže šta poželi. Ako si siguran u onome što radiš, prihvatićeš odgovarajuće, a odbacičeš neodgovarajuće ideje.

RC: Sa „Dawn of the Dead“ označeni ste bili sa X kategorijom, što vas je svrstalo u pornografiju.

GR: Jeste.

RC: Da li danas razmišljate o tim problemima?

GR: O, da! Složio sam se da ću snimiti film koji će dobiti oznaku R za bioskopsko prikazivanje. Međutim, danas imamo DVD i japanske bioskope koji prikazuju i tvrde verzije.

RC: Upravo izlazi „Dawn of the Dead – Ultimate Edition.“

GR: Znam. Ko je mogao da zamisli, ali jedna stvar je zabavna. Baš su se potrudili da nas sve pronađu i intervjuišu, tako da jedva čekam da to vidim.

RC: Uskoro se vraćate snimanju novog filma? (Zombie Autopsi) Pišete, ili je već napisan scenario?

GR: Završen je. Sada smo u pregovorima za dalje. Videćemo da li ćemo snimati u Kanadi ili Južnoj Africi.

RC: Južnoj Africi?

GR: Koliko para, toliko muzike. (Smeh)

RC: Pa, naravno, želim Vam puno uspeha sa tim.

GR: Hvala lepo.

Filmovi:

1968 Night of the Living Dead




1971 There's Always Vanilla




1973 The Crazies




Season of the Witch




1978 Martin




Dawn of the Dead




1981 Knightriders




1982 Creepshow




1985 Day of the Dead




Document of the Dead




1987 Creepshow 2




Drive-In Madness




1988 Monkey Shines




1990 Tales from the Darkside: The Movie




Two Evil Eyes




Night of the Living Dead




1991 The Silence of the Lambs




1993 The Dark Half




2000 Bruiser




The American Nightmare




2004 Dawn of the Dead




2005 Land of the Dead




Midnight Movies: From the Margin to the Mainstream




2008 Diary of the Dead




Dead On: The Life and Cinema of George A. Romero




2009 Deadtime Stories




Survival of the Dead

Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...